Balerinii Alina Cojocaru şi Johan Kobborg dansează din nou împreună în premiera „La fille mal gardée”

Unul dintre cele mai îndrăgite titluri din repertoriul clasic de balet revine la Opera Naţională Bucureşti începând cu data de 13 decembrie 2014, fiind vorba de prima producţie nouă din stagiunea de balet 2014-2015 a instituţiei.

La fille mal gardée sau Precauţiuni inutile, balet în două acte şi trei scene de Ferdinand Hérold şi John Lanchbery, pe un libret de Jean Dauberval, este prezentat pentru prima dată în România într-o interpretare coregrafică ce poartă semnătura unui nume de referinţă în baletul mondial, Sir Frederick Ashton. Spectacolul a făcut istorie în întreaga lume datorită subiectului său simplu şi accesibil, dar mai ales pentru posibilităţile multiple de a fi transpus în dans. Construită într-o notă umoristică aparte şi bazată pe conflictul a două tipuri de personaje, producţia prezintă în paşi de dans povestea unei tinere fete îndrăgostite care scapă de sub supravegherea mamei sale, care doreşte să o căsătorească forţat cu un personaj grotesc, dar bogat, şi reuşeşte de fiecare dată să ajungă în braţele iubitului său.

Alina Cojocaru dincolo de scenă

Johan Kobborg

La fille mal gardée este unul dintre cele mai încântătoare şi complete spectacole de balet, este luminos şi îi face pe oameni să zâmbească. Totodată este o provocare foarte mare pentru balerini, deoarece coregrafia se bazează pe un stil de dans deosebit, un fel cu totul special de a executa mişcările. Cu toate că nu este neapărat un spectacol de Crăciun, cred că are toate valorile şi calităţile pe care ar trebui să le aibă un spectacol destinat întregii familii. Chiar dacă, poate, unii oameni nu ştiu prea multe despre balet sau nu ştiu povestea aceasta, îl recomand familiilor, chiar şi acelora care n-au fost niciodată la un spectacol de balet. La fille mal gardée este una dintre acele producţii pe care doreşti să o vezi şi să o revezi de cât mai multe ori. Companiile de balet obişnuiesc să aibă acest spectacol în repertoriul lor şi sunt foarte fericit că îl putem prezenta acum pe scena Operei Naţionale Bucureşti”, a declarat Johan Kobborg, director artistic al Companiei de Balet a Operei Naţionale Bucureşti.

Premiera La fille mal gardée de la Opera Naţională Bucureşti a fost realizată de o echipă de creaţie internaţională. Pregătirea şi punerea în scenă a spectacolului au fost realizate de maestra suedeză de balet Malin Thoors împreună cu Johan Kobborg, scenografia este semnată de Sir Osbert Lancaster, întreaga producţie fiind supervizată de Jean-Pierre Jouventin şi beneficiind de consultanţa coregrafică a lui Michael O’Hare.

Sâmbătă, 13 decembrie 2014, ora 19.00

LA FILLE MAL GARDÉE

(sau „Precauţiuni inutile”)

Balet în două acte şi trei scene de Ferdinand Hérold şi John Lanchbery

Libretul de Jean Dauberval

Coregrafia: Sir Frederick Ashton

Pregătit şi pus în scenă de Malin Thoors şi Johan Kobborg

Dirijor: Ciprian Teodoraşcu

Scenografia: Sir Osbert Lancaster

Lighting designer: Ionuţ Gabriel Pruteanu

Producţie supervizată de Jean-Pierre Jouventin

Consultant coregrafic: Michael O’Hare

Supervizor costume: Natalia Stewart

Supervizor decor: Douglas Nicholson

Distribuţia premierei:

Lise: Alina Cojocaru

Colas: Robert Enache

Văduva Simone: Johan Kobborg

Distribuţie:

Duminică, 14 decembrie 2014, ora 19.00

Lise: Bianca Fota

Colas: Dawid Trzensimiech

Văduva Simone: Cătălin Rădulescu

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.