Au început lucrările pentru Centura Comarnicului

Construcţia Centurii Comarnic a debutat pe o rută paralelă cu DN 1, astfel că nu va (…)

De (I.R.)
Au început lucrările pentru Centura Comarnicului

Construcţia Centurii Comarnic a debutat pe o rută paralelă cu DN 1, astfel că nu va (…)

Lucrările pentru realizarea Centurii oraşului Comarnic au demarat luni, în prezenţa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Tronsonul urmează să aibă o lungime de 6 kilometri care va putea fi parcursă în 4 minute.

„După ce am fost ales preşedinte al Consiliului Judeţean Prahova şi am spus că vreau să construiesc centuri la Comarnic, Buşteni şi Azuga, foarte multă lume nu m-a crezut şi foarte multă lume mi-a spus că nu am nicio şansă. Iată că astăzi, după 30 de ani de neputinţă a mai multor administraţii locale şi centrale, noi începem efectiv construcţia centurii oraşului Comarnic”, a spus preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu.

Acesta a arătat că are speranţa ca peste un an să se poată circula pe acest drum.

Construcţia Centurii Comarnic a debutat pe o rută paralelă cu DN 1, astfel că nu va perturba, în această iarnă, de sărbători, traficul în zonă. Legăturile cu DN 1 vor fi realizate la finalul lucrării, informează CJ.

„Varianta ocolitoare a oraşului Comarnic, care va avea o lungime de aproximativ 6 kilometri, este construită pentru ca autoturismele să circule pe aceasta cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce înseamnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN 1, pe porţiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor şi a weekend-urilor sunt situate între 35.000 şi 40.000 de autovehicule/zi, la o viteză medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală şi intersecţii) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 kilometri”, arată sursa citată.

Preşedintele CJ a spus, referindu-se la exproprieri, că această parte va fi încheiată până la sfârşitul anului.

„Avem o zonă unde avem situaţia juridică legală în regulă şi până la sfârşitul anului încheiem şi cu restul exproprierilor. Deocamdată, noi începem şi suprapunem tot felul de activităţi”, a afirmat Iulian Dumitrescu.

Proiectul Centurii Comarnic a fost iniţiat de Consiliul Judeţean Prahova şi este finanţat de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, din Programul Operaţional Transporturi 2021-2027.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, referindu-se la parteneriatul cu CJ Prahova, că pe parcursul anului trecut au fost semnate peste 60 de astfel de protocoale prin care astfel de lucrări sunt descentralizate către autorităţile locale.

„Să ştiţi că noi am semnat pe parcursul anului trecut şi anul acesta peste deja 60 de protocoale prin care am descentralizat aceste tipuri de lucrări către autorităţile locale. Prea puţine, din punctul meu de vedere, asemenea protocoale au ajuns în stadiul în care să fie implementate. Mai sunt exemple, dar mai sunt şi altele care nu au mers cu viteza dorită. Aici lucrurile au intrat pe făgaşul normal pe partea de execuţie, deşi am înţeles că durata de execuţie e ceva mai mare pe la 21 de luni, dacă se întâmplă aceste lucruri într-un an de zile, ăsta e un lucru foarte bun. (…) Asta a fost ideea, de a descentraliza asemenea lucrări către autorităţile locale, fiindcă cei de la CNAIR deja au foarte multe lucrări şi atunci autorităţile locale ştiu mult mai bine şi pot să urmărească mult mai bine lucrări de anvergura aceasta. Sigur, celelalte importante, cele care ţin de drumuri expres, autostrăzi, rămân în continuare în gestiunea celor de la CNAIR”, a punctat ministrul.

Centura va ocoli oraşul Comarnic şi DN 1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ 101R. În acelaşi timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova şi calea ferată Ploieşti-Braşov. La intersecţiile cu DN 1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic şi din oraşul Comarnic.

Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Licitaţia pentru acest obiectiv de investiţii a fost câştigată de asocierea SC Frasinul SRL (lider) – SC Artehnis SRL, la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA.

Consiliul Judeţean Prahova este în etapa finală de evaluare a ofertelor depuse la licitaţia pentru construcţia Centurii Azuga-Buşteni, un alt proiect care va conduce la descongestionarea traficului pe Valea Prahovei.

 

Distribuie articolul pe:

4 comentarii

  1. este posibil sa dam turcilor 30 milioaneE pe km de autostrada?
    Cand romanii strigau ca prin tuneluri ne putem încadra sub 30 milioane, guvernanții strigau ca este mult!
    Acum nu este mult?
    Și mai lucrau și romanii ceva și mai formam și o generație de tunelisti și mineri!
    Sii, terminam în 3 ani!!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.