Francezii fac lobby cu ambasadorul pentru autostrada Pitești-Sibiu

Autostrada Pitești-Sibiu va fi unul dintre proiectele finanțabile prin Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții și unul dintre principalii beneficiari au drumului rapid printe munți este producătorul auto Renault-Dacia. De altfel, acesta a fost mesajul pe care ministrul Economiei, Mihai Fifor, a dorit să-l dea ambasadorului Franței în România, Michèle Ramis. „Autostrada e o prioritate a guvernării noastre și se lucrează accelerat la proiectul de lege privind achizițiile speciale din infrastructură, energie și apărare. Autostrada e unul dintre proiectele finanțabile prin Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții”, a explicat demnitarul român. El a estimat că, după parcurgerea procedurilor de consultare publică și validarea de către Eurostat, proiectul de lege a FSDI va fi adoptat de Guvern și va intra în dezbatere parlamentară, la începutul lunii septembrie 2017.

Ministrul Fifor a transmis reprezentantului diplomației franceze, că îngrijorările companiilor străine privind noile măsuri din programul de guvernare al PSD sunt nefundamentate. „Vă rog să comunicați mediului de afaceri francez că nu se va lua nicio măsură până ce nu se vor face studii de impact serioase și consultări publice riguroase cu patronatele și sindicatele”, a spus Fifor. Diplomatul francez a dat de înțeles că țara pe care o reprezintă se angajează să susțină colaborările industriale „care vor implica producția în fabrici și implantarea în locații din România” dacă infrastructura va fi pusă la punct. Două dintre cele mai importante investiții franceze sunt cele de la uzinele Dacia și colaborarea existentă dintre Airbus și IAR Ghimbav-Brașov, pentru fabricarea elicopterului multirol H215 M:

Sindicatele de la Dacia și conducerea uzinei de la Mioveni au avut de-a lungul timpului mai multe ieșiri publice în care au cerut autorităților române se urgenteze construcţia autostrăzii Piteşti – Sibiu.

Costurile autostrăzii Pitești-Sibiu sunt estimate la 1,6 miliarde de euro. Marți, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice anunţurile de participare la licitaţie pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 1 şi 5 ale autostrăzii prin munți, Sibiu Piteşti. Este vorba de capetele autostrăzii, respectiv Sibiu-Boiţa (lotul 1) şi Piteşti-Curtea de Argeş (lotul 5), aflate pe teren plat. Lotul 1 aferent Sectiunii 1 se intinde între km. 0+000 – km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersectia cu centura Sibiu. Aliniamentul se continua la vest de Drumul national DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km. 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G Avrig – Mârșa – Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7”, se spune în anunţ. Valoarea estimată a contractului este de 765 de milioane de lei, fără TVA; iar termenul de execuţie este de 108 luni, care include şi perioada de garanţie de 60 de luni.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.