Spectacole-eveniment la Opera Naţională Bucureşti

“Elixirul dragostei”, sub bagheta dirijorului italian David Crescenzi

După „Gala Giuseppe Verdi – Richard Wagner: 200 de ani de la naştere”, la care au participat soliştii români de renume internaţional Valentina Naforniţă, Alexandru Badea şi Dan Paul Dumitrescu, Opera Naţională Bucureşti (ONB) continuă seria evenimentelor printr-o reprezentaţie specială a spectacolului “Elixirul dragostei” (L’Elisir d’amore) de Gaetano Donizetti.

Astfel, iubitorii genului liric sunt invitaţi la ONB, sâmbătă, 13 aprilie, începând cu ora 19.00, la una dintre creaţiile de operă îndrăgite în întreaga lume. Oaspeţii serii vor fi soprana Tatiana Lisnic, care a colaborat cu dirijori importanţi ca Riccardo Muti, Antonio Pappano şi Marcello Viotti, tenorul Ştefan Pop, câştigător al Concursului “Operalia” care cântă la Hamburg, Moscova, Londra, Milano etc., precum şi basul Alin Anca, viitor solist al Operei din Hamburg.

Evenimentul marchează totodată participarea dirijorului David Crescenzi, de origine italiană, absolvent al Conservatorului “Gioachino Rossini” din Pesaro, muzician cu o variată activitate artistică în Italia şi în România.

Capodoperă a compozitorului Gaetano Donizetti, opera “Elixirul dragostei” este pusă în scenă de regizorul italian Marco Gandini, care a lucrat pe scene importante din Italia şi din întreaga Europă, colaborând inclusiv cu celebrul regizor Franco Zeffirelli. Despre povestea care stă la baza acestei producţii la Bucureşti, regizorul italian susţine: “Povestea şi muzica din «Elixirul dragostei» sunt într-un anume fel contemporane, nu conţin elemente care să trimită la o epocă anume. Astfel, înţelegem prin ele tema etern valabilă a unui tânăr îndrăgostit, cu puţină experienţă de viaţă, care crede cu tărie în puterea unui medicament care să-l ajute în dragoste”.

La pupitru, dirijorul David Crescenzi. Maestru de cor: Stelian Olariu. Scenografia: Adriana Urmuzescu. Lighting design: Virginio Levrio. Asistent de regie: Ştefan Neagrău. Serigrafie costume: Cătălina Florescu, Luiza Soporeanu.

Ştefan Pop

Din distribuţie: Adina – Tatiana Lisnic (solistă invitată), Nemorino – Ştefan Pop (solist invitat), Belcore – Şerban Vasile, Dulcamara – Alin Anca (solist invitat), Gianetta – Cristina Eremia.

Artist prezent pe scene internaţionale în tripla sa ipostază de pianist, dirijor de cor şi orchestră, David Crescenzi este absolvent al Conservatorului din Pesaro, urmând apoi studii de specializare la Conservatorul “Giuseppe Verdi” din Milano. A colaborat cu: “Teatrul Carlo Felice” din Genova, Teatrul “San Carlo” din Napoli, Filarmonica “Marchigiana”, Filarmonica “Banatul” – Timişoara, Orchestra Simfonică “G. Rossini” din Pesaro, Orchestra Operei din Zagreb, Orchestra de Cameră din Bologna, Filarmonicile din Alessandria şi din Piemonte, Orchestra “Teatrului Reggio” din Parma. Dintre operele pe care le-a dirijat amintim: “Elixirul dragostei” de G. Donizetti, “Contractul de căsătorie”, “Bărbierul din Sevilla” şi “Domnul Bruschino” de G. Rossini, “Tosca” de G. Puccini, “Aida”, “Bal mascat” şi “Rigoletto” de G. Verdi. În prezent, David Crescenzi este colaborator permanent al Operei Române din Timişoara, alături de care a efectuat şi două turnee în Quatar, în anii 2002 şi 2003.

