Toate șantierele lui Sorin Oprescu

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a înșirat duminică lucrările care se desfăşoară în Bucureşti pe parcursul verii și stadiul lor.

Cerându-și „scuze” față de locuitorii Capitalei pentru disconfortul creat de lucrările care se desfășoară în această vară în București, Oprescu a vorbit de opt proiecte majore de infrastructură rutieră cu tot atâtea șantiere care sunt sau vor fi deschise pe parcursul acestei verii.

„Se lucrează în ritm alert la pasajul Mihai Bravu. Pe 1 iunie am deschis circulației primul pod al pasajului, pe sensul Big Berceni-Văcărești, spre Mihai Bravu. Avem speranța că spre sfârșitul acestui an, și cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că lucrăm pe perioada de vară. În acest moment, toți stâlpii de susținere au fost ridicați, au fost montate 16 grinzi (8 grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu si 8 pe deschiderea dinspre Vacaresti) si suntem ]n curs de finalizare cu relocarea retelelor edilitare. De asemenea, rampa de urcare pe cel de-al doilea pod, pe sensul Mihai Bravu, este aproape finalizat”, a spus primarul.

Celelate proiecte din București, în prezentarea făcută de Oprescu:

Foto: Cotidianul.ro

Pasajul subteran Piața Presei Libere. Primarul a anunțat că au fost demarate lucrările de deviere a rețelelor, de lărgiri de stradă și realizarea pereților mulați ai pasajului, iar lucrările continuă pe etape, astfel încât să se mențină fluența traficului.
„Impactul din punct de vedere vizual al imaginii actuale a zonei va fi minim, traseul pasajului fiind în afara amprizei actuale (pe partea de vest), cu excepția racordărilor la calea majoră de circulație. Din aceste motive, copacii de aliniament existenți pe latura de vest (Șoseaua București-Ploiești) vor fi foarte puțin afectați. Proiectul urmărește păstrarea imaginii de spațiu urban înverzit, în acest sens urmând a se lua măsuri de transplantare precum și de plantare în compensație. Pasajul este amplasat la intersecția a patru artere cu trafic ridicat, sos București-Ploiești, sos. Kisselef, bd Mărăști, bd Poligrafiei; Este un pasaj realizat doar pe un singur sens (cel de intrare în București, de pe Șoseaua Bucuresti-Ploiesti), având două ieșiri: una pe bulevardul Kiseleff și una pe bulevardul Marasti”, și-a făcut prezentarea primarul.
Lungimea aproximativă a pasajului este de 700 de metri, iar valoare investiției 60,4 milioane LEI (fara TVA). Termenul de finalizare este 9 luni de la demararea lucrarilor.

În ce privește extinderea trotuarelor de pe Calea Victoriei, primarul spune că scopul lucrării este transformarea acestei artere în zonă de promenadă a Centrului Bucureştiului și că la finalul lucrarilor strada va putea fi străbătută la pas de către pietoni, de la Guvern şi până la Cheiul Dâmboviţei.


Foto: cotidianul.ro

Foto: cotidianul.ro

„Lucrările de modernizare vizează şi amenajarea pistelor pentru biciclişti. Spaţiul necesar acestor lucrări este obţinut prin renunţarea la o bandă şi jumătate din carosabil. Traficul se va desfășura pe două benzi de circulație cu sens unic, creându-se în preajma intersecțiilor o a treia bandă de încadrare pentru virajul la stânga sau la dreapta. De asemenea, vor fi montați bolarzi pe marginea trotuarelor care să îi impiedice pe șoferi să parcheze pe trotuar”, potrivit lui Oprescu.
Până acum, s-au realizat 60% din totalul lucrărilor de trotuar și 25 % din cel al lucrărilor de drum, programate să aibă loc în perioada 24 februarie – 1 august 2014. „Vorbim despre lucrări de reabilitare și modernizare a acestei artere, între Piața Victoriei și Calea Griviței. În plus, va fi modernizată și rețeaua de iluminat public prin montarea de stâlpi noi. Proiectul prevede și refacerea spațiilor verzi și a mobilierului urban, prin montarea de bănci pentru odihnă și de jardinere cu flori pentru decorarea zonei”, potrivit primarului.
Termenul de finalizare a lucrărilor pe toată artera, inclusiv pistele de biciclete, este prevăzut pentru decembrie 2014, în funcție de condițiile meteorologice. „Însă, facem tot ce putem pentru ca modernizarea arterei Calea Victoriei să fie gata până pe 15 septembrie”, spune Oprescu.
Costul proiectului este de 8,7 milioane lei.

Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Liviu Rebreanu-Camil Ressu.

„Tronsonul 1, între Camil Ressu – Nicolae Grigorescu, câte două benzi pe sens, este finalizat, iar acum suntem în lucru la cel de-al doilea tronson, între Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie, tot câte două benzi pe sens”, spune primarul.

Lucrările sunt executate în proporție de 15 %. Potrivit lui Oprescu, s-a demontat vechea linie de tramvai și s-a realizat săpătura acesteia între Nicolae Grigorescu-Str. Barajul Dunării; S-a aprobat demararea procedurii de expropriere între str. Barajul Dunarii și 1 Decembrie, iar dupa finalizarea procedurilor de expropriere vor începe lucrările și pe acest tronson.

Lucrările presupun modernizarea liniei de tramvai, aceasta fiind in-ierbata, înlocuirea rețelei de termoficare și lucrări de modernizare a infrastructurii și suprastructurii stradale. De asemenea, potrivit edilului, se vor reamenaja intersecțiile, se vor amenaja piste de bicicliști, se vor reface trotuarele și spațiile verzi, se vor amenaja noi locuri de parcare, se vor realiza racordări ale bulevardului cu străzile laterale, se va amenaja o parcare de tip park and ride cu o capacitate de 200 de locuri. Aceasta va fi amenajată în zona capătului liniilor de autobuz si troleibuz între intersecția cu str. Cozia, și intersecția cu bulevardul 1 Decembrie. Totodată, conform edilului, se va extinde sistemul de management al traficului și în intersecțiile situate pe acest tronson și se va moderniza sistemul de iluminat public.

Valoarea investiției pentru cele două tronsoane este de 62,6 milioane de lei (fara TVA)

Reabilitare sistem rutier și linie de tramvai soseaua Iancului-Pantelimon. Pe Iancului, în acest moment se lucrează la refacerea căii de rulare, a peroanelor și a rețelei de contact. Lucrarea este realizată în proporție de 44 %, a anunțat Sorin Oprescu.

Partea carosabila va avea câte două benzi de circulație pe sens. Zona centrală, cu o lățime de 7 m, va fi destinată transportului public (tramvai și autobuz), fiind denivelată față de restul carosabilului. Vor fi amenajate 2 parcaje supraetajate, amplasate pe partea stângă, în spatele frontului de blocuri, acestea având o capacitate de circa 300 de locuri.
Pe Șoseaua Pantelimon se construiește o zonă centrala, inierbata, destinată transportului public cu tramvaiul, delimitata de restul carosabilului. Zonele laterale, destinate circulatiei pasive, vor cuprinde: zona verde (1-2m), piste pentru biciclisti, spatii de parcare in lung sau în spic, potrivit primarului.
Trotuarele vor fi de minim 2 m, iar carosabilul va avea trei benzi pe sens. Mai mult, va fi realizat un terminal multimodal in zona intersectiei Sos. Pantelimon-Sos Vergului care va cuprinde, potrivit lui Oprescu, o parcare de tip park and ride cu aproximativ 450 de locuri de parcare, în legătură directă cu viitoarea stație de metrou “Granitul .
La acest moment, lucrările la carosabil sunt executate în proportie de 44%, iar cele privind calea de rulare în proportie de 17%.
Valoarea investiției este de 247,8 milioane lei.

