Prima platformă petrolieră românească, la fier vechi

Platforma petrolieră Gloria, prima instalație românească, va fi dezafectată începând cu 1 mai și va fi trimisă la fier vechi, a declarat Sorin Gal, director în cadrul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale (ANRM).

Aceasta a fost construită la Șantierul Naval Galați și a început să exploateze gaze naturale din Marea Neagră din 1976.

„În anii 70 au început primele explorări (petroliere – n.r.) în Marea Neagră. Prin anii 80 a început exploatarea în perimetrul Istria, la renumita platformă Gloria. Aici aş vrea să vă dau un breaking news: pe 1 mai se încheie complet exploatarea gazelor care se face prin platforma Gloria, aceasta urmând să fie dezactivată, mutată la loc uscat şi tăiată la fier vechi. Platforma Gloria ne va părăsi în acest an”, a spus Gal.

Gloria este cel mai vechi utilaj de acest tip din România şi a început activitatea la o distanţă de 72 mile marine în largul Mării Negre, la o adâncime maximă a apei de 90 de metri, în perimetrul Istria. Acum, Gloria este operată de OMV Petrom și asigură 10% din producţia de gaze naturale a României din Marea Neagră.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4560 Articole
Author

9 Comentarii

  1. Și cum mai urla propaganda securistoidă că românii nu sunt în stare să scoată gaze de pe fundul Mării Negre! Scoteau în schimb austriecii cu o platformă construită de Ceaușescu! Că austriecii sunt specialiști în platforme marine! Se știe! Sunt înconjurați de mări și oceane!

  2. Normal jeguriile tradatoare de dupa 89 sa vina altii sa le exploateze.

  3. Asadar, din 1976 foram cu platforme de foraj maritim, produse in tara- la Ploiesti si Galati in colaborare cu americanii de la Gulf Oil. Romania tara cu muntii, iesire la mare si un fluviu transcontinental-Dunarea, intinse pamanturi agricole si de pasunat, forestiere, resurse minerale geotermale, si hidrocarburi isi dezvoltase productia agricola si industriala pe capacitatile anterioare anului 1948. Dupa acest an procuceam capacitati mari industriale, cu credite CAER si ulterior FMI-BM,in regim propriu si in colaborari avantajoase, marfuri pt. piata interna de calitate satisfacatoare doar cele industriale de mare calitate la export: avioane utilitare si de linie pasageri (BAC), autoturisme, autobuze, troleibuze, tramvaie, auto de teren, remorci si autospeciale, tractoare, semanatori si combine agricole, autocamioane clasice si de mare tonaj(Marsa), locomotive si vagoane cfr si metrou, vapoare de mare si mijlociu tonaj, macarale, excavatoare, cazane industriale, rulmenti, trailere si conteinere, poduri rulante, tevi, conducte si cabluri, rulmenti, tabla si materiale de constructii-lacuri si vopsele, combine frigorifice industriale, frigidere, masini de spalat, televizoare mici si mari alb-negru si color,combine muzicale, pelicule foto, componente soft pc, radiocasetofoane, confectii-tricotaje si incaltaminte, produse alimentare, echipamente sportive,jucarii, medicamente, detergenti, mobila, covoare, diamante sintetice, armament si tehnica militara ca te apuca ameteala si nu le stiu chiar pe toate basca mai vroia ceasca si productia de apa grea, aveam si centrala energetica nucleara. Dar sa ni se spuna dupa `90 ca nu aveam nevoie de productii proprii de tractoare si utilaje agricole, de forari, de confectii si tricotaje, de produse alimentare, de detergenti, de medicamente, de seruri si vaccinuri, asta da exploatare imperialista tata, ca-ti vine sa dai cu maiul si cu statuia lor a lu` marx cu tot si-n bolsevicii de ieri ca si in aia de azi. !!

