Cartea Unde este Dumnezeu?

Editura Ecou Transilvan surprinde cititorii cu o carte pe o temă foarte rar abordată. Este vorba de cartea lui Andrei Marga și Florin Ludușan, Unde este Dumnezeu? Religie, revelație, Dumnezeu (Ecou Transilvan)

De (R.C.)
Cartea Unde este Dumnezeu?

Editura Ecou Transilvan surprinde cititorii cu o carte pe o temă foarte rar abordată. Este vorba de cartea lui Andrei Marga și Florin Ludușan, Unde este Dumnezeu? Religie, revelație, Dumnezeu (Ecou Transilvan)

Editura Ecou Transilvan surprinde cititorii cu o carte pe o temă foarte rar abordată. Este vorba de cartea lui Andrei Marga și Florin Ludușan, Unde este Dumnezeu? Religie, revelație, Dumnezeu (Ecou Transilvan, Cluj-Napoca, 2022, 346p.). Prezentăm aici coperta cărții și semnalăm conținutul.

Istoria cărții începe în timpul pandemiei, când profesorul Andrei Marga a fost invitat să susțină trei conferințe pe tema creștinismului actual la Târgu Mureș, în Sala Mare a Stațiunii Sângeorgiu. Conferințele au fost „Religia și Biblia astăzi”, „Revelația astăzi” și „Max Weber și Reforma. Etica protestantă a muncii”.

Cele trei conferințe au fost tipărite acum în cartea semnată de organizatorul conferințelor, dr. Florin Ludușan, și de Andrei Marga. Cartea și-a adăugat reflecția primului autor, întitulată „Dumnezeu în religie și filosofie”. Ea cuprinde, de asemenea, trei texte ale lui Andrei Marga: „Dumnezeu astăzi” (capitol din cartea Religia în era globalizării, Editura Academiei Române, București, 2010), „Unde este Dumnezeu” (capitol al volumului Lecțiile pandemiei, Tribuna, Cluj-Napoca, 2020) și „Cum se justifică creștinul?”.

Volumul este astfel o meditație cuprinzătoare asupra întrebării: „unde este Dumnezeu”? Titlul nu este întâmplător. Cum se spune în Prefață, “în momente de dificultăți maxime în viață, când nedreptățile și răul îi copleșesc, oamenii credincioși din vremurile noastre se întreabă: Unde este Dumnezeu? De ce lasă Atotputernicul să se petreacă cele ce se petrec? De ce nu intervine? S-au întrebat în istoria mai nouă cei aflați fără scăpare în lagărele de exterminare ale celui de al Doilea Război Mondial. S-au întrebat și mai recent cei loviți de pandemia din 2020-2022. Ne întrebăm totdeauna când oamenii alunecă în necazuri majore cauzate de natură și de unii dintre semenii lor”.Volumul lui Andrei Marga și Florin Ludușan caută să dea răspuns adus la zi întrebărilor.

Volumul are calitatea de a reprezenta diversele puncte de vedere ale iudaismului și ale denominațiunilor dinăuntrul creștinismului. Autorii au avut grijă să dea o imagine adecvată, dar diferențiată a realității. Dr.Florin Ludușan este lider al adventiștilor transilvăneni. Profesorul Andrei Marga vine din ortodoxie, cu o cunoaștere demult și larg apreciată a filosofiei și teologiei contemporane. Cărțile sale din domeniul filosofiei religiei – Religia în era globalizării (2004), Theologia Hodje (2009), Frații mai mari. Întâlniri cu iudaismul (2009), Theologia și filosofia lui Joseph Ratzinger (2009), Introducere în filosofia contemporană (2014)– sunt cunoscute în țară în în străinătate. Autorul s-a și bucurat de distincții din partea Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Române, a Bisericii Greco-Catolice, , a papilor Ioan Paul al II-lea și Benedict al XVI-lea, a comunității iudaice și a reformaților.

Scopul autorilor volumului este să sincronizeze cunoștințele despre acțiunea lui Dumnezeu, revelație și religie și să stimuleze reflecția. Sunt indubitabil teme a căror actualitate nu încetează că crească în crizele ramificate și grave ale timpului nostru. Aceste teme sunt abordate în optica consacrată a filosofiei religiei cultivate de profesorul Andrei Marga în scrierile amintite, ce-și asumă unitatea creștinismului și iudaismului, emergența în creștinism a cunoașterii și valorilor societății moderne, dependența europenității de creștinism, ecumenismul în relația religiilor monoteiste și a denominațiunilor creștinismului și importanța crucială a creștinismului în asigurarea umanității oamenilor în crizele lumii actuale.

