Zece sfaturi pentru părinţii cu copii între 2-6 ani

Timpul liber al copilului între 2 şi 6 ani înseamnă mişcare, natură, jocuri, dobândirea de abilităţi şi presupune responsabilitate din partea părinţilor, deoarece este o perioadă esenţială pentru dezvoltare, spun specialiştii. „Este perioada cea mai importantă pentru achiziţiile fundamentale ale micuţului, îl ajută să-şi descopere aptitudinile şi să-şi formeze personalitatea”, explică dr Alina Stanciu, medic […]

Zece sfaturi pentru părinţii cu copii între 2-6 ani

Timpul liber al copilului între 2 şi 6 ani înseamnă mişcare, natură, jocuri, dobândirea de abilităţi şi presupune responsabilitate din partea părinţilor, deoarece este o perioadă esenţială pentru dezvoltare, spun specialiştii. „Este perioada cea mai importantă pentru achiziţiile fundamentale ale micuţului, îl ajută să-şi descopere aptitudinile şi să-şi formeze personalitatea”, explică dr Alina Stanciu, medic […]

Timpul liber al copilului între 2 şi 6 ani înseamnă mişcare, natură, jocuri, dobândirea de abilităţi şi presupune responsabilitate din partea părinţilor, deoarece este o perioadă esenţială pentru dezvoltare, spun specialiştii.

„Este perioada cea mai importantă pentru achiziţiile fundamentale ale micuţului, îl ajută să-şi descopere aptitudinile şi să-şi formeze personalitatea”, explică dr Alina Stanciu, medic specialist pediatrie în cadrul Centrului Medical Unirea (CMU).

Părinţii trebuie să aibă în vedere următoarele recomandări ale specialistului pediatru:

1. Copiii între 3 şi 6 ani au nevoie de alţii pentru a învăţa şi a se dezvolta, motiv pentru care se recomandă căutarea unor activităţi care să se desfăşoare în cadrul unor cercuri sau cluburi de copii.

2. Activităţile către care poate fi direcţionat copilul sunt:

– artistice (dans, pictură, teatru, instrument muzical etc.)

– ştiinţifice (noţiuni primare de astronomie etc.)

– sportive (înot, fotbal, tenis, karate etc.).

3. Alegerea activităţii se face în funcţie de vârstă şi de interesul copilului. Până la vârsta de 5 ani se recomandă părinţilor să nu-şi înscrie copilul la mai mult de două activităţi pe săptămână deoarece ar putea deveni suprasolicitant.

4. Este recomandat ca activităţile să se desfăşoare spre mijlocul săptămânii între orele 16-18 cand micuţii ating un maxim de capacitate intelectuală. Activităţile sportive sau artistice pot completa şi consolida cunoştinţele asimilate la grădiniţă şi limitează totodată timpul petrecut îin fata televizorului si calculatorului.

6. Un rol important în formarea personalităţii copilului îl are şi timpul petrecut împreună de părinte şi copil. „Doar calitatea timpului petrecut cu şi pentru copil este liantul emoţional pe care părintele şi copilul îl pot construi împreună şi care-şi va pune amprenta în formarea personalităţii sale”, spune Alina Stanciu.

7. Exemple de activităţi care ne ajută să petrecem timpul alături de copii:

– muzică şi dans – îşi consumă energia într-un mod activ;

– pregătirea mesei împreună;

– jocul, cu rol în dezvoltarea inteligenţei şi gândirii;

– învăţarea unei limbi străine, poezii, cântece – copilul îşi dezvoltă gândirea, memoria.

– activităţi de lucru manual – pictură, decupare, lipire.

8. După vârsta de 3 ani, mulţi copii îşi manifestă dorinţa de a participa la treburile gospodăreşti, aceste dorinţe ar trebui încurajate pentru că le oferă împlinire şi canalizează jocul spre activitate practică, „utilă”.

9. Spre 5-6 ani, se pot repartiza mici sarcini „cu răspundere”.

10. Părintele va lăsa copilul să decidă singur ce activităţi îi plac mai mult, lăsându-l să fie actorul principal şi totodată oprind jocul atunci când copilul dă semne de plictiseală.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.