O mişcare ecologistă, ”Berlinul fără maşini”, propune un referendum, în 2026 – dacă strânge 180.000 de semnături, în vederea unei reduceri drastice a circulaţiei automobilelor în centrul capitalei germane, după ce acest proiect a fost declarat constituţional în iunie, scrie cotidianul francez Le Figaro.
Potrivit proiectului ecologist, fiecare locuitor ar trebui să aibă dreptul să-şi folosească vehiculul doar 12 zile pe an în interiorul S-Bahn-Ring, o centură feroviară care delimitează centrul capitalei.
Această iniţiativă vrea să transforme majoritatea străzilor în ”zone cu circulaţie redusă”, după o perioadă de tranziţie de patru ani.
Particularii vor dispune atunci de 12 perioade de 24 de ore pentru a-şi folosi vehiculul personal.
Alte 12 zile suplimentare vor fi acordate fiecărei persoane din gospodărie, iar astfel un cuplu cu trei copii poate conduce 60 de zile pe an.
Această măsură nu ar viza persoanele cu mobilitate redusă, taxiurile, serviciile de livrare, artizanlii şi vehiculele de urgenţă.
Tribunalul Constituţional berlinez a validat pe 25 iunie constituţionalitatea proiectului. Judecătorii au stabilit că această măsură, înscrisă într-un proiect de lege al folosirii drumurilor ”în interesul general”, nu încalcă niciun drept fundamental.
Camera Deputaţilor din Berlin are termen până la 25 noiembrie să deidă dacă adoptă sau respinge conţinutul esenţial al proiectului de lege.
Cel mai probabil, Camera va respinge acest proiect.
Partidul Uniunea Creştin Democrată (CDU, conservatori) al cancelarului Friedrich Merz, care se află la conducerea unei coaliţii locale, la Berlin, din care face parte Partidul Social Democrat (SPD, centru-stânga), s-a opus în mod clar acestui referendum.
Preşedintele Comisiei Mobilităţii din Parlamentul Berlinului, Johannes Kraft (CDU), a catalogat aceste 12 zile drept un ”monstru birocratic” şi a denunţat o ”expropriere de facto”, care aduce atingere prosperităţii private.
În cazul în care deputaţii berlinezi resping proiectul, ”Berlinul fără maşini” poate cere o consultare publică, în termen de o lună.
Într-o campanie de patru luni, mişcarea ecologistă le poate cere alegătorilor din Berlin să susţină un referendum.
În cazul în care 7% dintre alegători validează proiectul – adică dacă acesta strânge 180.000 de semnături -, un referendum urmeaz să fie organizat în 2026.
Dreapta berlineză este furioasă, în timp ce ”Berlinul fără maşini” îşi asumă poziţia radicală.
Obiectivul mişcării este să reducă drastic numărul de maşini aflate în circulaţie.
”Viitorul Berlinului trebuie să aparţină securităţii, luptei împotriva modificărilor climatice şi sănătăţii, nu traficului neînfrânat al automobilelor”, proclamă iniţiatorii pe site-ul oficial.
Securiștii, turnătorii și comuniștii de tip nou, au luat nume de Ecologiști! Înainte de 1989 au fost perioade când se circulă cu numere pare sau impare zilnic și nu a crăpat nimeni, dar era epoca Ceaușescu Nicolae, acum când se urla că e democrație și e libertatea de a alege, a face, a…orice, ți se restrânge drepturile mai ceva ca înainte de 1989! Ce naiba e cu coțcăiala asta politica numita democrație? Și, apropo de germania, știți foarte bine că, cetățenii au strictă nevoie de mașină pentru a se deplasa de acasă până la munca sau în oraș, vom vedea și concluziile cetățenilor germani.
Admiratorii restrangerii dreturilor fundamentale, sunt CHEMATI DE URGENTA in china, coreea de sud/mord (tot aia) si in toate teritoriile stapanite de psihopati – precum tarile ioropene vestice „tzivilizate”. Globalishtii maoishti trebuiau sa distruga, in primul rand, vesul liber, oamenii neacceptand ideea ca statul le vrea raul! ultimii, sunt programati, cei din est, obisnuiti cu dictatura si controlul, care vor accepta mult mai usor noul control mai „soft” (de fapt ingozitor, pentru ca tipul societar este un lagar de concentrare in aparenta „libertate”), crezand ca „se descurca”. One way ticket pentru voi, postacilor. Romanii mai au sansa sa se trezeasca. Daca nu, SOMN USOR, SCIZE PLACUTE!
Da,dar impozitu pe masina se plateste integral pe tot anul?Gata,sa rezolvat toate problemele din lume?,si acum a mai ramas problema asta.O lume nebuna,nebuna de legat.
@unul fara masina, pai si tie daca nu-ti place aglomeratia de ce nu te muti la tara?
bla, bla, bla, asa se baga batul prin gard sa testeze pr0stimea de la noi ca apoi sa se ia masurile de rigoare!
nu mi se pare o tragedie, se descongestioneaza orasul…folosesc transportul in comun si nu-mi place sa vad cum se ”baga” cate un sofer si poate lovi bus-ul pt ca-i el valoros…desi ma deranjeaza cand nu respecta orarul, dar in rest…ce v-ati nascut in masina? cum traiau bunicii nostri? nu toti aveau bani de trasura…daca sunteti atat de bogati ce mai stati in orase si nu intr-un castel
@linderman: esti spalat pe creier
Era normal să înceapă din Berlin… că tot de acolo au început și lagărele de concentrare….🤣🤣🤣
Parcă inventaserăți mașina electrică. Nici aia nu mai e bună ???
experimentele sorosh si planul kalergi de aducere a omenirii in dark age. sheitanii au jubilat in sangele dark age anterior – 1000 de ani cu biserica si inchizitia ucigase de oameni. atunci a fost „crestinismul”, acum va fi islam.
iobagie, legarea de casa… si-n acelasi timp corporatiile care o sa opereze „taxi-uri”, probabil in viitor robotizate complet, o sa incaseze profituri imense, ca sa scoata cheltuiala cu 150k de zapaciti spalati pe creier care se vor ecologisti
Ecologiștii, verzii, useristii și toți ciudații ăștia cu idei d-astea isterice , cu viziuni care ne întorc in evul mediu , care slujesc corporatismul și vor să trăim într-un feudalism corporatist de tip nou, ăștia trebuie scoși în afara legii pe tot cuprinsul Europei cât mai urgent posibil.
Berlinu fara masini si germania fara nemti, proiectul tradatorilor si al spalatilor pe creier. Franta fara francezi, Romania fara romani, Suedia fara suedezi.. in sase luni sa dublat numaru nepalezilor si al africanilor din romania.. si se va dubla la fiecare sase luni.. romanii vor fi trimisi pe front sa faca si mai mult loc.. multumim spalatilor pe creier pentru ca au votat impotriva romaniei
Ai libertatea de a respecta restricțiile. Normal ar trebui ca legea sa nu prevadă „speciali” :persoanele cu mobilitate redusă, taxiurile, serviciile de livrare, artizanlii şi vehiculele de urgenţă.