Nike își închide birourile, oferindu-le angajaților o săptămână liberă pentru prioritizarea sănătății mintale

Nike, gigantul de încălțăminte și îmbrăcăminte sport, și-a închis biroul corporativ timp de o săptămână pentru a-și ajuta angajații să se relaxeze și să se reîncarce, raportează un articol din publicația Forbes.

De (R.C.)
Nike își închide birourile, oferindu-le angajaților o săptămână liberă pentru prioritizarea sănătății mintale

Nike, gigantul de încălțăminte și îmbrăcăminte sport, și-a închis biroul corporativ timp de o săptămână pentru a-și ajuta angajații să se relaxeze și să se reîncarce, raportează un articol din publicația Forbes.

Nike, gigantul de încălțăminte și îmbrăcăminte sport, și-a închis biroul corporativ timp de o săptămână pentru a-și ajuta angajații să se relaxeze și să se reîncarce, raportează un articol din publicația Forbes.

Pandemia ne-a făcut pe toți să apreciem importanța acordării atenției problemelor de sănătate mintală la locul de muncă. Ne-a forțat să recunoaștem provocările cu care oamenii se confruntă în fiecare zi. Anxietatea, stresul, incertitudinea, frica și izolarea neîncetate au făcut ravagii asupra sănătății mintale a multora dintre noi.

Până acum câțiva ani, nu era acceptabil să vorbești despre sentimentele tale. Dacă ai fi vrut să le împărtășești prietenilor că treci printr-o depresie sau o epuizare, ți s-ar fi zis să te maturizezi și să treci peste.

Acum este diferit. Companiile au recunoscut că trebuie să aibă grijă de bunăstarea oamenilor lor. Este regretabil că a fost nevoie de o pandemie globală pentru a ajunge la această realizare, dar mai bine târziu decât niciodată. Într-o postare pe LinkedIn, Matt Marrazzo, senior manager Senior Manager, Global Marketing Science la Nike a scris „echipele de la Nike vor începe să-și închidă laptopurile pentru orarul nostru de vară obișnuit de vineri. Dar astăzi este *extra* special.” Marrazzo a adăugat că „Nike HQ se închide pentru o săptămână liberă începând de lunea viitoare. Liderii noștri transmit un mesaj clar: faceți-vă timp pentru a vă relaxa, a vă destresa și a petrece timp cu cei dragi. Nu lucrați.”

Marrazzo a spus în postarea sa că, compania Nike este empatică și înțelege toate dificultățile cu care se confruntă personalul lor și că este nevoie să se ofere o anumită ameliorare de la provocările zilnice ale muncii în timpul unei pandemii. „Într-un an (sau doi) diferit de oricare altul, a ne face timp pentru odihnă și recuperare este esențial pentru performanțe bune și pentru a rămâne sănătos. Anul trecut a fost dur – cu toții suntem oameni și trăim un eveniment traumatic – dar sper că empatia și grația pe care continuăm să le arătăm colegilor noștri de echipă vor avea un impact pozitiv asupra culturii muncii care merge mai departe.”

El a clarificat că „Nu este doar o „săptămână liberă” pentru echipă … este o recunoaștere a faptului că putem acorda prioritate sănătății mintale și totuși să facem treabă” și a încurajat alte companii: „Să vă susțineți oamenii. Este o afacere bună, dar este și ceea ce trebuie făcut.”

În publicația Oregonian, un profesor asociat la Facultatea de Drept a Universității din Oregon, cu accent pe dreptul și practicile ocupaționale, Liz Tippett, a aplaudat mișcarea îndrăzneață și a spus: „Îmi place să mă concentrez asupra sănătății mintale ca bază pentru ca oamenii să își ia timp liber, nu doar când sunt bolnavi fizic.” Tippett a adaugat „Cred ca este important sa recunoaștem rolul sănătății mintale pentru angajați și bunăstarea lor.”

Unul dintre rezultatele pozitive ale pandemiei este că am învățat că nu trebuie să ne vedem de treabă ca de obicei și să facem lucruri pentru că „am făcut-o întotdeauna așa.” Experimentul în masă de aproape doi ani de a lucra de la distanță de acasă a suflat o gaură gigantică în argumentele arhaice ale companiilor care îi forțau pe angajați să facă naveta ore întregi, apoi petreceau zile lungi lucrând sub iluminatul fluorescent pâlpâitor aspru din clădirile de birouri.

Nike a realizat ceva important. Programul nostru brutal de lucru ne ucide, literalmente. Potrivit unui studiu realizat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Organizația Internațională a Muncii (OIM), „Orele lungi de lucru au dus la 745.000 de decese cauzate de accident vascular cerebral și boli cardiace ischemice în 2016, o creștere de 29% din 2000”. Numărul substanțial de accidente vasculare cerebrale și boli de inimă a fost rezultatul muncii „cel puțin 55 de ore pe săptămână”.

Studiul realizat de OMS și OIM concluzionează că muncitul a 55 sau mai multe ore pe săptămână este asociat cu un risc mai mare de accident vascular cerebral și de moarte din cauza bolii ischemice de inimă, comparativ cu munca de 35 până la 40 de ore pe săptămână. Există o îngrijorare crescută că oamenii lucrează ore din ce în ce mai lungi, ceea ce pune mai multe persoane în pericol de „moarte timpurie”. Se lucrează literalmente până la moarte.

În lumina acestui studiu, companiile ar trebui să înceapă să ofere mai mult timp liber. S-ar crea o forță de muncă mai motivată și mai apreciată. Un număr tot mai mare de companii acceptă această idee și le oferă angajaților o săptămână de concediu suplimentar și alte variante ale acestei teme. Unele corporații fac ca toată lumea să își ia liber în același timp pentru a reduce presiunea auto-indusă de a continua să lucreze în timpul suplimentar, petrecut departe de birou.

De asemenea, începem să vedem și alte inițiative favorabile angajaților. Opțiunile de lucru la distanță de la domiciliu, implementarea unui model hibrid care încorporează o combinație de program la birou și acasă, ore flexibile eșalonate pentru a face loc pentru îngrijirea copiilor, săptămâni de lucru de patru zile și zile de cinci ore sunt acum deschise discuțiilor și implementării.

LinkedIn le-a oferit angajaților săi o săptămână liberă plătită în luna aprilie. Teuila Hanson a declarat despre decizie: „Am vrut să ne asigurăm că le putem oferi ceva cu adevărat valoros și ceea ce credem că este cel mai valoros în acest moment este momentul ca noi toți să ne îndepărtăm colectiv. Cred că realitatea ponderii pandemiei și-a făcut efectul în aceste luni. A fost o perioadă grea. Atunci am văzut: „wow, există un burnout clar”. Intel, Microsoft, Bumble, Hootsuite, Mozilla, Marriott International și alte companii au oferit tipuri similare de concedii.

Distribuie articolul pe:

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.