Nu doar actualitatea tematică caracterizează volumul “Unde este Dumnezeu?” . Volumul este documentat la zi și propune în cultura actuală o reflecție ce subordonează aspectele istorice și strict teologice întrebărilor acute privind orientările oamenilor de azi. Argumentarea din volum este că Dumnezeu nu a murit, cum clama disperat Nietzsche, și că este nevoie de Dumnezeu în conceperea vieții umane. Existența lui Dumnezeu rămâne condiția culturală cea mai profundă a unei vieți demne de om în lumea de azi. Reflecțiile din volum au astfel cea mai largă și mai adâncă răsfrângere culturală.

Ioan Andrei

Distribuie articolul pe:

26 comentarii

  1. Exact comentariul dumneavoastră. Aventura cunoașterii umane continuă. Lăsând în urma sa, și ca urme ale sale, credințele umane.

  2. O intrebare infinita ce nu are un raspuns finit . Dumnezeu poate fi oriunde dar el poate fi si niciunde .Ne intrebam daca totusi zicerea ce ne spune : „Dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu ”are finalitate in lumea reala sau ea nu este decit o dorinta a celor care au redactat de-a lungul veacurilor diferitele teorii religioase .Daca acceptam asta atunci poate ar trebui sa acceptam si intreaga poveste ce zace de milenii la baza religiei crestine . Ori tocmai aici intervine dilema .Nu gasim un vector al religiei crestine , in actualitate ,care ar fi dispus sa constate si sa afirme in clar cum povestea (cea care este cunoscuta de noi toti)poate sau nu poate fi parte a religiei crestine .Cit despre umanitate ea nu poate fi eterna .Concomitenta existentei unei lumi , alta decit cea oferita noua pe planeta Terra , este imposibil a fi parte a universului .Suntem unici in univers si daca ar fi sa judecam „la rece” am fi tentati sa acceptam cum existenta umanitatii ca si existenta formei structurale numita planeta Pamint este doar o simpla intimplare .Cum „nasul Cleopatrei” a schimbat din temelii soarta lumii tot asa si intimplarea poate schimba tot ceea ce noua ne este familiar in pret de citeva clipe .Sa nu ne amagim zadarnic . Existenta nostra este strict efemera si paminteana iar binefacerile existentei sau non existentei lui Dumnezeu sunt si ele parte a eului fiecarui individ . Cit despre „diavol” sa il lasam sa isi arda focul (gazul ) pe la butoiele lui cu smoala (ca de bitum nu stia nimeni in acele vremuri ) si sa ne repezim cu totii la poarta raiului printre ingerii cei zburatori si atit de „albi” la fata, ca de , pe atunci nu se putea altfel .

  3. PS. Aristotel, in „Metafizica” vorbestre despre aporiile metafizice. Iar Kant in ‘Critica ratiunii pure” (sec. XVIII) vorbeste despre antinomiile metafizice. Reluate, mai apoi, de catre Wittgenstein in sec. XX. Dar si in sec. XXI, de o serie de filozofi si cosmologie (precum George Ellis/2010, care a virat in metafizica).
    Si astfel putem ajunge la noi idei „metafizice” si „transcedentale”, ale REALITATILOR Lumilor Multiple si a Multiversului. Precum si a logilor modale (aleator, posibil, probabil, determinist) in care poate co-EXISTA Universul NOSTRU Extragalactic.
    Cu implicatii directe in relatia, foarte complexa dar si foarte actuala astazi, dintre religie-filozofie-metafizica-stiinta.

  4. PS. Aristotel, in „Metafizica” vorbestre despre aporiile metafizice. Iar Kant in ‘Critica ratiunii pure” (sec. XVIII) vorbeste despre antinomiile metafizice. Reluate, mai apoi, de catre Wittgenstein in sec. XX. Dar si in sec. XXI, de o serie de filozofi si cosmologie (precum George Ellis care a virat in metafizica).
    Si astfel putem ajunge la noi idei „metafizice” si „transcedentale”, ale REALITATILOR Lumilor Multiple si a Multiversului. Precum si a logilor modale (aleator, posibil, probabil, determinist) in care poate co-EXISTA Universul NOSTRU Extragalactic.
    Cu implicatii directe in relatia, foarte complexa dar si foarte actuala astazi, dintre religie-filozofie-metafizica-stiinta.

