Megaproiectul care va aduce marfa din China la Constanța

 
Ruta de transport internațional transcaspică, din așa-numitul Coridor Mijlociu, ar putea deveni o legătură importantă între China și UE, a declarat Hikmet Hajiyev, șeful Departamentului de politică externă al Administrației Prezidențiale azere, într-un interviu acordat Global Times, relatează Trend.
Orice progres din acest megaproiect care presupune dezvoltarea rutelor de transport multimodale ale mărfurilor din China către Europa, având ca punct terminus Polonia, interesează România direct, pentru că o extensie ajunge la Constanța, apoi urcă pe Dunăre, pentru a ajunge la sârbi și unguri. La acel moment, vO altă rută merge pe granița dintre Republica Moldova și Ucraina, urcă prin Ucraina de Vest și ajunge în Polonia
„Cel mai important, considerăm că parteneriatul dintre China și Azerbaidjan este semnificativ în cadrul Inițiativei Belt and Road (BRI), în special în contextul Coridorului Mijlociu. Coridorul Mijlociu ar putea deveni o legătură importantă între China și UE”, a spus Hajiyev.
Potrivit lui Hajiyev, Azerbaidjanul, împreună cu țările din Asia Centrală, situate de-a lungul Mării Caspice și a Mării Negre, pot fi parteneri puternici în ceea ce privește legăturile de conectivitate. „Acest lucru se aliniază bine cu BRI și subliniază parteneriatul strategic dintre China și Azerbaidjan”.
El a adăugat, de asemenea, că Azerbaidjanul vede o creștere constantă a relațiilor comerciale cu China.
„Dar nu este scopul final. Există mai multe perspective în acest sens. În primul rând, aș dori să văd mai multe companii chineze în Azerbaidjan. Companiile chinezești sunt deja prezente în diversificarea economiei azere, dar ne așteptăm la mai multe, pe măsură ce Azerbaidjanul se îndreaptă spre o creștere verde”, a declarat Hajiyev.
Coridorul Mijlociu leagă rețelele feroviare de transport de marfă ale Chinei și ale țărilor Uniunii Europene prin Asia Centrală, Caucazul de Sud, Turcia și Europa de Est.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Mihai Soare 1088 Articole
Author

8 Comentarii

  1. china deja foloseste porturile vechi (genoa, trieste) din italia pentru a aduce marfurile in ioropa, de prin 2020…

  2. Este un proiect vechi al UE ca sa scoata Rusia din transportul de marfuri chinezesti pe cale ferata. Intelegem de ce olandezii vroiau sa cumpere portul Constanta…probabil ca acum il dam cadou la austrieci. Nu inteleg cine sunt tradatorii de la CFR care au vandut georgienilor cele doua feriboturi (comuniste) cu o capacitate de 40 de vagoane fiecare… Romanii sunt vinovati capital ca se lasa condusi de tradatorii politicieni in solda la straini…Sper sa nu le iasa proiectul pentru ca Marea Neagra este doar un lac mai mare. Deci transportul maritim intensiv distruge un ecosistem fragil. In plus Marea Neagra pentru ca este o ”mare mica” alimentat de un fluviu mare, Dunarea, este un ecosistem unic in lume, o mare cu salinitate redusa apropiata de salinitatea lacrimilor…se poate face diving cu ochii deschisi. Daca nu am fi maimute ci oameni, Marea Neagra ar trebui sa fie conservata, ca si Delta Dunarii, si transportul maritim ar trebui inlocuit cu transport feroviar.

  3. Doamne, sper ca nu colaboram cu chinezii doar pentru niste simple interese economice! Ar putea crede cineva ca suntem cu comunistii! Plus ca maine poimaine va trebui sa fim independenti economic si fata de China, vin sanctiunile, condamnarile internationale, solidaritatea cu Taiwanul! Problema e de unde naiba mai cumparam chiloti cand o sa fim in razboi si cu China??

  4. Afaceri pe importuri in al căror capăt se va termina in Romania. Fiecare sau, aproape fiecare țară care are afaceri cu China, are un spatiu terestru sau marin unde sunt poziționate aceste afaceri prin mici fabricate. Aici se depozitează toate importurile și se îmbină toate materialele pentru produsele finale, apoi, incepe clasificarea pe baza de calitate și împărțirea pe calitatea superioara in tara in care exista firma plus câteva care prezintă interes total și restul de calitate slabă, se exporta prin țări că Romania și altele care nu dau importanta mare calității, ci, doar afacerii financiare și continuarea parteneriatului.

  5. oligarhia securista, care capusheaza romanii si Romania din 1989 si care a vandut toata Tara la bucata, a dus la distrugerea paturii de mijloc, pentru „decat” ei si increngaturile lor sa poata „munci” ( a se citi: FURA!) este disperata dupa tunuri (pardon „afaceri”) cu chinezii. socialism pa paine mucegaita.

  6. Cum tot litoralul urcacan al Marii Negre va fi ocupat de rusi, acest proiect este o himera doar.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.