Vai de metroul nostru: 20% din bani necheltuiți

Rectificarea bugetară promovată de guvernul liberal, prin OUG 71, a tăiat 95,3 milioane de la metroul din Drumul Taberei, conform unei anexe la un proiect de ordin al ministrului transporturilor infrastructurii și comunicațiilor privind aprobarea actualizării Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru anul 2019 al Societăţii de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex” – S.A. aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 562/2019, prin încheierea actului adiţional nr.3 pentru anul 2019. La începutul acestui an, bugetul pentru construcția magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon a fost de 445 milioane de lei cu TVA, însă nu toți aceștia au fost cheltuiți. Prin noua reglementare, suma va fi coborâtă la 349,7 milioane de lei. Toți acești bani vor merge pentru construcția secțiunii 1 Râul Doamnei-Eroilor, inclusiv stația și depoul Valea Ialomiței. A fost tăiată suma de 11 milioane de lei pentru secțiunea 2 Eroilor-Iancului. Metroul din Drumul Taberei va avea 7 kilometri, 10 stații și un depou. Anexa la ordinul de ministru stipulează că termenul de finalizare a lucării este 2019 însă acest deziderat este absolut împosibil. Probabil, lucrările vor fi gata în 2020. Totodată, la începutul anului au fost alocați bani pentru achiziția de material rulant. Pentru că nu s-a cumpărat nimic s-a tăiat complet suma de 57,5 milioane de lei prevăzută în acest sens.

Un proiect care bate pasul pe loc este cel al metroului către Otopeni. Dacă la începutul anului au fost alocați 430 milioane de lei, la rectificare suma a ajuns la 139,7 milioane de lei. Magistrala 6 va avea 14,2 kilometri cu linie dublă și 12 stații. Termenul de finalizare este 2023. Acum o lună, proiectul a fost blocat de instanță pentru că trecea prin apropierea unor vile din Otopeni inclusiv prin spatele patinoarului ridicat de Ion Țiriac.

Aproape niciun ban nu s-a cheltuit la capitolul îmbunătățirea condițiilor de transport pe Magistrala 2 Pipera-Berceni. La începutul anului au fost alocate 113 milioane de lei. S-au plătit doar 4,5 milioane de lei pentru îmbunătățirea accesului la stația Tineretului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4588 Articole
Author

1 Comentariu

  1. BANII aia NU s-au cheltuit, FIX asa cum NU s-au cheltuit BANII alocati Spitalelor, Autostrazilor si celorlate MINCIUNI ale lui Dragnea scrise pe HARTIILE PSDistee!
    In realitate, METROREX nu a PRIMIT niciodata acei BANI!
    Alocarea lor pe hartie NU inseamna ca METROREX a avut BANII intr-un sac la Director si asta NU a vrut sa-i cheltuiasca!
    METROREX NU a PRIMIT niciodata acei Bani!
    Asa a aratat Bugetul Romaniei pe TOTI cei 3 ANI cu PSDragnea la butoane: MINCIUNI si BANI pe hartie pentru maretele reaklizari mincinoase cu care PSD i-a INSELAT pe Romanii creduli care au crezut in Programul mincinos de guvernare si au votat PSD!
    Uite cate URMA sa „realizeze” PSD, conform MINCIUNILOR din Programul de guvernare in domeniul Traansporturi, de la pagina 113 la 124:
    http://www.cdep.ro/pdfs/guv201706/Program_de_Guvernare.pdf

    Au facut fix #NIMIC PSDist!
    Pe hartiile PSDiste Romania e impanzita cu Autostrazi, Sosele moderne, care urmau sa fie finzlizate in 2020, dar dupa 3 ANI aceste proiecte sunt inca in stadiul studiilor de prefezabilitate si fezabilitate!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.