Progresul lent al singurului aeroport construit de la zero în ultimii 50 de ani

Aeroportul a înregistrat un început promițător, cu 80.000 de pasageri în primul an de funcționare. În…

Progresul lent al singurului aeroport construit de la zero în ultimii 50 de ani

Aeroportul a înregistrat un început promițător, cu 80.000 de pasageri în primul an de funcționare. În…

Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav, inaugurat la jumătatea anului 2023, este singurul aeroport construit de la zero în România în ultimii 50 de ani. La aproape doi ani de la deschiderea sa oficială, însă, infrastructura se confruntă cu provocări semnificative în ceea ce privește diversitatea zborurilor de linie. Deși numărul pasagerilor crește constant, doar trei destinații sunt disponibile, iar Aeroportul Brașov Ghimbav depinde în prezent de o singură companie aeriană pentru operarea acestora.

Creștere constantă, dar prea puține zboruri

Aeroportul a înregistrat un început promițător, cu 80.000 de pasageri în primul an de funcționare. În 2024, traficul a crescut semnificativ, ajungând la 230.000 de pasageri. Anul 2025 aduce o nouă creștere, cu 340.000 de pasageri, dar cu doar trei destinații de zbor regulat: Budapesta, Dortmund și Londra. În ciuda acestui progres, cetățenii din Brașov și din județele învecinate se arată nemulțumiți de numărul redus de zboruri și destinații disponibile.

Un număr mare de locuitori din Brașov se plâng că aeroportul nu le satisface nevoile de transport aerian, fiind nevoiți să opteze pentru alte aeroporturi din România, precum cel din București sau Sibiu, pentru a ajunge la destinațiile dorite. „Când plec în concediu, nu pot folosi acest aeroport. Trebuie să ajung ori la București, ori la Sibiu”, spune o turistă locală, citată de Observator News.

Administrația aeroportului promite noi destinații

În ciuda criticilor, administrația Aeroportului Brașov Ghimbav susține că situația va evolua în perioada următoare. Constantin Albu, directorul aeroportului, a declarat că sunt în desfășurare discuții cu mai mult de cinci operatori aerieni și că planurile de expansiune includ adăugarea a încă 10 destinații de zbor. Deși procesul de negociere este unul de durată și poate dura chiar și doi ani, autoritățile locale sunt optimiste cu privire la viitorul aeroportului.

„Aeroportul Brașov Ghimbav va deveni un punct important de legătură în rețeaua de transport aerian din România. În prezent, suntem în discuții pentru a diversifica rutele, iar activitatea de aviație civilă nu se face de pe o zi pe alta”, a afirmat Albu, citat de sursa menționată. Directorul a mai menționat că, de la inaugurare, programul aeroportului a fost extins de la 12 la 16 ore pe zi, iar în funcție de cerințele companiilor aeriene, acesta poate fi prelungit.

Investiții și viitorul aeroportului

Aeroportul Ghimbav a fost construit cu o investiție de aproximativ 140 de milioane de euro și face parte dintr-un plan pe termen lung care vizează creșterea capacității sale. Conform planului de afaceri, aeroportul ar trebui să ajungă la 700.000 de pasageri până în 2027. De asemenea, investițiile în infrastructura aeroportuară continuă, iar autoritățile speră ca odată cu diversificarea destinațiilor și creșterea numărului de operatori aerieni, aeroportul să devină un hub regional important.

Distribuie articolul pe:

13 comentarii

  1. Ati aflat in 35 de ani de ce marile companii occidentale evita sa-i puna sediile din Romania la Bucuresti ? Insistati ! Autoritatea Aviatica care controleaza zborurile din Romania este o institutie pur basista, principalul dusman al aeroportului de la Ghimbav-Brasov. Consiliul judetean Brasov, proprietarul aeroportului construit prin credit bancar, a refuzat sa dea serviciile aeroportuare basistilor, sub linistita ingaduinta a insesizabilului Parket Gheneral.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate