Proiectul unei autostrăzi, scos de la naftalină după 10 ani

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru documentația tehnică a lotului de autostradă Brașov-Făgăraș, proiect lăsat de izbeliște în urmă cu 10 ani. ”Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul – parte din Autostrada Transilvania – este scos la licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și pentru elaborarea proiectului tehnic. Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitații, iar autostrada Brașov – Făgăraș este prima care beneficiază de această reformă. Printre avantajele noului caiet de sarcini se numără: termene realiste pentru realizarea activităților; corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect; uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale; plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.

Ministrul a dezvăluit că pentru sectorul Sibiu-Făgăraș a fost finalizat studiu de fezabilitate și mai rămâne doar emiterea acordului de mediu, preconizată la sfârșitul lui aprilie. Apoi se lansează licitația pentru construirea (proiectare + execuție) acestui tronson!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4577 Articole
Author

5 Comentarii

  1. 1- de ce francezii ocolesc autostrazile ?
    2- de ce merg ungurii pe autostrazi doar in concediu (vigneta de 10 zile)?

    Raspunsurile le veti afla cand vom avea si noi drumurile lor.

  2. Tot construcțiile în deșert au succes adică care se înfundă. Nu că nu ar fi necesară autostrada Brașov Sibiu, să se facă întâi legătura Târgu Mureș-Moldova. Când Târgu Mureș va fi curànd conectat la Turda și Cluj-Napoca la la fel Turda astfel amândouă orașele, și regiunile au legatură prin Sebeș cu Ungaria și mai departe UE, deci și Moldova va fi legată la UE. Brașovul, încă din perioada interbelică unul din marile centre industriale ale României nu mai este nimic. Ca și Turda, Câmpia Turzii, Cluj Napoca, Zalău, Zlatna, Baia Mare, Borșa, Satu Mare, Făgăraș, Hunedoara, Cugir, Reșița, Călan, Timișoara, Făget, Turnu Severin, Călăraș, Onești, Borzești, Bacău, Pitești, Ploiești, Câmpina, Borzești, Buzău, Roman, Târgoviște, Mangalia, Giurgiu, Alexandria, București… O enumerare de localități din preistoria recentă.

  3. Bai la lab de la gasc. TRONSONUL IV PANEUROPEAN LUGOJ – CRAIOVA CU MEANDA SPRE CALAFAT.PENTRU ACEST TRONSON SE DAU BANI EUROPENI.DAR NU SE POATE TREBUIE BRASOV CUCAMACAII DAR PE BANII NOSTRII.EUROPENII VOR SA MEARGA DE LA PARIS LA ATENA PE AUTOSTRADA,AUTOSTRADA CARE NU TRECE NICI PE LA CLUUUJ NICI PE LA TG.MURES SI NICI PE LA BRASOV.EUROPA PLATESTE DECAT LUGOJ – CRAIOVA – CALAFAT ORICAT SE DAU UNII GEN DURLA PE FARLA CU FUNDUL DE PAMANT.

  4. Se pregateste mutarea capitalei la Brasov. Asa or fi ordinele de la mafiotii de afara.

  5. Mai bine ar face statul niste companii care chiar sa realizeze autostrazile de care se face atata vorbire, ca prea mult ne-au dus cu vorba sine- au luat bani fara sa faca nimic, sau au mers doar pe preturi umflate si calitate scazuta companiile astea private, fie ele straine sau romanesti.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.