Soprana Tatiana Lisnic, absolventă a Academiei de Muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, a urmat cursuri de perfecţionare vocală în Italia cu prof. Alida Ferrarini. De asemenea, a beneficiat de o bursă de studii din partea “Fundaţiei Herbert von Karajan”, primind statutul de invitat permanent al Operei de Stat din Viena. Tatiana Lisnic a colaborat cu unele dintre cele mai importante teatre lirice din lume: “Teatro alla Scala” din Milano, “Royal Opera House – Covent Garden” (Londra), “Opera Bastille” din Paris, Operele din Berlin, Hamburg, Frankfurt, Zürich etc. De asemenea, a cântat sub bagheta celebrilor dirijori Riccardo Muti, Antonio Pappano şi Marcello Viotti.

Alin Anca

Tânărul tenor Ştefan Pop, în plină ascensiune pe plan mondial, revine pe scena Operei Naţionale Bucureşti. El va interpreta rolul Nemorino. Câştigător a numeroase competiţii de marcă, printre care Concursul Internaţional de Canto de la Seul – Coreea de Sud (2010) şi Concursul “Operalia” de la Milano (2010), Ştefan Pop cântă deja din 2009 pe mari scene ale lumii: Royal Opera „Covent Garden” din Londra, “Bolşoi Teatr” din Moscova, “Teatro dell’Opera di Roma”, “Staatsoper” din Viena, “Hamburgische Staatsoper”, “Israeli Opera” din Tel Aviv, “Opéra National du Rhin” din Strasbourg etc. În februarie 2012, Ştefan Pop a cântat pentru prima oară pe scena Operei din Paris, în rolul rolul Ducelui de Mantua din opera “Rigoletto” de Giuseppe Verdi. De-a lungul carierei, a evoluat alături de mari nume ale operei, printre care Patrizia Ciofi, Mariella Devia, Edita Gruberova, Leo Nucci, José Cura, Angela Gheorghiu, Thomas Hampson, sub conducerea muzicală a unor importanţi dirijori: Evelino Pidò, Andrea Battistoni, Daniele Gatti, Simone Young, Paolo Longo şi Luciano di Martino.

Basul Alin Anca este absolvent al Academiei de Muzică Gheorghe Dima din Cluj-Napoca. El va interpreta pe scena ONB rolul Dulcamara. Încă din timpul studenţiei, basul Alin Anca a colaborat cu “Opera Naţională Română” din Cluj-Napoca, unde a interpretat rolurile: Don Giovanni din opera omonimă de Wolfgang Amadeus Mozart, Fiorello din “Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini, Dulcamara din “Elixirul dragostei” de Gaetano Donizzeti, Tom din “Bal mascat”, Monterone din “Rigoletto” şi Marele Inchizitor din “Don Carlo” de Giuseppe Verdi, Colline din “Boema” şi Comisarul imperial din “Madama Butterfly” de Giaccomo Puccini. Printre teatrele lirice pe scena cărora artistul a cântat se numără: “Staatsoper Unter den Linden” din Berlin, Opera Naţională Bucureşti, Opera Maghiară din Cluj-Napoca etc. Din septembrie 2013, basul Alin Anca va deveni solist al Operei din Hamburg.

„Un ballo in maschera” (Bal mascat)

Bal mascat

Capodopera verdiană „Bal mascat”, în regia artistului bulgar Plamen Kartalov, este una dintre cele mai recente premiere ale Operei Naţionale Bucureşti. Lucrare apreciată de publicul român de mai bine de un secol, opera „Bal mascat” este o poveste în care intriga politică se împleteşte cu cea amoroasă, o dramă care invită la meditaţie asupra valorilor umane.

Libretul este semnat de Antonio Somma după libretul „Gustav al III-lea” de Eugène Scribe pentru opera lui Daniel-François Auber.

Dirijor: Iurie Florea. Maestru de cor: Stelian Olariu. Decoruri: Ivo Knezovic.

Asistent prim regie: Vera Beleva. Asistent secund regie: Cătălin Voineag.

Asistent coregrafie: Mădălina Slăteanu. Mişcarea scenică: Mirela Simniceanu. Lighting design: Cornel Dume.

Din distribuţie: Cristian Bălăşescu (invitat), Iordache Basalic Silvia Sorina Munteanu Andrada Ioana Roşu Ioana Mitu Florin Simionca Mihnea Lamatic ş.a. Solişti balet – Oana Bădănoiu, Magdalena Rădulescu, David Mannara, Lucas Campbell.

Spectacolul poate fi vizionat duminică. 14 aprilie, ora 19.00.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.