Spectacole de neratat de pe scena Operei Naționale București

Astăzi, la ora 18:30, sunteţi aşteptaţi la Bărbierul din Sevilla de Gioachino Rossini, pe un libret de Cesare Sterbini

Spectacole de neratat de pe scena Operei Naționale București

Tenorul bogdan Mihai în Il Barbiere di Siviglia la Theatre du Chatelet, Paris

Astăzi, la ora 18:30, sunteţi aşteptaţi la Bărbierul din Sevilla de Gioachino Rossini, pe un libret de Cesare Sterbini

Tenorul Bogdan Mihai în rolul Contelui Almaviva din “Bărbierul din Sevilla”

Astăzi, la ora 18:30, sunteţi aşteptaţi la Bărbierul din Sevilla de Gioachino Rossini, pe un libret de Cesare Sterbini, după o piesă de Pierre Beaumarchais. Regia, scenografia, mișcare scenică și lighting design-ul poartă semnătura italianului Matteo Mazzoni.

La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu. Invitatul special al serii va fi tenorul Bogdan Mihai în rolul Contelui Almaviva.

Coregrafia: Andrea Gavriliu

În distribuţie: Bogdan Mihai – invitat, Iustinian Zetea, Maria Jinga, Iordache Basalic, Horia Sandu, Daniel Filipescu, Andreea Novac (debut)

Video: Fabio Massimo Iaquone, Luca Attilii – Italia. Maestru de cor: Daniel Jinga

Regizorul italian Matteo Mazzoni vine la București cu o propunere inedită de spectacol, care îmbină tradiția teatrului de operă clasic italian cu tendințele contemporane din lumea artelor spectacolului. Montarea semnată de Mazzoni ca regizor, scenograf și lighting designer este o paralelă interesantă între epoci și stiluri, între mediul în care au apărut persoanjele și lumea contemporană.

Tenorul Bogdan Mihai revine pe scena Operei Naționale București în rolul care   l-a consacrat, Contele Almaviva. Acesta anunţa revenirea sa la Bucureşti în luna martie în rolul lui Don Ottavio din opera lui Mozart. Urmează un turneu cu 32 de spectacole în China.

Bogdan Mihai pășește în lumea muzicală odată cu studiul viorii, însă datorită calităţilor sale vocale începe să studieze ca bariton la Universitatea de Muzică din București, sub atenta îndrumare a profesorului Nicolae Constantinescu.

În Italia, sub îndrumarea sopranei Mirella Freni descoperă calitățile sale de tenor şi îi este oferită bursa de studii „Nicolai Ghiaurov”.

Debutează în rolul Contelui Almaviva în luna decembrie a anului 2007 pe scena Operei Naționale din București, și include în spectacol scena şi aria finală a tenorului Cessa di piu resistere, realizând astfel o premieră absolută în România.

Acest rol îi deschide porțile marilor teatre de operă din lume unde astăzi este invitat: Stuttgart Staatsoper, Dresden Semperoper, Deutsche Oper Berlin, Concertgebouw Amsterdam, Zurich Opernhaus, Théâtre du Chatelet, Théâtre des Champs ElyséesSt. Joan Smith Square (Londra), Festival della Valle d’Itria (Martina Franca), Suntory Hall (Tokyo), Mikhailovsky Theater (St.Petersburg), Opera de Montreal (Canada), Royal Opera House Muscat (Oman), Dubai Opera House, Teatro Verdi (Trieste), NCPA  Beijing, Baden Baden Festspiele şi Berliner Philarmoniker.

A cântat sub conducerea muzicală a unor dirijori importanți precum Nello Santi, David Parry, Ion Marin, Jean Christophe Spinosi, Riccardo Frizza, Dmitri Jurowsky, Gullielmo Garcia Calvo, Enrique Mazzola,  în regii semnate de Beat Feah, Martin Duncan, Timothy Nelson, Emilio Sagi, Grischa Asagarof, Stefan Herheim, Pier’Alli, Katharina Thalbach, Fabio Sparvoli.

În octombrie 2011 a fost invitat de marea soprană Angela Gheorghiu să susțină împreună două concerte extraordinare de belcanto, pe scena prestigioasei Suntory Hall din Tokyo, acompaniaţi de Japan Philarmonic Orchestra, la pupitrul dirijoral avându-l pe maestrul Ion Marin.

A lansat trei DVD-uri pe piața internațională: Aureliano in Palmira de la Martina Franca (2011) la casa discografică italiană “Bongiovanni”, Adelaide di Borgognade la Rossini Opera Festival Pesaro (2011) la Arthaus Musik, fiind transmise live în Europa, America și Asia. Recent a lansat DVD-ul operei Moise de Rossini, înregistrat în Domul din Milano cu ocazia Expo Milan 2016 şi opera integrală Il Viaggio a Reims de Rossini pe CD la casa discografică “Naxos”.

