S-a întors roata autobuzelor pentru Firea

Nicușor Dan vrea să plătească aproape 740.000 de euro pentru un autobuz electric, lung de 12 metri, în condițiile în care municipiul Cluj-Napoca a plătit 570.000 de euro, acuză Gabriela Firea

De (R.C.)
S-a întors roata autobuzelor pentru Firea

Nicușor Dan vrea să plătească aproape 740.000 de euro pentru un autobuz electric, lung de 12 metri, în condițiile în care municipiul Cluj-Napoca a plătit 570.000 de euro, acuză Gabriela Firea

„Din rău în mai rău, asta aduc primarii și consilierii USR și PNL în București”, acuză Gabriela Firea.

„Noul primar din Bucuresti vrea să plătească aproape 740.000 de euro pentru un autobuz electric, lung de 12 metri! Nimeni nu pare deranjat! Sau scandalizat! Ministerul Dezvoltării tocmai a cumpărat 56 de autobuze electrice, lungi de 18 metri, cu aproape 750.000 de euro bucata, produse în Turcia, dar nimeni nu mai țipă! Da, din Turcia! Nu din Germania, Austria, Franta etc! La Timișoara și Brașov acum sunt primari de la USR+ și totul e bine… Oare așa va fi și la București? Oricum, în viziunea noului primarului general un autobuz mai scurt cu 6 metri trebuie să fie mai ieftin cu doar 10.000 de euro”, scrie pe Facebook Gabriela Firea.

Ea afirmă că, în mandatul sau, s-a încercat de două ori achiziția a 100 de autobuze electrice pentru 14 trasee din Capitală.

„S-au prezentat ofertanți din Turcia, China, Germania și România. Ofertele fie nu au respectat caietul de sarcini, fie prețul a fost mult peste valoare estimată. Noi ofeream aproape 570.000 de euro pentru un astfel de autobuz, preț stabilit printr-un studiu de oportunitate făcut cu specialiști BERD. Știți cât a plătit în 2019 Municipiul Cluj-Napoca pentru un autobuz electric de 12 metri? Puțin peste 570.000 de euro! Da, pentru celebrele autobuze mov. E totul public și verificabil! În doar trei ani, autobuzele electrice de pe piață s-au scumpit cu 180.000 de euro? Se scumpesc și acestea din pix și vorbe, așa cum este intenția și cu tramvaiele produse la Arad?”, adaugă Firea.

Fostul primar general al Capitalei amintește că în mandatul său au fost cumpărate autobuze euro6 și hibrid.

„Trecând peste toate calomniile care mi-au fost aduse în mandat, cum ar fi arătat transportul în comun din Capitală dacă nu s-ar fi cumpărat cele 400 de autobuze EURO 6, „turcismele” turcoaz? Sau dacă nu ar fi fost achiziționate cele 130 de autobuze hybrid Mercedes, cele verzi? Acum, nu doar că se cumpără mai scump, dar se și scot de pe traseu autobuze, atât din București, cât și din Ilfov, astfel încât călătorii circulă mai greu, stau mai mult în stații, și suporta aglomerație. Din rău în mai rău, asta aduc primarii și consilierii USR și PNL în București”, conchide Firea.

Distribuie articolul pe:

15 comentarii

  1. Pt. Herr sau ce alta lighioana USR/PLUS sobolaneasca esti: Marsh ! tu la gaura cu sobolani de unde-ai tabarat pe bucuresteni, si taraste-i cu tine, si pe Clotilda dementa hoatza, si pe psicho Nicusor Dan bun-la-nimic (bon a rien), si pe Mihaiu sect.2 paragina parcurilor si spatiilor verzi – toata sleahta rezistaca, care a distrus Romania in nici 2 ani, si n-a terminat distrugerea.

  2. Cum ajunge unul la putere, cum începe să urle ăla din opoziție că vai ce bine era pe vremea lui și câți covrigi aveau câinii în coadă… las-o baltă moldoveanco, că nici tu nu erai mai brează… ai uitat podul de la Ciurel pe care nu puteau să urce autobuzele? Marș la Voluntari, farfuzo!

