Românii lasă tot mai mulți bani în cârciumi, șaormerii și cafenele

România ocupă a doua poziție în Europa, după Turcia, din punct de vedere al creșterii, dar și al potențialului de creștere din sectorul Food & Beverage (F&B), incluzând aici consumul din restaurante, unități fast-food, cafenele, ceainării și gelaterii, conform unui studiu al Cushman & Wakefield. În Europa, anul trecut au fost cheltuiți echivalentul a 796 miliarde de euro în sectorul F&B, în condițiile în care ritmul mediu de creștere al pieței din ultimul deceniu a fost de 4,2% pe an. Pentru următorii 10 ani (2017-2026), consultanții Cushman & Wakefield estimează un ritm mediu de creștere de 4,9% pe an. Spania, Marea Britanie, Italia, Germania și Franța au fost cele mai mari cinci piețe de F&B în 2016, în condițiile în care în Spania, liderul pieței de profil la nivel european, piața a atins nivelul de 120 miliarde de euro, reprezentând 15% din consumul la nivel european.

Pe de altă parte, piețele din centrul și estul Europei, precum Turcia, România, Bulgaria, Polonia și Ucraina, au avut și își vor păstra un ritm de creștere peste media europeană. România s-a clasat pe locul al doilea în funcție de ritmul de creștere din ultimii zece ani, estimat la 7,2% pe an, și se află pe aceeași poziție și în funcție de potențialul de creștere pentru următorul deceniu, ritmul mediu de creștere fiind estimat la 8,8% pe an.

„Lumea modernă, incluzând aici și România, trece printr-o schimbare semnificativă de paradigmă. Dacă în urmă cu câțiva ani, obișnuiam să cumpărăm haine din oraș sau mall și să mâncăm acasă, în ultima perioadă am început să cumpărăm diverse lucruri, inclusiv haine, online și să ieșim pentru a lua masa în oraș sau la mall. În piețe dinamice, precum România, cu o creștere economică record și un avans al salariilor de peste 10% pe an, aceste tendințe sunt rapid îmbrățișate de consumatorii tineri, iar operatorii de restaurante și cafenele beneficiază de acest context pozitiv”, susține Cristi Moga, Research Consultant C&W Echinox.

Cele mai mari zece centre comerciale din România găzduiesc aproximativ 250 de unități F&B, întinse pe o suprafață închiriabilă de peste 40.000 de metri pătrați, reprezentând circa 6% din suprafața închiriabilă a centrelor comerciale analizate, potrivit datelor centralizate de Cushman & Wakefield Echinox. În ultimii ani, dezvoltatorii au acordat o atenție tot mai mare zonei de food-court a centrelor comerciale, căutând să îmbine spațiile pentru servirea mesei cu cele de leisure si entertainment.

Cushman & Wakefield Echinox este una dintre cele mai mari firme de consultanță imobiliară de pe piața locală, cu o vastă experiență în sectorul de retail și un departament specializat pe segmentul de restaurante și cafenele, intermediind în ultimii ani zeci de tranzacții de închiriere a unor spații de profil localizate în clădiri istorice, imobile de birouri sau centre comerciale.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.