  5. Relația știință-religie este TOTUNA cu relatia religie-știință, Via mitologie/relatii cultural-antropologice stravechi si filozofie/științe socio-umane moderne. Lucrez in domeniul Cosmologiei si Astronomiei de peste 50 de ani, precum si in domeniul relatiilor complexe dintre mitologie-religie-filozofie-stiinta. Am participat, cu lucrari proprii, la Congrese internationale in acest domeniu.
    Pentru a demara orice discutie despre ce sunt si unde sunt plasate divinitatile in acest domeniu, prima mea intrebare este:
    Care sunt definitiile UNIVERSULUi precum si a CERURILOR in mitologie, filozofie, religie si stiinta ?
    In filozofie, Anaximandru (610-547 BC) sustinea ca exista o infinitate de universuri/ceruri si lumi in evolutie.
    Aristotel in „Tratat despre Cer” arata ca exista un unic univers, un unic cer si o unica lume. La 1277, Tempier, arhiepiscopul Parisului, in „Tezele sale”, arata ca exista mai multe lumi planetare, dar un singur Univers. Dante, in modelul sau cosmologic din 1306 arata ca exista cele 7 ceruri planetare + sfera cereasca/Universul.
    In 1780, Hershel arata ca lumea noastra (Sistemul Solar) este inclusa in Galaxia noastra/Calea Lactee. Iar Kant in „Istoria generală a naturii și teoria universului”/1755 arata deja ca pot exista mai multe galaxii.
    Stiinta actuala, de dupa 1930 arata ca exista un singur Univers Extragalactic, un numar mare de lumi galactice (10^11) si de lumi exo-planetare (10^22). Iar constituiente ale VIETII se gasesc pretutindeni in Universul Extragalactic : in materia intergalactica, interstelara, interplanetara, pe comete si asteroizi din Sistemul Solar. Dar si pe unele (exo-)planete.
    O a doua intrebare: care sunt „definitiile” date diverselor divinitati mitologice si religioase ? Precum si relatiile cultural-antropologice de descendenta dintre mitologii si religii.
    Iar o a treia intrebare: unde erau acestea plasate in raport cu LUMEA cea Extraterestra ?

  6. Religia nu se desparte de cosmologie, Doru Popescu, dar poate fi tratată distinct. Ceea ce cartea Unde este dumnezeu? a editurii Ecou Transilvan, ce conține conferințele de la Târgu Mureș, cartea pe care acum se vede că ai confundat-o cu alta (sunt în ciculație trei cărți cu același titlu!) o face cu brio. Trebuie cultură cosmologică, dar și de științe socio-umane. Altfel un subiect ca religia se ratează. Unificarea se poate face, dar trebuie și cultură în științele socio-umane. Relația religie-știință este altceva. O cunosc bine. Dar aici este cu totul altceva decît crezi. Atenție la ce carte te referi! Nu este, totuși, permis să vorbim avîntat de ceva pe care l-ai confundat.

  7. Cand pronunti „Tatal NOSTRU care ESTI in Ceruri” vorbesti deja in LIMBAJUL cel CELEST mitologic/RELIGIOS/filozofic/COSMOLOGIC.
    Cand scrii ” בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ” scrii deja in LIMBAJUL cel CELEST mitologic/RELIGIOS/filozofic/COSMOLOGIC.
    NICIODATA … RELIGIA nu o poti DESPARTI ca limbaj CELEST si ca PERSPECTIVA … de MITOLOGIE/FILOZOFIE/COSMOLOGIE. Toate fiind CREATII ale aceleasi GANDIRI a UMANITATII.
    Aceasta este si GRESEALA cea FATALA … INCERCAREA de a DESPARTI gandirea UMANA in diferite perspective (Weltanschauung) …
    Ipotezele pot fi diferite … dar concluziile FINALE despre LUMEA cea CELESTA trebuie sa fie UNICE. NATURA/fizica/COSMOLOGICA este doar UNA si UNICA. Ca si EVOLUTIA cea UNICA a lumii VII/BIOLOGICE terestre.
    Timp de peste 2000 de ani am considerat doar o singura carte de baza, din perspectiva nevoilor cultural-antropologice, si sub un singur motto … GENEZA 1.1 a lui EL/ELOHIM/Dumnezeu.
    Astazi insa … Cartea NATURII este UNICA … EL Universul Extragalactic, cel care in EVOLUTIA sa, a GENERAT NATURAL/fizic atat Cerurile cat si Pamantul. Realitate COSMOLOGICA de care NU PUTEM inca TRECE. Si de aceea, intreprinderea de a DESPARTI religia de cosmologie APARE ca fiind doar o incercare sortita ESECULUI.
    Din contra, cele doua laturi ale cunoasterii umane … religia si stiinta … TREBUIE sa fie UNIFICATE.
    Intrebarea mea rezista … CINE poate sau se incumeta sa faca asa ceva ? Aceasta era intrebarea mea. Si raspunsul pe care il asteptam de la cartea pe care am gasit-o la libraria din Pasajul Kretulescu.

