Curse TAROM anulate pe Otopeni. Reacția ministrului Grindeanu

reacția TAROM

„TAROM regretă disconfortul creat şi asigură pasagerii că siguranţa acestora este prioritatea noastră absolută. Ne angajăm să oferim alternative convenabile pentru pasagerii afectaţi de aceste anulări. Echipa noastră de asistenţă va contacta direct pasagerii pentru a oferi informaţii detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opţiuni disponibile. Compania TAROM depune toate eforturile şi ia măsurile necesare pentru a reduce impactul pe care această situaţie l-ar putea avea în planul de călătorie al pasagerilor afectaţi, iar aceştia vor fi informaţi despre noile aranjamente de zbor”, a transmis operatorul aerian naţional.

reacție Grindeanu

„Am solicitat managementului companiei TAROM să ia urgent măsuri pentru situația actuală!
Echipa managerială, selecționată în baza prevederilor Ordonanței privind managementul corporativ, are toate pârghiile legale să ia decizii administrative necesare pentru evitarea unor astfel de blocaje și pentru a preveni repetarea lor!
De aceea, echipa managerială trebuie să vină urgent cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a companiei TAROM.
Accentul trebuie pus pe asigurarea personalului navigant și nu pe menținerea în schemă a unor persoane care nu au o contribuție la buna funcționare a TAROM!
Aștept o comunicare publică aplicată și detaliată a Directorului General al TAROM prin care să anunțe soluțiile identificate!“

Se anunță haos pe aeroportul Otopeni și panică printre turiști după ce mai multe curse ale TAROM au fost anulate. Astfel, în plin sezon al vacanțelor, TAROM nu poate opera mai multe curse, după cum arată și programul de zboruri.

Printre cei afectați de anularea unor curse se află și membrii delegației oficiale care va participa la summitul NATO de la Washington via Paris.  Președintele PNL și al Senatului, Nicolae Ciucă a plecat spre SUA și face o escală la Paris, urmând apoi să ia un alt avion către Washington.

Ministrul Apărării, Angel Tîlvăr și ministrul de Externe, Luminița Odobescu, fac parte din delegația care trebuie să-l însoțească pe Nicolae Ciucă în SUA. Cei doi miniștri doreau să plece, în această dimineață, cu un avion TAROM și urmau să se întâlnească cu Nicolae Ciucă la Paris.

Din cauza problemelor de la TAROM, cei doi miniștri nu au mai putut pleca, iar ministrul Apărării a cerut un avion Spartan ca să ajungă la timp în Paris.

 

De vină pentru situația creată ar fi deficitul de piloți al companiei românești. Undeva, între 20 și 80, spun surse din interiorul TAROM.

Președintele pleacă la summitul NATO

Cu așa o penurie de piloți, nu e de mirare că orice absență pe caz de boală poate da totul peste cap. O astfel de situație s-a înregistrat ieri, iar efectele ei se văd și astăzi. Nu mai putin de opt curse au fost anulate astăzi.

Ieri, spre exemplu, conform acelorași surse  situația la Tarom se prezenta astfel:

Cursa ROT101/2 OTP-CAI-OTP, avion Boeing 737 YR-BGL, pax114/63 – copilot inapt 24 h

Cursa ROT167/8 OTP-BEY-OTP, avion YR-BGF, pax 114/60- copilot inapt 24 h

Comandantul cursei ROT187/8 OTP-AMM – inapt 24 h

Comandantul cursei ROT101 OTP-CAI – inapt 24h

În consecință, toate cele trei curse de mai sus, către Otopeni, Beirut și Amman au fost anulate.

