Rata de utilizare a internetului mobil a crescut rapid, de la 40% în 2012 la 68% în 2016, cu o estimare de 79% pentru 2018, publică AdPlayers.ro un raport al Zenith Mobile Advertising Forecasts.
Dispozitivele mobile vor deține o pondere de 75% din utilizarea internetului la nivel global în 2017, potrivit acestui raport care vizează publicitatea și tehnologia mobilă în 60 de țări importante. Raportul cuprinde predicții referitoare la creșterea timpului pe care consumatorii îl alocă utilizării internetului mobil, precum și aspecte ce țin de răspândirea smartphone-urilor și a tabletelor, dar și tendințe referitoare la majorarea investițiilor în publicitatea pe mobil.
Spania, Hong Kong și China sunt țările cu cel mai mare consum de internet mobil. Țările cu cel mai ridicat nivel al consumului de internet mobil sunt în Europa de Vest, Asia și America de Nord. În Spania, mobile-ul acoperă cea mai mare parte din utilizarea internetului. Pentru acest an, se estimează că va avea o cota de 85%. Hong Kong se claseazăpe locul 2, cu o cotă de mobile de 79% din totalul internetului, fiind urmat de China (76%) și Statele Unite ale Americii (74%). Italia și India împart locul 5, fiecare cu 73%.
Hong Kong, 89% – cea mai mare rată
Conform prognozei Zenith, până în 2018, Hong Kong va ajunge să dețină cea mai mare rată a internetului mobil – 89% din consumul total de internet în aceasta țară. China va fi pe locul 2, cu 87%, iar Spania, pe locul 3, cu 86%. Aceste țări vor fi urmate de Statele Unite și Italia, fiecare cu 83%, și de India, cu 82%. Rata de penetrare a smartphone-urilor a crescut de 2,4 ori in perioada 2012 – 2016.
Creșterea utilizării internetului mobil este determinată de rapiditatea răspândirii dispozitivelor mobile. În 2012, doar 23% dintre consumatorii celor 60 de piețe vizate de raportul Zenith aveau un smartphone și doar 4% dețineau o tabletă. În 2016, penetrarea smartphone-ului a atins 56%, cu o creștere de 2,4 ori pe parcursul celor patru ani, și estimăm că va urca la 63% până în anul 2018.
Tabletele se încadrează mai degrabă la categoria luxury, nefiind atât de utilizate: acestea sunt deținute de 15% dintre consumatori. Se consideră că în 2018, rata de penetrare va ajunge la 17%. Smartphone-urile sunt cel mai răspândite în Europa de Vest și Asia.
„Estimăm ca pe parcursul acestui an, Irlanda va deține supremația smartphone-urilor, cu un procent de penetrare de 92%, urmată de Singapore (91%), Spania (88%), Norvegia (86%) și Coreea de Sud (84%). În prognozele noastre, Irlanda va rămâne pe primul loc și în 2018, cu o cotă de 94%, urmată de Elveția și Singapore (92% ), Norvegia și Taiwan (91%)” mai arata specialiștii de media.
Tableta
Din datele culese pe parcursul cercetării, utilizarea tabletei cunoaște o variație extrem de mare de la o piață la alta. În 10 dintre cele 60 de țări analizate, tabletele au un grad de penetrare de peste 50%, iar în alte 10, nivelul coboară sub 10%. Doar 3% dintre consumatorii din China dețin acest produs, coborând media în mod substanțial, din moment ce China acoperă 27% din populația acestui eșantion. În India, care acoperă un alt procent de 26%, dețin tablete 6% dintre consumatori.
Cel mai înalt grad de penetrare a tabletei se înregistrează în Singapore (75%), iar cel mai mic în China și Thailanda (3%). Circa 60% din consumul de publicitate pe internet va fi pe mobile în 2018. Zenith estimează că publicitatea pe mobile va depăși publicitatea pe desktop în 2017, iar cota acesteia din totalul consumului de publicitate pe internet la nivel global va crește de la 44% în acest an până la 52%.
Mobile – first
„Până în anul 2018, prognozăm că această cotă se va ridica la 60%. Cheltuielile de publicitate în mobile vor totaliza la acel moment 134 miliarde dolari , ceea ce reprezintă mai mult decât consumul de publicitate cumulat din print, cinema și publicitate outdoor. Zenith recomandă tuturor brandurilor să devină mobile-first în comunicarea lor digitală: tot portofoliul lor digital – de la site-urile de brand până la video ads – ar trebui să fie construit în asemenea manieră, încât să poată oferi cele mai bune și mai eficiente experiențe pe dispozitivele mobile”, adaugă specialistii de media ai Zenith.
Autorii raportului estimează, deasemenea, că advertiserii au nevoie să gândească mobilitatea consumatorilor nu doar în termenii dispozitivelor mobile. Pe parcursul zilei, consumatorul își comută atenția de pe tabletă către desktop și smartphone, uneori, în timp ce se uită la TV, astfel advertiserii au nevoie să construiască experiențe de brand, coerente pe ecrane dar și pe dispozitivele mobile.
„Dispozitivele mobile reprezintă deja principalul mijloc de accesare a internetului în întreaga lume”, declară Jonathan Barnard, Head of Forecasting Zenith. „Țările din Europa de Vest, Asia și America de Nord conduc aceasta tranziție, deși tehnologia mobilă se răspândește rapid pretutindeni. Anul viitor aceste dispozitive vor deveni principalul vehicul al publicității pe internet. „