  8. Nu sunt domnul Marga. Am fost implicat, însă, în organizarea Conferințelor de la Târgu Mureș, susținute de profesorul Andrei Marga. Ele sunt în partea a doua a cărții Unde este Dumnezeu? (Ecou transilvan, 2022). Știu că se poate discuta cu dînsul. Multe articole încep pe prima pagină și trec, apoi, firește, în arhivă. Este aproape o regulă. Nu văd piedica.
    Numai că dvs., Doru Popescu, aveți în vedere, prin întrebările pe care le ridicați mai sus, chestiuni de cosmologie. Nu te poți ocupa pe lume de toate laturile prezenței lui Dumnezeu. Cartea Unde este Dumnezeu?, ca și Conferințele, nu și-a propus să facă cosmologie. Dacă se citește această carte, nu alta, în Prefață ea spune că vrea să arate unde este Dumnezeu din perspectiva nevoilor cultural-antropologice. În cartea aceasta nu se repetă tratarea cosmologică, care este în alte cărți. Cine vrea să o facă este, firește, liber. Dar este altceva. Pe lume sunt perspective diverse, totuși. Și cărți diverse sub același titlu.

  9. Posibil … probabil … pronia divină este mare … la unele cărți din unele librării …
    Sunteți cumva domnul Marga ? Atunci sa discutăm pe textul cărții. Intr-un viitor articol al dumneavoastră de primă pagină. Acest articol a ajuns deja pe pagina a patra.

  10. Cu tot respectul, dar cartea nu era gata la tipar. Cartea nu era legată și nu avea cum să ajungă în București în ziua și la ora menționate. În format electronic încă nu există. Poate că Dumnezeu a făcut o minune – Cel de Sus a făcut să ajungă un exemplar la cineva.

  11. Era, probabil, altă carte, de alți autori, doru popescu. Să fim exacți și corecți. Nu-i așa?

  12. Doru Popescu, ai citit altă carte cu același titlu. Sunt două sau trei pe românește. Cartea de care este vorba aici, în acest articol, nu este încă în librării. Va fi în zilele viitoare, după lansarea la Târgu Mureș și București. Editura a încheiat tipărirea în 25 octombrie 2022 ora 20. Primul exemplar tipărit este de la acea zi și oră. Ești cumva director la editură?

  13. „Unde este Dumnezeu” … in RAPORT cu LUMEA cea extraterestra … si cu lumea cea terestra.
    Ieri am luat aceasta carte de la libraria Kretulescu. Si nu raspunde la nimic.
    HAI … va INCUMENTATI sa raspundeti (CINEVA, CANDVA, UNDEVA) unde este DIVINITATEA situata in RAPORT cu LUMEA cea NATURALA/fizica si EXTRATERESTRA. Si care este DEFINITIA data DIVINITATII ?
    STIM deja, din Cunoasterea UMANA (Stiinta Cosmologiei de dupa 1930), ca EL (Universul Extragalactic) a GENERAT si CERURILE (cele astronomice) si Pamantul (ca planeta). Este cf. primei FRAZE de DEFINIRE a DIVINITATII din Biblie (VT. Geneza 1/ Vocalizat: בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ .‎ Transliterat: Bereshit bara Elohim et hashamayim ve’et ha’aretz.).
    Sunt acestea de ACEEASI natura cu CERURILE si PAMANTUL cele ale credintei umane, din VT si NT, de acum 3000-2000 de ani ?
    Unde este situat Universul Religios si DIVINITATEA (cele ale credintelor umane) in raport cu Universul Extragalactic (cel al cunoasterii umane/stiintifice) ?
    Inauntrul sau (TEISM), Egala cu (PANTEISM), Dincolo de (PANENTEISM), sau, NU stim INCA (AGNOSTICISM) … sau ALTCEVA ?

