Grupul Renault nu va pleca de la Mioveni, deşi nu există încă o autostradă care să lege portul Constanţa de vestul ţării, a declarat preşedintele-director al Dacia, Nicolas Maure. „Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar dacă nu e gata autostrada. În cazul în care autostrada Piteşti-Nădlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scădea cu cinci ore, la care adaugăm alte cinci ore reduse pentru distanţa de la Piteşti la Constanţa. În total am câştiga zece ore de transport”, a spus Maure, la aniversarea a zece ani de activitate al Alliance International Logistic Network de la Mioveni. Conform acestuia, Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada Piteşti-Sibiu ar fi gata. „Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada va fi construită, iar după aceea vom economisi zece ore pentru transport. Probabil că lucrările la autostradă vor începe în 2017, iar până în 2020 va fi gata. Pot exista şi întârzieri de unul-doi ani până la finalizarea lucrărilor, dar nu vom pleca”, a completat Maure.
În schimb, vocea cea mai puternică din grupul Renault, Constantin Stroe, a spus că va critica autorităţile române până vor lega Piteştiul de Sibiu printr-o autostradă. „Nu cer autostradă pentru mine, nu mă interesează pentru mine, mă interesează pentru tineri, pentru ţară. Şi nu cer autostradă pentru Renault, pentru Dacia, este în interes naţional. Transportul comercial, de luni până vineri, se face pe Valea Oltului. Cu ce viteză? Cu viteză comercială de 32-35 de kilometri pe oră? Aia nu e performanţă”, a declarat Stroe.
Automobile Dacia, deţinută de grupul francez Renault, este cea mai mare companie din România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 4,24 miliarde euro, în creştere de la 4,16 miliarde euro în 2013.
Oficialii Dacia fac presiuni constante la adresa autorităţilor care se bâlbâie în legătură cu soarta drumului care va trece Carpaţii prin Valea Oltului. S-a gândit iniţial ca autostradă, apoi s-a venit cu varianta de drum expres şi la prima ieşire nervoasă a celor de la Dacia s-a revenit la soluţia cu autostrada. S-a vorbit că Renault va muta producţia în Maroc sau în Turcia. În Turcia, la Bursa, francezii au însă mari probleme cu grevele angajaţilor nemulţumiţi de nivelul de salarizare. În aprilie, o altă grevă a paralizat fabrica Renault de la Aveiro din Portugalia.
În privinţa autostrăzii prin munţi, deocamdată se semnează contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate cu asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucureşti – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Studiul de fezabilitate ce urmează a fi întocmit va lega varianta de ocolire a municipiului Sibiu cu variantă de ocolire a municipiului Piteşti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 de kilometri. Durata contractului este de 17 luni, iar principalele activităţi realizate în cadrul studiului de fezabilitate sunt: studiul de trafic, studiul privind alternative de traseu, investigaţii de teren (studii hidrologice, geotehnice, topografice, arheologice, pedologice), activităţi de proiectare (drum, noduri rutiere, poduri, pasaje, viaducte, consolidări, tuneluri, siguranţa circulaţiei, utilităţi), evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări. Conform actualei forme a Master Planului pentru Transporturi, segmentul de autostradă Piteşti-Sibiu va costa 1,67 miliarde de euro, fără TVA.