Problema dragării canalului Bâstroe de către ucraineni a fost discutată în cadrul unei ședințe care a avut loc la Ministerul Transporturilor. Concluzia la care s-a ajuns a fost că ucrainenii comunică una, iar în teren se întâmplă alta, scriu jurnaliștii de la Stiri pe surse.
MAE l-a convocat pe ambasadorul Ucrainei, în scandalul Bâstroe
Concluziile trase la Guvern:
– partea română NU a fost informată despre aceste lucrări de adâncire
⁃ comunicarea lor oficială (ex. comunicatul Ambasadei) s-a bazat pe informații false și pe negarea realității
⁃ în paralel, autoritățile navale ucraine au anunțat deja armatorii că șenalul are o adâncime de 7 metri, ceea ce permite intrarea pe Canalul Bâstroe a unor nave mari
⁃ deja debitele au scăzut pe brațul Sulina din cauza lucrărilor făcute de partea ucraineană, ceea ce afectează deplasarea navelor de transport.
Sfidarea Ucrainei! Adâncimea canalului Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 m
⁃ În plus, dragajale efectuate și pe brațul Chilia pentru a asigura debitele pe Bâstroe provoacă retragerea apei de pe canalele adiacente din Delta Dunării și afectează atât flora și fauna, cât și transportul de pasageri.
⁃ Ucrainenii deversează materialul dragat în Marea Neagră, iar curenții maritime aduc aceste aluviuni pe Bara Sulina, ceea ce provoacă scăderea adâncimilor. Deja pe Bara Sulina a scăzut adâncimea cu 70 de cm.
Slava pianistu drogat give me give me give me sa fim seriosi ucrainienii chiar sint multumiti de acest personaj? Spune pe bune holograf sau tell me what you want zebra. Dar nu e pianist numai ci si membru al unui anumit trib.