    Toate aceste conceptii religioase UMANE … au ceva in comun … cu a noastra cunoastere UMANA (stiinta)?
    Se STINGHERESC oare EL.E cu EL.E ?
    Am citit cartea. Cam slabuta. Si nici nu ofera raspunsuri utile si/sau pertinente. Reflecțiile din volum NU AU astfel cea mai largă și mai adâncă răsfrângere culturală. Trebuie ca UMANITATEA sa MAI scrie pe aceasta TEMA si ENORM de multe alte carti. Pentru a ELUCIDA raspunsul. Sau, nu se poate, din interiorul UMANITATII, de a fi ELUCIDAT vreodata acest MISTER ?

  14. si oile si caprele sunt adorabile. lasati animalele in pace. cel mai mare RAU este in OM. in el exista echilibrul si alegerea. liberul arbitru. nu confundati religia cu credinta. cel care crede cu adevarat (IN BINE) poate muta muntii… asta a spus Isus. de ce credeti ca sunt ascunse manuscrisele de la marea moarta? de ce credeti ca vaticanul detine atatea „secrete” si obiecte stranii venite aici, nu se stie de unde (din alte dimensiuni?). PENTRU CA NU AR MAI EXISTA CREDINTA IN RELIGIE! OAMENII FARA RELIGIE (PRIMA LEGE) vor fi barbari, haotici. credinta este buna. Isus a fost un daruit. sincer, cred ca religia l-a confiscat pe Isus asa cum era, de fapt.

  15. „Unde este Dumnezeu” … in RAPORT cu LUMEA cea extraterestra … si cu lumea cea terestra.
    Ieri am luat aceasta carte de la libraria Kretulescu. Si nu raspunde la nimic.
    HAI … va INCUMENTATI sa raspundeti (CINEVA, CANDVA, UNDEVA) unde este DIVINITATEA situata in RAPORT cu LUMEA cea NATURALA/fizica si EXTRATERESTRA. Si care este DEFINITIA data DIVINITATII ?
    STIM deja, din Cunoasterea UMANA (Stiinta Cosmologiei de dupa 1930), ca EL (Universul Extragalactic) a GENERAT si CERURILE (cele astronomice) si Pamantul (ca planeta). Este cf. primei FRAZE de DEFINIRE a DIVINITATII din Biblie (VT. Geneza 1/ Vocalizat: בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ .‎ Transliterat: Bereshit bara Elohim et hashamayim ve’et ha’aretz.).
    Sunt acestea de ACEEASI natura cu CERURILE si PAMANTUL cele ale credintei umane, din VT si NT, de acum 3000-2000 de ani ?
    Unde este situat Universul Religios si DIVINITATEA (cele ale credintelor umane) in raport cu Universul Extragalactic (cel al cunoasterii umane/stiintifice) ?
    Inauntrul sau (TEISM), Egala cu (PANTEISM), Dincolo de (PANENTEISM), sau, NU stim INCA (AGNOSTICISM) … sau ALTCEVA ?

    Toate aceste conceptii religioase UMANE … au ceva in comun … cu a noastra cunoastere UMANA (stiinta)?
    Se STINGHERESC oare EL.E cu/intre EL.E ?
    Am citit cartea. Cam slabuta. Si nici nu ofera raspunsuri utile si/sau pertinente. Reflecțiile din volum NU AU astfel cea mai largă și mai adâncă răsfrângere culturală. Trebuie ca UMANITATEA sa MAI scrie pe aceasta TEMA si ENORM de multe alte carti. Pentru a ELUCIDA raspunsul. Sau, nu se poate, din interiorul UMANITATII, de a fi ELUCIDAT vreodata acest MISTER ?

  16. In plus, A.M. are dovezi materiale ale existentei spiritului (imaginarului), e tare de tot, beton armat !

  17. Mă Gheorghe, te iei de talmudiști și-i amesteci cu Babilonul, khazarii și alții din mintea ta confuză. Află că tu nu ai ajuns vreodată la cultura talmudiștilor. Iisus știa cât de versați sunt. Ar trebui să iei în seamă, căci Iisus îi combătea pe unii, dar nu-i disprețuia. Descoperirea lui Dumnezeu au făcut-o la început două culturi – a evreilor și a chinezilor. Spun asta să te îndemn să înveți. Nu merge fără învățătură.

