Peste 100 de români au rămas blocați de șapte ore în aeroportul londonez, după ce ninsoarea abundentă a dus la oprirea curselor. În jurul orei 15.00, ora României, oamenii au fost din nou îmbarcați, dar zborul a fost din nou anulat deoarece piloții depășeau orele de zbor.
Ambasadorul Dan Mihalache a declarat ulterior că nu va acorda asistență consulară în astfel de cazuri, pentru ca apoi să revină și să spună că un consul va merge să discute cu oamenii.
Update: Cei peste 100 de pasageri români ai cursei Luton Londra-Cluj au fost sfătuiți să își facă rezervare pentru un alt zbor și să revină luni, după ce vremea a oprit zborurile la sol.
„În mod excepțional un consul se va deplasa la Luton, este vorba despre două curse Wizz Air, pentru a discuta cu cetățenii și nu știu cu cine, și cu companiile aeriene, că cu altcineva nu are cu cine, că nu au problemă cu autoritățile. Îmi mențin însă punctul de vedere: aceste lucruri nu sunt de competența ambasadei și a consulatului, pentru că noi avem altă misiune și nu suntem un fel de babysitteri publici care trebuie să facem tot felul de lucruri care țin de relațiile private”, a declarat Dan Mihalache, ambasadorul României la Londra, pentru agenția MEDIAFAX.
Cei peste 100 de români blocați pe aeroportul Luton din Londra de șapte ore susțin că au sunat la ambasada României în Marea Britanie, dar nu a răspuns nimeni.
Ministerul Afacerilor de Externe anunță, într-un răspuns pentru MEDIAFAX, că nu a fost solicitată asistență.
Update: Ambasadorul României la Londra nu relaționează cu „meteorologia”
Dan Mihalache, ambasadorul României la Londra, a declarat, pentru MEDIAFAX, că nu are cunoștință de situația românilor de pe aeroportul din Luton, dar că rolul ambasadei este relaționarea cetățenilor cu autoritățile, nu cu „meteorologia”.
Contactat de agenția MEDIAFAX, ambasadorul Dan Mihalache a declarat că este la Cardiff și nu are cunoștință de situația românilor din aeroportul din Londra.
„Și eu ce treabă am cu chestia asta, iertați-mă e o chestiune care se întâmplă, nu e în autoritatea statului să se ocupe de zborurile care sunt anulate. Acum cred că exagerăm puțin. Ce asistență consulară să dau eu ca ambasadă unor oameni a căror zboruri se anulează din rațiuni meteorologice. nu credeți că am ajuns puțin cam departe? „, a declarat Dan Mihalache, pentru MEDIAFAX.
Întrebat dacă oamenii, care stau de șapte ore pe aeroport, fără să fie informați cu exactitate dacă vor pleca sau nu în cursul zilei, pot fi ajutați, Mihalache a răspuns: „Ajutați în ce fel? Sunt într-o problemă? Au o problemă cu autoritățile? Asta e o problemă a ambasadei, nu anularea unor zboruri din motive meteorologice, ceea ce mi se poate întâmpla și mie ca ambasador. Cred că oarecum am ajuns cam departe cu această discuție cu asistență consulară, cu lucruri care se întâmplă și care țin de cum zboară avioanele în lume. Mă interesez asupra acestui subiect, dar vă spun că nu voi da nicio asistență nimănui căruia i s-a anulat zborul din motive meteorologice. Statul român este responsabil de relația cetățenilor săi cu autoritățile, nu cu meteorologia”.
Pasagerii zborului Wizz Air W6 3302, care urmau să plece de la Londra la ora 7.40, ora locală, cu destinația Cluj-Napoca, spun că au apelat la autoritățile române, dar nu a răspuns nimeni la ambasadă.
Vasile Dale, unul dintre pasageri, a declarat, pentru MEDIAFAX, că mai mulți pasageri au apelat numerele existente pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe, însă nu au dat de nimeni.
Peste 100 de români stau blocați de șapte ore în aeroportul londonez, după ce ninsoarea abundentă a dus la oprirea curselor. În jurul orei 15.00, ora României, oamenii au fost din nou îmbarcați, dar zborul a fost din nou anulat deoarece piloții depășeau orele de zbor.
Agenția MEDIAFAX a solicitat Ministerului Afac erilor Externe detalii legat de asistența în cazul românilor din Londra. Potrivit instituției, nimeni nu a cerut ajutor.
„Ambasada României în Regatul Belgiei şi Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord urmăresc îndeaproape evenimentele legate de anularea unor zboruri către România de pe aeroporturile din Londra şi Charleroi, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Misiunile diplomatice au întreprins, în regim de urgenţă, demersuri pe lângă autorităţile competente în scopul obţinerii de informaţii suplimentare şi pentru a verifica situaţia pasagerilor de cetăţenie română. Până la momentul de faţă, niciuna dintre cele două misiuni diplomatice nu a fost contactată de cetăţeni români pentru asistenţă consulară ca urmare a situaţiei semnalate. Ambasada României în Regatul Belgiei şi Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord monitorizează cu prioritate situația și menţin contactul neîntrerupt cu autorităţile locale, fiind pregătite să acorde asistenţă consulară în limita competenţelor legale”, se arată în răspunsul MAE..
Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români afectaţi pot solicita asistenţă consulară:
• Ambasadei României la Bruxelles apelând +32(0)2 344 0854 (telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice) sau +32 (0)2 347 5338, +32 (0)2 345 0040, +32 (0)2 344 1658, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.
• Ambasadei României în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord apelând +44 7738716335 (telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice) sau +44 20 76027328; +44 20 7602 9833; +44 20 7603 6694; apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.
Ambasadele si consulatele nu se ocupa cu pasagerii blocati in aeroporturi.
Hadeti totusi sa fim realisti.