Mihai Bogdan a făcut parte din distribuția inaugurării primului teatru de operă din Emiratele Arabe, Dubai Opera House, având rolul titular în opera Il Barbiere di Siviglia de Rossini, rol pe care de la debut și pana acum l-a interpretat de 230 de ori pe marile scene ale lumii.

Debutul în rolul Elvino în opera La Sonnambula de Bellini a avut loc pe scena prestigiosului Teatro Verdi din Trieste, fiind încununat de un real succes.

Un nou debut important va avea loc pe scena teatrului San Carlo de la Napoli, urmat de susținerea unui turneu în cele mai importante teatre de operă din Beijing, Shanghai și Hong Kong agenda tânărului tenor fiind ocupată până în 2019.

Un spectacol romantic ce înfăţişează istoria unei epoci

Evgheni Oneghin

Evgheni Oneghin a fost și a rămas, poate, opera care m-a contrariat cel mai mult, din cauza existenței acelei dublări dintre textul lui Pușkin și muzica romantică a lui Ceaikovski, ce ajung să se anuleze într-un fel reciproc, ceea ce pe mine m-a ajutat să pot descrie și arăta totul în secvențe cinematografice, care pot fi folosite mai bine. Am acceptat, astfel, să mă apropii și de subiect, pentru că de muzică eram, oricum, deja îndrăgostit.

Evgheni Oneghin este istoria unei epoci, a acelei sensibilități rusești, cât și un moment de viață veritabil”, mărturiseşte Ion Caramitru

Vineri, 2 februarie, la ora 18:30, este programat spectacolul Evgheni Oneghin de Piotr Ilici Ceaikovski pe un libret de Konstantin Şilovski, după un roman de Alexandr Sergheevici Puşkin. Regia poartă semnătura lui Ion Caramitru, decorurile au fost realizate de Maria Miu, iar costumele de Viorica Petrovici.

La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea. Invitata specială a serii va fi soprana Jasmina Trumbetas.

Lighting design: Chris Jaeger. Coregrafia: Florin Fieroiu

Mişcarea scenică şi coregrafia: Florica Stănescu şi Mirela Simniceanu

Maestru de cor: Daniel Jinga

În distribuție: Cătălin Țoropoc, Jasmina Trumbetas – invitată, Andrei Lazăr (debut), Maria Jinga, Marius Boloș, Sorana Negrea, Adriana Alexandru – invitat, Valentin Racoveanu, Dan Indricău, Maya Manole.

“Corsarul” atrage şi azi îndrăgostiţii de baletul clasic

Corsarul

Prima variantă a baletului Corsarul a avut premiera la data de 23 ianuarie 1856, pe scena Théâtre Imperial de l’Opera din Paris. În România, baletul Corsarul s-a dansat prima dată la Opera Națională Română din Timișoara, în stagiunea 1986-1987, în coregrafia lui Ștefan Gheorghe.

La Opera Națională București premiera actualei montări a avut loc în urmă cu zece ani, la 28 aprilie 2007.

În spirit romantic, baletul este o poveste de dragoste dintre un pirat și o sclavă, iar acțiunea are loc la Adrianopole, la începutul secolului al XIX-lea. Baletul, extrem de solicitant din punct de vedere tehnic și interpretativ, a avut timp de un deceniu în distribuție nume mari ale scenei naționale precum Corina Dumirescu, Cristina Opincaru, Ovidiu Matei Iancu și Gabriela Popovici.

Coregraful rus Vasily Medvedev afirmă: ,, De-a lungul ultimilor ani, în lumea baletului interesul pentru dansul clasic a crescut în mod evident. Atmosfera de sărbătoare și frumusețea acestui stil sunt mereu prezente în spectacol. Publicul este încântat de puritatea și fragilitatea baletului clasic ca și de uimitoarele performanțe și abilități ale balerinilor formați în ultimii ani. Limbajul coregrafic este unul ușor de înțeles de către public. Corsarul, care are deja 150 de ani de când este dansat, a rămas pe gustul spectactorilor îndrăgostiți de baletul clasic.”

Sâmbătă, 3 februarie, la ora 18:30, sunteţi invitaţi spectacolul de balet Corsarul de Adolphe Charles Adam, pe un libret de Vasili Medvedev după Jules Henri St. Georges şi Joseph Mazilier. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu.