  18. Unde este Dumnezeu ,de ce nu intervine ?
    Simplu .
    Sta in expectativa si se uita cum Satan conduce lumea de la momentul cand Adam a muscat din fructul interzis
    Din acel moment Conducatorul omenirii a devenit Satan
    De aceea chiar ap Pavel le spune crestinilor corinteni
    ,,Dumnezeul veacului acestuia a orbit mintile necredinciosilor ca sa nu straluceasca asupra lor lumina Evangheliei slavei lui Cristos care este chipul lui Dumnezeu ” 2 Corinteni 4;4
    Iata ca Satan este numit de catre Pavel -dumnezeul veacului
    Iar Pavel stia foarte bine intamplarea prin care trecuse Isus dupa botez cand Satan l-a ispitit in pustie dupa postul de 40 de zile
    Una din ispite a fost foarte tentanta
    Satan ii oferea lui Isus pe tava conducerea tuturor imparatiilor pamantului de la acea data ,dar Isus a refuzat ferm
    Dar nici nu i-a zis lui Satan ca nu-i poate oferi ceva ce nu are ,recunoscand implicit ca Satan chiar avea conducerea tuturor imparatiilor pamantului
    Asadar ,din moment ce Satan conduce lumea ,Dumnezeu nu intervine punctual sa salveze din moarte sau din vreo calamitate pe unii oameni
    Facand asa ar ,,indulci” domnia lui Satan facand-o suportabila .
    Insa acest lucru nu mai dureaza mult ,momentul cand Dumnezeu va interveni in problemele pamantului si omenirii este acum foarte aproape
    Dumnezeu va declansa Armaghedonul adica Razboiul Zilei celei Mari a Dumnezeului cel Atotputernic
    Va fi razboiul lui Dumnezeu purtat de ingerii sai cei puternici impotriva lui Satan a demonilor sai si a oamenilor rai si lipsiti de pietate de pe pamant
    Putini oameni vor supravietui ,doar cei gasiti in acel moment asemanatori ,,oilor ” cei rai asemanatori ,,caprelor ” vor fi nimiciti pentru eternitate .

    .

  19. @ gheorghe , aici este vorba despre alt plan de idei ! Dumnezeul real este prea sus de intelegerea multor muritori … Nici Dumnezeul lui Avram , Moise , nici Dumnezeul creat de teologia crestina si nici Allahul musulmanilor nu au nimic de a face cu Dumnezeul real , sint prea departe … Mai aproape se afla Budhismul , Taoismul si Confucianismul !

  20. Bați cîmpii în incultură, baciule. Nu știi Gheorghe nici ce-i religia și nici cei creștinismul. Creștin este iubire și rațiune. La mătăluță așa ceva nu este. Poate în viața de apoi te vei trezi. Deși, cum arăți, nu va fi cazul.
    O carte cu tematică splendidă și, sunt convinsă, cu date noi. Cum ne-a obișnuit Profesorul. Și creștinismul este de apărat la zi, nu cu vechituri.

  21. Cu ereticii nu se sta de vorba… dara-mi-te sa te alaturi in idei si in „predicare” – chipurile – spiritual-academica (!?!).
    Ortodoxia lui Marga asa cum [NU] e marturisita este erezie, propaganda favorabila ta,udistilor babilonioeni, a.k.a/ khazari. a.k.a. satanisti – zeul lor e Ba’al, Belzebut cum ii zicem noi.

  22. dumnezeu sta in intentiile bune si inseamna credinta in BINE. mana lui Dumnezeu era mai sus in amintirea mea. atingerea divinitatii superioara, care da cunoastere omului, creatia sa (una dintre ele ha!). aceasta imagine a zeitatii, a divinului la aceeasi linie cu omul este fara de logica. **what the bleep do we know?
    https://thesupernaturalbiblechanges-com.translate.goog/blog/god-foretold-of-the-mandela-effect-in-scripture?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp
    https://thesupernaturalbiblechanges.com/blog/god-foretold-of-the-mandela-effect-in-scripture
    apasa cc – setings – english autogenerated (cc) – autotranslate – Romana
    https://www.youtube.com/watch?v=WEq7F9gEztI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.