 

Sub rezerva anonimatului, angajații se plâng că:
1. Nu există piloți de rezervă, detașamentul Boeing are cu mai puțin 20 de piloți decât numărul minim necesar
– ATR are cu mai puțin 22
– Airbus la fel
2. Majoritatea pilotilor din Tarom au deja ofertele de angajare imediată la companiile concurente
3. Consiliul de Administrație și conducerea executivă și-au bătut joc efectiv de solicitările piloților
4. Piloții au dus greul menținerii companiei pe linia de plutire și au veniturile echivalente cu cele din anul 2007, noi fiind în anul 2024 totuși
5. Piloții au fost și sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Piloții zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii
6. Condițiile de muncă și hrană sunt mizerabilă

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

9 Comentarii

  1. Paradoxal numărul personalului angajat Tarom rămâne constant. Pleacă un pilot imediat se angajează ruda/ pila cuiva. La personal la sol normal .

  2. … invocate (sub anonimat) sunt adevarate, ar trebui sa fie restati o gramada de responsabili.Pe bune, va dati seama ce tampenii debitati.

  3. Ce tampenie,’nu avem piloti’:))Atunci la ce mai vinzi bilete pentru curse fara piloti:))) Iti limitezi traseele in functie de nr de piloti, nu de nr de avioane ; doar cretinismul, nu ne salveaza

  4. Statul nu e o mafie ! Statul e cel mai mare mafiot ! De ce vine un ministru la servici se face el cat e ziua de lunga, se intreaba vreunul in tara asta ???

  5. Minciuni, sabotaj,ȘANTAJ -pregătire pentru preluarea companiei de o firmă concurent-privată ,chiar așa -privatizați-o-și lichidați „găuroiul din buget”! -ȘI S-Ă VEDEȚI CUM SE EFICIENTIZEAZĂ! IAR PILOȚII VOR ZBURA ”ȘI 8 ZILE PE SĂPTĂMÂNĂ ”! IAR DACĂ V-A TREBUIT „TAROM DE STAT ” DE CE N-AȚI PREGĂTIT ANUAL 100 DE PILOȚI-34X 100=3 400- ȘI ACOPERIȚI NECESARUL LA TOATĂ EUROPA!—DAR NU-I VOIE SĂ SPUNEM ADEVĂRUL !!!

  6. Deci, e iulie, au început în forță cu sabotaje și interziceri: podul peste Dunăre la Giurgiu, aeroport Otopeni, pensii și salarii pentru care mint de se usuca frunzele verzi spontan, alegeri corecte, seriozitate politica, sponsorizările pentru ukraina plus destule! Totul se petrece sub ochii noștri dar împotriva țării și cetatenilor români. La Tarom nu cumva e eterna basista boagiu numita politic de când au fost scuipați liberalii pdl-isti prin alegrti și a fost numită etern prin redistribuire PSD-istii!

  7. No problem ,Odobestia Nera a zburat cu Spartanu cu Angelica la Sultanu. Mai erau și F16 dar sunt consemnate pt.cursa Realesului de Hermannstadt , navetistul de un deceniu reușind în sfărșit să închidă șoseaua construită în Socialism cu 10 baraje și hidrocentrale aferente tot în 10 ani . SABOTAJ este dar nu de ieri , e de 34 de ani și se vad roadele .

  8. Dar piloți pentru dulapul din Cotroceni se găsesc ?. Nici nu este nevoie, pentru el statul român plătește din greu avioane particulare, de lux, care mai face și escale la Sibiu, care măresc costul zborului. Pentru acest individ trădător și disprețuitor de nație și neam se găsește orice. Nu știu cum ne mai rabdă pământul pentru atâta slugărnicie și lipsă de respect de sine. Ne merităm întrutotul soarta. Sunt convins că nici la toamnă nu vom face o alegere mai bună, din tot ce ni se oferă, o să alegem ce este mai prost, mai nociv pentru români și România, spre satisfacție profitorilor de această stare a țării.

  9. -acum peste Bucuresti nu mai zboara niciun avion
    maxtor crede ca e semn de atac nuclear iminent,
    Adieu!

    (probabil americanii vor da vina pe rusi
    de parca mai conteaza)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.