Ce trebuie să știe cei care merg în Franța

Potrivit unui studiu din 2015 al Eurostat, Parisul este pe primele locuri în Europa când vine vorba de utilizarea transportului public

De (I.R.)
Ce trebuie să știe cei care merg în Franța

Potrivit unui studiu din 2015 al Eurostat, Parisul este pe primele locuri în Europa când vine vorba de utilizarea transportului public

Din acest an, transportul public va fi gratuit în fiecare an în regiunea Ile-de-France, din jurul Parisului, începând cu ziua de 31 decembrie ora 17:00 şi până la 1 ianuarie ora 12:00, iar un serviciu special va fi introdus în noaptea de Revelion, a anunţat joi Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France (IDFM), transmite AFP, citată de Agerpres.

„Zece linii de trenuri şi RER, şase lunii de metrou şi numeroase linii de autobuz vor funcţiona toată noaptea”, a informat într-un comunicat de presă Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France (IDFM). De asemenea, la sfârşitul programului normal de funcţionare, ora 02:15, şase linii de metrou (1, 2, 4, 6, 9 şi 14) vor continua să deservească anumite staţii.

Dacă liniile A şi B de tren regional RER vor circula în ambele sensuri de mers toată noaptea, liniile C şi D precum şi anumite tronsoane din liniile H, J, L, N, P şi R de tren regional RER precum şi trenurile de suburbie (Transilien) vor circula cu frecvenţă variabilă şi numai în sensul Paris-suburbii.

Reţeaua de autobuze de noapte (Noctilien) „va fi adaptată pentru această seară specială şi în funcţie de constrângerile de circulaţie, de perimetrele de securitate şi în completarea reţelei de transport feroviar”, a precizat Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France.

În luna martie a acestui an, edilul Parisului, Anne Hidalgo, şi-a anunţat intenţia de a derula un studiu de fezabilitate cu privire la posibilitatea gratuităţii transportului public, adăugând că vrea să includă acest subiect pe agenda dezbaterilor înaintea alegerilor locale din 2020. Primarul Anne Hidalgo nu a precizat atunci dacă propunerea ei ar viza gratuitatea transportului public doar pentru cei 2,2 milioane de rezidenţi ai Parisului sau pentru toţi cei aproximativ 12 milioane de locuitori care trăiesc în Paris şi regiunea Ile-de-France, din jurul Parisului.

Potrivit unui studiu din 2015 al Eurostat, Parisul este pe primele locuri în Europa când vine vorba de utilizarea transportului public, în condiţiile în care peste 60% dintre locuitorii Parisului utilizează metroul, autobuzele sau sistemul de trenuri. În acelaşi timp, puţin peste 25% dintre locuitorii Parisului susţin că utilizează automobilul personal pentru a se deplasa la locul de muncă.

Distribuie articolul pe:

2 comentarii

  1. Pai, sa stie ca nu trebuie sa se duca, n-au de ce: Vestele Galbene defileaza si-acuma, si-si fac Revelionul la Paris. Anne Hidalgo, despre care-i vorba-n articol, a reusit si ea o transformare radicala a orasului care, din murdar, a devenit foarte murdar. Plus ca monumentele istorice sunt ca devastate, uitate, prafuite, lasate sa se degradeze. Nimic vesel. Un Paris de bâlci, cu Pulchinella-n rolul principal. Si murdaria Parisului, si distrugerea trecutului lui istoric, îl costa, culmea, bani grei, impozite zdravene pe parizian. Care, poate-poate, o cere si conturi. Daca, asadar, vrea lumea sa se duca la Paris, numai dupa 2020, data alegerilor municipale, cu speranta ca parizienii n-or mai fi viteii despre care pomenea, si pe buna dreptate, un de Gaulle.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.