Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru documentația tehnică a lotului de autostradă Brașov-Făgăraș, proiect lăsat de izbeliște în urmă cu 10 ani. ”Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul – parte din Autostrada Transilvania – este scos la licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și pentru elaborarea proiectului tehnic. Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitații, iar autostrada Brașov – Făgăraș este prima care beneficiază de această reformă. Printre avantajele noului caiet de sarcini se numără: termene realiste pentru realizarea activităților; corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect; uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale; plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.
Ministrul a dezvăluit că pentru sectorul Sibiu-Făgăraș a fost finalizat studiu de fezabilitate și mai rămâne doar emiterea acordului de mediu, preconizată la sfârșitul lui aprilie. Apoi se lansează licitația pentru construirea (proiectare + execuție) acestui tronson!
Mai bine ar face statul niste companii care chiar sa realizeze autostrazile de care se face atata vorbire, ca prea mult ne-au dus cu vorba sine- au luat bani fara sa faca nimic, sau au mers doar pe preturi umflate si calitate scazuta companiile astea private, fie ele straine sau romanesti.