Pericolul de la ”Crucea Sfântului Andrei”

Una dintre cauzele numărului ridicat de accidente feroviare este slaba automatizare a trecerilor de nivel cu calea ferată. În 2018, 122 de accidente s-au produs la trecerile de nivel cu cale ferată, semnalizate numai cu indicatoare rutiere.

Pericolul de la ”Crucea Sfântului Andrei”

Una dintre cauzele numărului ridicat de accidente feroviare este slaba automatizare a trecerilor de nivel cu calea ferată. În 2018, 122 de accidente s-au produs la trecerile de nivel cu cale ferată, semnalizate numai cu indicatoare rutiere.

Una dintre cauzele numărului ridicat de accidente feroviare este slaba automatizare a trecerilor de nivel cu calea ferată. De exemplu, în anul 2018, numărul accidentelor feroviare care s-au produs la trecerile de nivel cu calea ferată au reprezentat aproximativ 40% din totalul accidentelor feroviare produse pe întreaga reţea de cale ferată. Conform unui studiu realizat de de Consiliul Național de Supraveghere din domeniul feroviar din cadrul Consiliului Concurenței, din 302 de accidente pe întreaga rețea feroviară, 122 s-au produs la trecerile de nivel cu cale ferată, semnalizate numai cu indicatoare rutiere. Din informaţiile furnizate de CFR SA, în perioada 2016-2018 au fost automatizate doar 27 de treceri de nivel din totalul de circa 6.100, majoritatea trecerilor de cale ferată (4.336) având semnalizare simplă (Crucea Sfântului Andrei).

Din informaţiile postate pe Site-ul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP), la sfârşitul lunii iunie 2019, CFR SA avea lansate, pentru anul 2019, următoarele proceduri de achiziţie publică, care vizau diferite componente de barieră pentru trecerile de nivel cu calea ferată: Electromecanisme de barieră automată echipate, valoare estimată a procedurii 2.111.340 de lei; Componente de barieră – Semicumpene (pentru asigurarea pieselor de schimb pentru efectuarea în bune condiţii a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la instalaţiile de semnalizare automată BAT a intersecţiei la acelaşi nivel al căii rutiere cu calea ferată), valoare estimată a procedurii 58.992 de lei; Componente de barieră (produsele ce urmează a fi achiziţionate se folosesc în cadrul lucrărilor de întreţinere şi reparare a instalaţiilor de semnalizarea a trecerilor la nivel BAT/ SAT), valoare estimată a procedurii 148.835 de lei; „Componente de bariere – 6 loturi” – SRCF Braşov (dispozitive de semnalizare rutieră, modul avertizare optică și sonoră pentru instalații BAT/SAT (MAOS), ansamblu difuzor (sirenă) pentru instalații BAT/SAT, componente de barieră automată BAT cu came obturatoare și senzori optoelectronici, componente de barieră automată BAT cu came și întreruptoare de poziție), valoare estimată a procedurii 199.299,06 de lei; Componente de bariere (dispozitiv semnalizare optică şi acustică cu sintetizator – DAOS), valoare estimată a procedurii 20.000 de lei.

Un alt aspect este cel la lucrărilor de artă care au termenul de scadenţă la reînnoire depăşit, subfinanţarea lucrărilor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare afectând siguranţa circulaţiei pe calea ferată. Astfel, din informaţiile transmise de CFR SA rezultă că numărul podurilor cu termenul de scadenţă la reînnoire depăşit a crescut cu 10%, în 2018, faţă de 2016, iar cel al podeţelor cu 7%. În perioada analizată au fost reabilitate trei tuneluri, două aflându-se în curs de reabilitare în 2018, iar 69 aveau termenul de scadenţă la reînnoire depăşit. Conform administratorului infrastructurii, printre podurile şi tunelurile care au nevoie urgentă de lucrări de reînnoire, dar care nu se află cuprinse în programele de reabilitare, se numără: “Podul Constanţei”, aflat pe linia Bucureşti-Constanţa, podurile peste Trotuş şi tunelurile Gura Lotrului, Albioara şi Râul Vadului.

Distribuie articolul pe:

3 comentarii

  1. accidentele la calea ferata se datoreaza fugii de raspundere a CFR. astfel fiindca nu intretine trecerile pentru a putea trece normal peste ele, se impune prin lege oprirea la trecere. masinile raman in pana pe calea ferata deoarece a porni o masina in panta( intotdeauna e mai inalta decat soseaua) cand nu ai vizibilitate deoerece nu se curata vegetatia pentru a avea vizibilutate, deoarece este diferenta mare intre linii si restul trecerii. in ungaria daca opresti sau incetinesti la trecerea peste calea ferata esti amendat.

  2. Dar și unde sunt semnalizate și lipsesc semibarierele trecerea de cale ferată este o ruletă rusească. Becul acela alb, sters, invizibil în soare, pus prea sus te obligă să inori șoseaua ca să te chiorăști cer să distingi ceva. Bacurile roșii sunt niște sticle groase și nespalate abia se văd ziua, semnalul sonor fiind leșinat rău. Todeauna în dreapta și stânga trecerii de cale ferată pe ambele părții ale liniei tufe uriașe maschează linia ferată. Stresant!

  3. Nu avem Ministru la Transporturi ?
    Sa vedeti ce GROPI,sunt in doar 200m,de la Sosea spre cladirea Garii !De cind ?Probabil,angajatii Garii nu stiu.
    Sunt prea tineri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.