Cum va fi transformat Bucureștiul în următorii 20 de ani

În următorii 20 de ani, Bucureștiul va avea o centură cu profil de autostradă, va dispune de transport ecologic, va avea metrou în Drumul Taberei, spre Otopeni, Bragadiru, gara Progresu, Pantelimon, autostrada urbană Lacul Morii-Colentina dar și tuneluri subterane între Gara de Nord, Gara Obor și Gara de Sud. Aceste planuri precum și multe altele sunt prevăzute în Strategia de dezvoltare a României, document pe care ministerul lui Vasile Dâncu l-a preluat de la predecesorul său.

Conform revistei Capital, fondurile necesare schimbării Bucureștiului pentru următorii 20 de ani se ridică la 20 de miliarde de euro.

„Capitala deține un rol deosebit în sistemul de așezări din România, atât prin funcțiile administrative date de acest statut special, precum și datorită dezvoltării activităților economice și concentrării de capital uman.

Astfel, Bucureștiul este cel mai mare oraș din sistemul de așezări din România din punct de vedere al numărului de locuitori, dar și orașul care generează cel mai mare procent din PIB‐ul național. Acest avânt economic din ultimii ani a atras după sine un important bazin de capital uman, forța sa de polarizare depășind cu mult granițele administrative, generând o serie de transformări în zona sa de influență urbană”, se spune în Strategie.

Printre transformările notabile se numără: dezvoltarea localităților înconjurătoare și crearea de noi zone urbane cu funcție dominantă de locuire, localizarea unor importante firme comerciale cu o importantă forță de muncă, precum și intensificarea fluxurilor comerciale și umane în întreaga zonă funcțională urbană.

Iată care vor fi principalele acțiuni care vor schimba fața Capitalei până în 2035:

1. Construcția Autostrăzii de Centură a Municipiului București (tronsoanele Centură Nord și Centură Sud);

2. Finalizarea tronsonului A3 București (Șos. Petricani) – Centura București;

3. Extinderea transportului public în comun în județul Ilfov, prin înființarea de linii preorășenești operate cu autovehicule ecologice;

4. Extinderea rețelei de transport cu metroul (Piața Unirii – Bragadiru, Eroii Revoluției – Gara Progresul, Piața Universității – Pantelimon, Piața Unirii – Voluntari, Piața Victoriei – Aeroport “Henri Coandă” Otopeni, Gara de Nord – Eroii Revoluției, Gara Basarab-Dristor, Piața Universității – Drumul Taberei);

5. Implementarea unui sistem inteligent de management al traficului;

6. Construcția de parcări subterane (Sala Palatului, Tonitza, Domnița Bălașa, Piața Constituției, Pod Izvor, Grădina Icoanei, Uranus-Piața Rahovei);

7. Închiderea inelului median de circulație la zona Nord – Autostrada Urbană Lacul Morii – Șoseaua Colentina;

8. Construcția de facilități de tip “park and ride” (Pantelimon, Băneasa);

9. Construcția unui tunel subteran sub Palatul Parlamentului (conexiune Bd. Vasile Pârvan – Calea Rahovei);

10. Amenajarea de piste de biciclete și înființarea de centre de închiriere a bicicletelor;

11. Achiziționarea de mijloace de transport în comun ecologice (tramvaie, troleibuze, autobuze ecologice, vagoane de metrou);

12. Construcția Canalului Dunăre-București și a porturilor Glina și 1 Decembrie;

13. Regenerarea urbană a Cheiului Dâmboviței;

14. Regenerarea spațiilor urbane de pe Bulevardul Unirii;

15. Reabilitarea și valorificarea turistică a centrului istoric al Municipiului București, inclusiv amenajarea de spații culturale și pentru industrii creative;

16. Construcția triunghiului feroviar Gara de Nord – Gara Obor – Gara de Sud, cu reconfigurarea și modernizarea Gării de Nord și construcția de tuneluri subterane între cele 3 stații;

17. Reabilitarea centurii feroviare a Municipiului București;

18. Construcția unui nou Aeroport Internațional în zona de sud a Municipiului București;

19. Înființarea și operaționalizarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Zona Metropolitană București”;

20. Înființarea de parcuri științifice și tehnologice: Măgurele, Otopeni, Popești-Leordeni, Chiajna, Berceni, Băneasa, Văcărești;

21. Înființarea de parcuri industriale și logistice: Otopeni, Adunații-Copăceni, 1 Decembrie, Budești;

22. Amenajarea de zone de agrement: Snagov, Comana, Scroviștea, Mihăilești.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.