  3. Dle. Nistorescu, cu toata afectiunea si stima reale, pe care vi le purtam, caci sunteti un autentic si mare ziarist, va intrebam: mitraliera verbala pe care ati atintit-o – timp de 4 ani, pe Primarita Firea, a fost ceva emotional si personal ? Caci, uite, dle. Nistorescu, ati schimbat o Capitala care fusese adusa la standarde Europene, cu o groapa de gunoi focar de infectii si de sobolani ce se catara pe om – realizata nenorocirea asta de adunatura Primarii USR/PLUS/PNL.
    Stiti ca, in statiile STB, se asteapta si 35-40 minute un autobuz, fara aerisire ? In mandatul dnei. Firea, bucurestenii nu aveau parte de chinurile actuale.

  4. Ca fapt divers : caietul de sarcini , de care vorbea d-na Firea , se poate face cu „dedicatie” ! Se trec in caietul de sarcini anumite conditii tehnice de achizitii, pe care nu le poate indeplini , decat, UNA din firmele participante la licitatie ! Cu asta s-a terminat totul , totul este la vedere (sic!), totul este corect , conform legii(!) ! Pretul de achizitie nu mai conteaza ! Si uite asa licitatia, este castigata de firma agreeata ! Vivat , cantec joc si voie buna !

  5. Uzina de autobuze bucuresti e in nuzinarul si proprietatea lui petre roman-ruginitura! Cica guverneaza leprele pe datorie, cum naiba daca un autobuz din import costa peste 550.000 lei, in loc sa se fabrice in Romania!

  6. Tramvaiele (Timișoara) și troleibuzele (București) nu erau tot electrice?
    Costă mult mai puțin, nu poluează cu reciclatul și fabricatul bateriilor, se făceau în țară, scaune fără tapiserie îmbîcsită de mizerie și bășini, loc destul între rîndurile de scaune.
    Pt pretențioși; ce-i mare șmecherie să le fi pus aer condiționat, gipies și niște ecrane de tabletă la 10 lei bucata de pe AliBaba.

  7. cum sa dai 740.000 euro (saptesutepatruzecidemiideeuro) pe o tabla, e din aur ? Nicusor n-a mai vazut leji (pluralul de la LED) care beculesc ?

  8. „Din cele 500 milioane euro, peste 300 milioane au fost cheltuite de fostul primar al Bucureştiului, în special pentru achiziţionarea celor 1000 de autobuze Mercedes Citaro ale regiei de transport.”(videanu,sa-i fie pomenire la acatist).
    -de fapt bucata era de 180k fara aer conditzionat,
    240k cu aer conditzionat.
    (mass-media necinstita de fapt vrea ca sangele sa ti se urce la cap,
    daca sti despre ce e vorba;pe vite nu le intereseaza).

  9. Unde este UZINA AUTOBUZUL BUCURESTI care fabrica autobuze??? Au taiat-o spionii KGB ai lui Iliesxu, Roman si jadanii Brucan si au dat -o la fiare vechi. Acum dati bani pe turcisme care tin maxim 5 ani.
    Fabrica autobuzul da de munca la muncitorul roman, axu dati mancare la turci si chinezi.
    Toate conducerile si guvernele din ultimii 30 ani ar trebui vagate la puscarie cu securistii langa ei.

  10. Poate fi suspendat nicusor dan? Nu de alta dar a fost PUS in functie de presul si el „ales” de tableta sts si amandoi sustinuti de minoritatea useristo-pedelista a celor ce de scobesc in nas (de unde si adaptarea numelui molaului primar, mucushor)
    Dupa suspendarea celor doua „capacitati” propun revenirea Gabriel Firea pe care din motive politice nu o suport/sustin dar care a dovedit ca este in bun primar (cel mai bun de dupa lovilutie) al Bucurestiului (ceilalti numai pramatii de „driapta” pusi pe hotii, halaicu,lis ciorbea, basau bah.. gretzoase nulitati!)

  11. #reziștii, ăia cu anticorupția, cei mai șpagari dintre șpăgari. Data viitoare o să-și cumpere și yacht DNA nu vine niciodată după #rezist. Pleacă Plicușor pleacă de la Primărie la mare îl așteaptă yachtul, gata de croazieră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.