Mecanicii de locomotivă din Germania chemaţi la o grevă de şase zile

Sindicatul mecanicilor de locomotivă (GDL) a lansat luni un apel la o grevă de şase zile, începând de miercuri, aceasta urmând să fie cea mai îndelungată acţiune de protest organizată de GDL în cadrul disputei cu operatorul feroviar Deutsche Bahn (DB) pe tema salariilor şi a timpului de lucru, informează AFP.

Greva ar urma să înceapă miercuri la ora locală 2:00 am (1:00 GMT) şi va dura până luni la ora locală 18:00 a.m. (17:00 GMT). În ceea ce priveşte transportul feroviar de marfă, oprirea lucrului va începe încă de marţi, de la ora 17:00 GMT, a precizat GDL într-un comunicat de presă.

Aceasta va fi a patra grevă organizată de GDL în încercarea de a obţine salarii mai mari, care să compenseze efectele inflaţiei, precum şi pentru reducerea programului săptămânal de lucru, de la 38 până la 35 de ore, fără o diminuare a salariilor.

Precedenta grevă de trei zile, care a fost organizată la începutul lunii, a provocat un haos pentru mii de pasageri, în condiţiile în care 80% dintre cursele de tren pe distanţe lungi au fost anulate.

Operatorul feroviar Deutsche Bahn (DB) a încercat să readucă sindicatul la masa negocierilor cu o nouă ofertă privind salariile şi condiţiile de muncă, ofertă care a fost prezentată vineri dar care a fost respinsă de GDL.

„Cu această a treia ofertă, care ar fi trebuit să fie una îmbunătăţită, Deutsche Bahn a demonstrat din nou că nu dă semne că ar fi dispusă să ajungă la un acord”, a informat GDL într-un comunicat de presă. Sindicatul va organiza o conferinţă de presă la ora 11:30 a.m. pentru a oferi noi detalii.

În replică, echipa managerială de la Deutsche Bahn a criticat noul apel la grevă lansat de sindicatul GDL, precizând că a oferit o majorare salarială de până la 13% precum şi opţiunea reducerii programului săptămânal de lucru cu o oră.

„Oricine care nici măcar nu vrea să revină la masa negocierilor după o nouă ofertă de până la 13% şi posibilitatea unei săptămâni de lucru de 37 de ore cu acelaşi salariu acţionează în mod iresponsabil”, a declarat un purtător de cuvânt de la Deutsche Bahn.

Un alt conflict social a opus anul trecut conducerea Deutsche Bahn cu sindicatul EVG care reprezintă alţi angajaţi din sectorul feroviar.

Un acord a fost convenit până la urmă în luna august.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

1 Comentariu

  1. Uragane la … BERLIN !

    TEUTONII, varzarii, carnatzarii … habar n-au ce le e pus de-o parte pana cade guvernul anti-german la putere la BERLIn acum !
    😀 Nemtii trebuie sa se scuture de sub jugul american cum au scapat de rusi la re-unificare !

    USA a deja bagat GERMANIA in RECESIUNE si-i vor si dezarmati (noroc sa n-au renuntat la TAURUS)
    ______________

    N-a fost in pre-predictii straniu … misteriosul mishteaux (ala de-a ghicit si revolta din BND la ei, atunci cu concedierea anti-americanilor din serviciile secrete nemtesti , de curand ) ???

    USA pierde EUROPA … pentru ca USA e intr-o DATORIE DE STAT imposibila de incetinit-in-crestere 🙁 fara RAZBOI CIVIL !

    IQ=?
    😉

    [PS: Bataile din aripi ale „fluturelul brazilian” … au ajuns ca URAGAN la … BERLIN !❤️❤️❤️ Dixtractia de-abia incepe ! la sf. de 2024 vom avea: MOLOZ la ei ! 🙁 CA REAL PROPHET stiu ce spun ! Vor cadea DINASTII BANCARE 2024 ! 😐 ]

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.