Firma BMC Truck&Bus a fost declarată câştigătoare a licitaţiei pentru achiziţia a 100 de autobuze electrice, conform anunţului publicat pe SEAP.
Contractul are o valoare totală de 290.000.000 lei.
Au fost depuse şase oferte, dintre care trei au fost declarate admisibile.
În iulie 2022, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţa finalizarea etapei de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziţie a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare necesară acestora.
El a precizat că au fost depuse şase oferte din partea BMC Truck&Bus; Solaris Bus&Coach sp.z.o.o; Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret; Mercedes-Benz Trucks&Buses Romania SRL; New Kopel Car Import; asocierea dintre Otokar Europe Filiala Bucureşti şi Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi AS.
Valoarea totală estimată pentru achiziţionarea celor 100 de autobuze electrice era de 304.670.300 lei fără TVA, cu finanţarea asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020.
Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului vor fi livrate 34 de autobuze, iar restul de 66 în anul următor.
Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12 metri lungime şi vor avea autonomie de minim 200 kilometri între două încărcări succesive, tracţiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uşi duble şi aer condiţionat.
trolebuze,tramvaie sunt cu 100 de ani in urma,numai zic itretinere cale rulare,electrica este ca diferenta de la 2D la 3D
Mafia securista a inceput sa-i ceara vanatorului de ciori din primarie pretul votului cu care l-a facut castigator. Doar nu pe gratis s-au opintit sa-si aduca paduretzul lor in fruntea celei mai bogate primarii.
Cam cât de prost sau ticălos să fii să cumperi autobuze electrice pentru un oraş ca Bucureştiul, care are transport în comun electrificat de la rețea, cu troleibuze şi tramvaie? Ce veți face peste câțiva ani când vor trebui schimbate bateriile şi vă vor costa 200.000 euro pentru fiecare autobuz? Şi cu bateriile vechi ce veți face? Vor fi taxe mari pentru recuperarea lor, iar de aruncat nu se va putea, fiindcă vor fi considerate deşeuri toxice (şi pe bună dreptate). Iar o încărcare va ajunge pentru fix 4 curse, dar cu căldura sau AC oprite, fiindcă consumă… Vă bucurați că le luați din fonduri nerambursabile, aproape gratis? Când ți se dă ceva gratis, tu eşti marfa! Ca regulă generală, pentru fiecare euro primit „pe fonduri” România dă cel puțin 10 euro înapoi!
De ce nu cumparati ba infractorilor troleibuze. Autobuzele electrice fac deseuri toxice baterii uzate. Munti de baterii vor ingropa orasul.