Consiliul Naţional al Audiovizualului a adoptat, marţi, o recomandare adresată posturilor de radio şi televiziune privind difuzarea, în regim necomercial, a spoturilor de promovare a recensământului populaţiei şi al locuinţelor puse la dispoziţie de către Institutul Naţional de Statistică.
„Eu vă propun să fim alături de cei de la statistică în derularea acestei operaţiuni, mai ales că nu s-a mai făcut demult, cred de 10 ani”, a spus preşedintele CNA, Răsvan Popescu, menţionând că „altfel există riscul ca oamenii să bată la uşă şi să nu fie primiţi, sau să fie primiţi cu suspiciune”.
Potrivit documentului, spoturile menţionate intră în categoria anunţurilor de interes public şi se difuzează în perioada 1 septembrie – 31 octombrie 201, în condiţiile art 142 din Decizia CNA nr. 220/2011.
În perioada în care difuzează un spot din cadrul campaniei de promovare a recensământului, posturile de radio şi de televiziune pot renunţa la difuzarea mesajelor de avertizare precizate de art. 120, alin 4 din Deciza CNA nr.220/2011.
Recomandarea Consiliului, adoptată la solicitarea Institutului Naţional de Statistică, are ca scop popularizarea şi sensibilizarea populaţiei cu privire la scopul şi importanţa recensământului.