Străpungere Bd. Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu. Au fost finalizate și date in circulatie lucrările intre Camil Ressu si Str. Prevederii

– Intre Str. Prevederii si pana la Raul Dambovita, lucrarile la drum sunt, de asemenea, în curs de finalizare, conform lui Oprescu, pe sensul de mers catre raul Dambovita. Urmează, conform edilului, punerea în circulație a acestui segment de drum după finalizarea sistematizării circulației.
Peste Râul Dâmbovița, lucrările la pod și la drum sunt executate în proportie de 30 %.

„În acest moment, se lucrează la rampe, fundațiile pilelor podurilor și pasajului și se execută lucrări de dren (exces de umiditate). Va reamintesc că aceasta artera este parte a inelului median al Municipiului București si se desfășoară între bulevardul Camil Ressu și Splaiul Independenței. Va asigura descărcarea traficului de pe artera Vitan – Bârzești, și, odată cu finalizarea A3, va asigura dirijarea traficului către zona de sud a orasului”, spune edilul.

B-dul Nicolae Grigorescu are o lungime de 2,4 km, iar carosabilul va avea 3 benzi pe sens. Splai Dudescu are o lungime 1,2 km, carosabil de 2 benzi pe sens, va avea pasaj rutier peste calea ferată de 75 metri, pasaj rutier peste Splai Dudescu şi Dâmboviţa de 137 metri, pod peste Damboviţa la nivel Splai Dudescu de 64 metri. De asemenea, se va construi un pasaj rutier suprateran cu 2 benzi pe sens+zona mediana unde va fi amplasata linia de tramvai, promite Sorin Oprescu.

Valoarea contractului este de 74,7 milioane LEI (fara TVA)

Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – autostrada București-Pitești”. În acest moment se lucrează la pilonii și pilele podului hobanat, a anunțat primarul.

„Executat fizic 4 %. In continuare consider ca „Penetratia Splaiul Independentei – autostrada Bucuresti-Pitești” este o lucrare de infrastructură absolut necesară, că este nevoie neapărat de o alternativă la bulevardul Iuliu Maniu. Proiectul constă în realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit în anumite zone, de-o parte și de alta, de străzi colectoare a traficului zonal, asigurându-se astfel circulația în regim de prioritate pentru cei care tranzitează zona”, spune Sorin Oprescu.

Caracteristici tehnice: lungime drum 6,44 km, suprafaţa drum 128.980 mp, lungime poduri şi rampe 3.560 m, suprafaţă poduri şi rampe.

Primarul mai raportează că „modernizarea infrastructurii rutiere Piaţa Sudului este cel mai mare proiect de infrastructură cu fonduri europene din București, realizat prin Programul Operational Regional 2007-2013”.
În data de 8 mai, a fost semnat contractul de executie lucrări.
Apoi a fost predat amplasamentul constructorului, care, în momentul de față, obtine avizele necesare pentru devierea circulatiei în vederea începerii lucrărilor, mai anunță primarul.
Durata totală a contractului de finantare a proiectului este de 26 de luni, iar durata de executie a lucrărilor este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
Lucrarea presupune: realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile, cu o lungime totală de 356 m, realizarea a patru pasaje pietonale în intersecție, pe directia Str. Nitu Vasile-Calea Văcărești, de o parte și de alta a pasajului rutier și către stațiile de tramvai, realizarea legăturii pietonale prin pasaj subteran între stația de metrou Piata Sudului și peroanele stației de tramvai aflate pe Sos. Olteniței, lucrări de modernizare a carosabilului și trotuarelor, modernizarea utilităților aferente obiectivului de investiții, refacerea liniei de tramvai, amenajări peisagistice.

Valoare totală a proiectului este 127 milioane lei, din care asistența financiară nerambursabilă 96, 4 milioane lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Alexandru Visan 3297 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.