Verdictul Curții Europene de Justiție pentru UBER

Reprezentanții Uber au negat că sunt o firmă de taxi și susținut că furnizează servicii digitale, menite să faciliteze interacțiunea dintre oameni.

De (I.R.)
Verdictul Curții Europene de Justiție pentru UBER

Reprezentanții Uber au negat că sunt o firmă de taxi și susținut că furnizează servicii digitale, menite să faciliteze interacțiunea dintre oameni.

Curtea Europeană de Justiție a decis, miercuri, că UBER este o companie de transport și nu un serviciu digital, așa cum au pretins reprezentanții companiei.

Curtea European de Justiție (CEJ) a menționat în decizia sa că serviciile oferite de UBER, ”a căror scop este de a conecta, prin intermediul unei aplicații digitale, șoferii neprofesioniști cu persoanele care doresc să efectueze călătorii urbane”, trebuie clasificate drept ”servicii în domeniul transporturilor”, în conformitate cu legislația europeană.

”Potrivit legislației Uniunii Europene, statele membre trebuie să reglementeze condițiile în care aceste servicii trebuie să funcționeze în conformitate cu regulile generale ale tratatului privind funcționarea UE”, a hotărât CEJ.

Reprezentanții Uber au negat că sunt o firmă de taxi și susținut că furnizează servicii digitale, menite să faciliteze interacțiunea dintre oameni. Compania UBER, care a intrat în conflict cu autoritățile din mai multe state europene, pretinde că este un serviciu digital care intermediază relația dintre șoferi și persoane private.

Maciej Szpunar, avocatul General al Curții Europene de Justiție, a precizat că “platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ţine, în principal, de domeniul transportului şi în consecinţă trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional”.

”În majoritatea statelor membre UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre. Este necesar ca serviciile de tip UBER să fie reglementate. Vom continua dialogul cu autoritățile din Europa. Aceasta este abordarea noastră pentru a ne asigura că oricine poate comanda o cursă sigură la apăsarea unui singur buton”, a declarat un purtător de cuvânt al UBER, citat de CNBC.

Distribuie articolul pe:

3 comentarii

  1. IUBESC TOT CEEA CE PUNE PE PRIMUL PLAN CONSUMATORUL-CLIENTUL ASTA INSEAMNA WIN-WIN. DACA DINOZAURII AR FI TRAIT INCA 🙂 UMANITATEA AR FI UN DOAR UN PROIECT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.