  4. Da Hadrian, bolsevicii de ieri faceau tot ce ai enumerat tu mai sus…ce fac cei de azi? Si-au vandut sufletele si tara unor asasini economici straini care o pradeaza si o distrug in goana lor nebuna dupa profituri

  5. Smarandelule, pentru ca in comunism, sub managementul „esceptional” al lui Ceasca, aveam la gaze cacalau, inclusiv din Marea Neagra, ne cacam pe noi de frig iarna? Hai sictir! Cat despre tradatori, ii identifici bine! Provin covarsitor din „organele” care faceau „management” cu Ceasca, ba chiar erau bratul lui inarmat,

  6. Ce se vede, este cum acesti alesi si leguitori ai tarii au transformat subminarea tarii, dintr-o fapta penal, intr-o potlogarie fara efect pentru faptasi. De la proma teapa, cind Stolojan vindea pe nimic datoriile tarilor africane fata de Romania, de la flota romaneascac instrainata de Basescu, pina la multele tepe financiar precum Caritas, Banca Relifiilor, FNI,.. Resursele tarii sunt cele pe care unii au pus de mult ochii, si deranja ca sa se stie ca inginerii romani pot face la fel de bine, ce strinii fac de mult. Dar acei straini ce vin pe aicea dau spaga mai buna ca sa puna mina pe resursele tarii, si ma fac plata in valuta. Tot ce mai trebuie e ca coruptii di Romania si cu acei „investitori straini” sa se intilneasca la aceeasi masa si vada cum s-o faca ca daca nu curge sa pice. Si cine pierde? Noi pierdem!

  7. @Ted. Am o mare rezerva in a-i califica bolsevici pe cei de ieri care au hotarat si mai ales au construit cele mentionate anterior. In Romania s-a trecut rapid de la bolsevism la stalinism cu consilieri sovietici si sovrom-uri de exploatare in beneficiul sovietic si apoi la national-comunism (dupa plecarea trupelor”fratesti sovietice”) inca din ultimii ani ai lui Gh. Gh. Dej. Atunci rata de consum ajunge egala si chiar o depasea pe cea de acumulare, ceausescu a inversat raportul incepand din 1972(vezi rap. la conf. pcr) si unii le-am trait din greu si le cam stim ce a… urmat ! Pt. istorie, din volumele memorialistice si cele de documente pcr, de la securitate si de la BNR, publicate inca din anii `90 ca si cele ale unor istorici romani si straini, aflam cum s-a inceput batalia pt. reindustrializarea Romaniei dupa 1950. Chiar in contra directivelor CAER – din 1954, Gh. Gaston Marin, membru cc al pcr, prim consilierul pe economie-industrie al lui Gh.Gh. Dej sustinea in fata delegatilor sovietici la sedintele de planificare, necesitatea ca si RPRomana sa treaca la productia proprie de masini -tractoare, autocamioane si trailere de mare tonaj dar si dezvoltarea productiei de locomotive si material rulant, uzine de fire si fibre sintetice, hartie,ceramica si mobila nu doar in colaborare cu URSS si tarile din CAER ci si pe baza de tehnologii vestice. Si asta in conditiile in care partea sovietica solicita mereu in anii aceia partii romane minereuri, petrol,lemn dar si tehnologii pt. sapele de foraj petrolier, confectii de la APACA si UTA, incaltaminte de la GUBAN si CLUJANA!

  8. Am aflat ieri de pe internet care facea o trecere in revista a transportului de metrou in tarile Europei.Ce sa vezi surpriza .Bucurestiul este trecut cu 71km .Ce surpriza am avut cand am constatat cam cum stau capitalele fostelor state comuniste din est care se prezinta astfel:Praga 65 km,Sofia 40 km,Varsovia 29 km,kiev 70 km,Minsk 37 km,Budapesta 39km, Moscova 235km.Mai mult se dadea si datele de intrare in folosinta a metroului .La Bucuresti se indica 1979.La acest capitol pe primul loc in Europa se situaza Londra cu 402 km,urmata de Moscova 235 km ,Paris 214 km Deci ce a fost facut este drept cu mari greutati si lipsuri pentru populatia tarii ramane bun facut.Nu am reusit sa aflu cat a mai fost construit ca linie si statii de metrou dupa !990 .Parintii si bunicii nostri au lasat ceva in urma lor.Cei care au venit dupa ei cu ce se pot prezenta.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.