Regia și coregrafia: Vasily Medvedev, adaptare după Marius Petipa

Scenografia: Adriana Urmuzescu

Maeștri de balet soliști: Corina Dumitrescu, Gabriel Opincaru, Petruţa Almosnino, Oana Vuluţă, Liliana Nica

Maeștri de balet ansamblu: Mădălina Slăteanu, Raluca Ciocoiu, Liliana Nică

Maeştri balet elevi: Magdalena Tomulescu, Ruxandra Cioată

În distribuţie: Cristina Dijmaru, Ovidiu Matei Iancu, Rin Okuno, Valentin Stoica, Bogdan Cănilă, Egoitz Segura, Adina Manda, Antonel Oprescu, Greta Niță, Marina Gaspar, Remi Tomioka (debut), Raul Oprea, Mircea Ioniţă, Raluca Ciocoiu, Lăcrămioara Proca, Marco Corcella, Miquel Duran, Andreea Vălean, Raquel Gil, Greta Niță, Kana Yamaguchi, Marina Gaspar, Julia Baro şi Ansamblul Operei Naţionale Bucureşti.

Cu participarea elevilor de la Liceul de Coregrafie “Floria Capsali” din Bucureşti

Dovadă stau sălile pline chiar și după zece ani de la premieră.

Opera Națională București reia, începând din februarie 2018, spectacolele pentru copii.

Duminică, 4 februarie, la ora 11:00, sunteţi invitaţi la spectacolul Motanul încălțat de Cornel Trăilescu.

Regia poartă semnătura lui Gelu Colceag, scenografia a fost realizată de Viaceslav Vutcariov, iar coregrafia de către Roxana Colceag. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu.

Povestea motanului năzdrăvan ce folosește nenumărate trucuri pentru a obține putere, bogăție și mâna unei prințese pentru stăpânul lui, i-a cucerit de-a lungul timpului nu doar pe regizorii de teatru și film, ci și pe compozitori care, pornind de la basmul lui Perrault, au scris lucrări de operă remarcabile.

Așa sunt, spre exemplu, cele semnate de nume precum César Cui (1913), Xavier Montsalvatge (1948), dar și Cornel Trăilescu, care a compus, în 1961, Motanul încălțat pe un libret de Tudor Mușatescu și Nina Stoiceva. Jucat pentru prima dată la Opera Română din București, în 1964, cu tenorul Valentin Teodorian în rolul principal, spectacolul a devenit una dintre cele mai longevive creații din repertoriul Operei Naţionale Bucureşti.

După mai bine de 40 de ani de la premieră, în 2006, Motanul încălțat a fost din nou pus în scenă la Opera Națională București, de data aceasta de către regizorul de teatru Gelu Colceag, care și-a făcut, prin acest spectacol, debutul în regia de operă.

„Să vă spun cum mi-a venit ideea să scriu o operă pentru voi, dragi copii. Cunosc un băiețel căruia-i place tare mult muzica și mereu îi roagă pe părinții lui să-l ducă la Operă, mai ales duminica, la matineu. A văzut de câteva ori Bărbierul din Sevilla și Madama Butterfly. Știe chiar și unele arii pe dinafară. Într-o zi m-a întrebat: «Nu-i așa că autorii de opere sunt oameni bătrâni?»  Mai mult sau mai puțin, Sorine. De ce mă întrebi?  «Pentru că toate operele pe care le-am văzut vorbesc numai despre oameni mari. Ei, dacă ar putea și copii să scrie opere!». După asta multă vreme m-am gândit că Sorin poate nu e singurul copil care ar vrea să vadă opere pe înțelesul lui. Ba cred chiar că toți copiii așteaptă asemenea lucrări. Și cum cei mici nu au cum să compună opere – e o treabă cam complicată – m-am hotărât să-ncerc eu”, povestea compozitorul Cornel Trăilescu

În distribuția: Cristina Eremia, Valentina Tudose – invitat, Sorana Negrea, Ciprian Pahonea (debut), Liviu Indricău, Dan Indricău, Valentin Vasiliu (debut), Ion Dimieru (debut), Marius Boloș ş.a.

“La Bohème”, la pupitru Tiberiu Soare

Scenă din La Boheme

Duminică, 4 februarie, ora 18:30, spectacolul La Bohème de Giacomo Puccini. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

Libretul: Giuseppe Giacosa şi Luigi Illica (după romanul „Scènes de la vie de bohème” de Henri Murger)

Regia: Ionel Pantea

Decoruri: Ştefan Caragiu. Costume: Liliana Cenean

În distribuţie: Simona Neagu, Remus Alăzăroae – invitat, Simonida Luţescu, Alexandru Constantin, Dan Indricău, Filip Panait, Ion Dimieru – invitat, Adrian Ionescu, Constantin Negru.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.