Comisia Europeană vrea verificări (ITP) mai dese

Comisia Europeană vrea să actualizeze regulile privind siguranța rutieră și înmatricularea mașinilor și propune inspecții tehnice (ITP) mai stricte.

 

Pentru o mai bună siguranță rutieră și o calitate a aerului în întreaga UE, Comisia propune o revizuire cuprinzătoare a normelor UE privind siguranța rutieră și înmatricularea vehiculelor.

Noile norme vor ține cont de prezența tot mai mare a vehiculelor electrice și se vor adapta la tehnologiile emergente. Acestea vor introduce inspecții sporite, inclusiv inspecții tehnice periodice pentru vehiculele electrice și sistemele avansate de asistență a șoferului, inspecții anuale pentru autoturismele și autoutilitarele mai vechi și metode avansate de testare a emisiilor pentru detectarea vehiculelor cu emisii ridicate, în scopul reducerii poluării cu particule fine. În plus, Comisia propune introducerea certificatelor digitale de înmatriculare a vehiculelor și de testare periodică, simplificarea schimbului transfrontalier de date și protejarea cetățenilor împotriva activităților frauduloase. De asemenea, inspecțiile tehnice periodice vor fi facilitate pentru cei care locuiesc temporar într-o altă țară a UE.

În acest scop, Comisia propune revizuirea a trei directive: privind inspecția tehnică periodică (ITP) a vehiculelor, documentele de înmatriculare a vehiculelor și inspecția rutieră (IR) a vehiculelor comerciale.

Propunerea vizează vehiculele nesigure, care contribuie la accidente, decese și vătămări corporale. Normele actuale, actualizate ultima dată în 2014, trebuie să țină pasul cu progresele tehnologice, cum ar fi sistemele de asistență a șoferului și prezența tot mai mare a vehiculelor electrice pe drumuri. În plus, vehiculele extrem de poluante și zgomotoase, deși relativ puține la număr, sunt responsabile pentru o parte disproporționată a emisiilor nocive. Normele actuale nu abordează suficient poluarea aerului și zgomotul.

 

Măsurile propuse includ următoarele

Adaptarea testării la vehiculele noi: Inspecții tehnice periodice pentru vehiculele electrice și noi teste pentru sistemele electronice de siguranță, inclusiv testarea integrității software-ului sistemelor relevante pentru siguranță și emisii.
Noi teste de emisii: Detectarea vehiculelor cu emisii ridicate, inclusiv a celor modificate, utilizând metode avansate pentru particule ultrafine și NOx.

Combaterea fraudei: Înregistrarea citirilor kilometrajului în bazele de date naționale pentru schimbul transfrontalier al istoricului kilometrajului.

Inspecții anuale: Pentru autoturisme și autoutilitare cu o vechime de peste zece ani.

Digitalizare: Emiterea de certificate electronice de înmatriculare a vehiculelor și de testare periodică și schimbul de date prin intermediul unei platforme comune pentru simplificarea proceselor administrative.

Recunoașterea reciprocă a certificatelor de inspecție tehnică periodică: Asigurarea recunoașterii transfrontaliere a inspecțiilor tehnice periodice efectuate într-un alt stat membru pentru autoturisme timp de șase luni.

Îmbunătățirea guvernanței datelor: Simplificarea accesului la datele tehnice ale vehiculelor pentru centrele de testare.

Pașii următori

Propunerile vor fi acum examinate de Parlamentul European și de Consiliu în cadrul procedurii legislative ordinare.

Odată convenită, Comisia va pregăti actele delegate și actele de punere în aplicare necesare pentru anumite aspecte ale implementării normelor.

Recomanda [votes_up id=842612]

13 Comentarii

  1. Ha, ha! Sîntem români ș-aiasta spune că ni să rupe di UiE ș’ to’ ce clocește mintia lor…Noi traditi’le nu li abandonam!

  2. @ comentator

    Nu-ți mai da aere pe-aici, că tot „rupt la fund „ești și tu !

    Cât despre controale, atunci de ce nu și la căruțe, cai sau biciclete ?!

  3. BUNĂ!
    Birocrații de la Btuxelles abereaza,
    idiotenii in flux continuu.
    Aceasta UE nu mai e demult ce s-a vrut sa fie,au venit lacustele corupte la putere si fac numsi rele!
    IOBAGII de la Buc se conformează ,se supun total strainilor ca niste tradatori adevărați . Răi,RĂi ,dar tare corupti si prosti!

  4. Cine crede ca nemtii (!) vand ieftin autoturisme bune la verificare ? Ati vazut vreodata (la tv) cum decurge o inspectie auto la nemti ? Precis NU !

  5. „Inspecții anuale: Pentru autoturisme și autoutilitare cu o vechime de peste zece ani.”

    in romanika se aplica deja.
    Banuiesc ca ai nostrii „verticali” ca sa arate cat sunt de obedienti vor veni in intampinare si vor propune ITP lunar p’aci.

  6. @ Un comentator
    Invidia la romani a ajuns la un rang de arta. Daca eu nu am sa nu aibe nici altii, sau, daca eu am, cel de langa mine sa nu aiba, sa ma simt bine ca eu am si el nu are, sa vada lumea ca m-am ajuns. Vai de capul nostru cu asa gandire, de asta tot batem pasul pe loc sa dam, chiar, inapoi.

  7. Sa scada din tva, UE sa renunte la taxarea din greendeal sau ce taxe de poluare locale exista. Vanzarile de autoturisme noi, sau mai, noi vor creste de la sine.
    Dar vor face exact pe dos.

  8. Urmeaza interzicerea masinilor private pentru ca, nu-i asa, orasele de 15 minute si deplasarea in coloana cu icoana maicii Ursula si a staegului UE. Dar numai cu pasaport digital si aprobare de „sus”. UE incepe sa miroasa fix a Reich-ul nr 4.

  9. A avea un autoturism bun costa. Prin urmare toate rablele la mana a doua vor dispare. Iar cei rupti in fund dar cu masina vor merge cu bicicleta.

  10. Reglemntarile si interidctii = lupta impotriva LIBERTATII si a VIETII OMULUI DE RAND. Exterminare pascupas.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.