Ferrari ajunge pe bursă şi devine accesibil pentru toţi fanii

Fanaticii segmentului auto de lux au visat ani de zile să fie proprietarii unui automobil Ferrari.

Dacă pentru mulţi, o maşină este foarte scumpă, ei se pot însă consola cu deţinerea unei părţi din companie.

Conform The New York Times, producatorul de masini sport a făcut o ofertă publică inițială de 52 de dolari pe acțiune, sperând să adune astfel peste 894 milioane de dolari pentru compania mamă, Fiat Chrysler.

Evaluarea firmei de maşini sport se ridică la aproximativ 9,8 miliarde de dolari. Ferrari începe de azi tranzacționarea pe New York Stock Exchange sub simbolul Race, într-un moment greu pentru industria auto din Europa.

De săptămâni încoace, acțiunile companiei-mamă și cele ale altor companii auto europene au căzut pentru un timp, ca urmare a scandalului emisiilor diesel care se confruntă grupul german Volkswagen.

Vor fi listate 17 milioane de acțiuni, fiecare cu o valoare cuprinsă între 48 și 52 de euro, reprezentând aproape 9% din totalul acțiunilor Ferrari.

De-a lungul istoriei sale, Ferrari şi-a cultivat o alură de exclusivitate. Anul trecut, de exemplu, compania a livrat doar 7.255 de maşini, comparativ cu 4,6 milioane de automobile și camioane comercializate de Fiat Chrysler.

Despre cele 7.255 de masini, Fiat susține că au fost parte dintr-o creștere de 34% în ultimul deceniu. Ferrari a raportat un profit net de 141 milioane de euro net doar în prima jumătate a anului, ceea ce înseamnă o treime din câştigul net al Fiat Chrysler pentru aceeşi perioadă. În prospectul său, Ferrari a menţionat că pe piaţa auto de lux, a avut o cotă de 22,9%, în scădere de la 27% în 2013. Însă, compania a ţinut să menţioneze că nu s-a concentrate pe cota de piaţă ci că va urmări în continuare menţinerea exclusivităţii pe piaţă şi stabilirea unor preţuri premium. Procesul de listare a Ferrari la bursa new-yorkeză a provocat o ruptură la vârful companiei.

Anul trecut, Ferrari s-a despărţit de al doilea cel mai emblematic om din istoria sa, după Enzo Ferrari, fondatorul firmei. Luca di Montezemolo a părăsit compania după mai multe divergenţe cu Sergio Marchionne, preşedintelel Grupului Fiat-Chrysler din care face parte Ferrari.

Montezemolo a susţinut întotdeaună ideea că brandul să fie asimilat cu exclusivitatea. El nu a fost de acord cu planurile lui Marchione de listare şi de creştere a producţiei şi a plecat din firmă. Fără Montezemolo, Marchione a dat drumul la robinet. Vrea să crească producţia de la 7.255 la 9.000 de maşini până în 2019, în condiţiile în care Montezemolo a fixat un nivel maxim de 7.000 tocmai pentru a păstra exclusivitatea.

Marchione şi-a motivate strategia prin “creșterea cererii pe piețele emergente și schimbările demografice care privesc capacitatea de a cheltui a oamenilor face ca ținta de vânzări să se modifice”.

Totodată, Ferrari dă asigurări că va menține reputația și exclusivitatea mașinilor sale, monitorizând în permanență stocurile, volumele de producție și timpul de așteptare.

Ferrari plănuiește de asemenea să facă și mai mulți bani din parcuri de distracții și magazine de accesorii, care vând produse cu logo-ul Căluțului Cabrat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4615 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.