Eșec în portul Midia în cazul epavei cu oi

Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății, a declarat, sâmbătă, pentru MEDIAFAX, Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de evacuarea navei.

Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de scoaterea navei pline cu oi, care s-a răsturnat în Portul Midia, a declarat că operațiunea s-a oprit, după ce cablurile au cedat.

„Operațiunea care a început la ora 8 fără zece s-a oprit, motivul fiind că au cedat câteva spire ale cablurilor de ridicare. Cablurile au început să înflorească în zona superioară, unde sunt prinse în cârlig, motivul fiind acela că greutatea navei este mai mare decât reieșea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operațiune și urmează să se schimbe întreg sistemul de cabluri astfel încât să suporte o greutate mai mare, care, la această oră, nu se poate determina”, a declarat Vintilă.

Potrivit acestuia, nava este mai grea decât reieșea din documentația prezentată.

„Mă refer la greutatea navei cu tot cu încărcătura de la bord. Nu se cunoaște ce și cât s-a încărcat la bord”, a mai adăugat Alin Vintilă.

Scoaterea navei era programată să se realizeze de o macara gigant de 1.800 de tone, adusă în Portul Midia, iar pentru susține au fost sudate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei.

O navă sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.

După producerea tragediei, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii iar subiectul a făcut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

10 Comentarii

  1. Va dati seama ,a fost un proiect tehnic la baza actiunii!vai si amar,astia suntem..

  2. … extrapolat la toata Romania.O tara de inepti si incapabili, o tara plina de destepti cu 3-5 facultati si 2-3 doctorate, o tara pe din afara!

  3. bha, si io care v-am spus ca Arafat nu ie bun da nimic! da’ voi nimic, nimic, ca nu poti sa-l schimbi, ca crr ca mrr…ei, nici acu’ nu v-ati lamuritara? io fac reforma ministerului si tot scap de iel, asta a fost ultima picatura!

  4. Mai intii se localizeaza firma,e fac evaluarile,daca se fac,se stabilesc spagile milionare,se bate palma.bun!.Firma complice/participanta la tilharie „echipeaza” macaraua cu cabluri vechi si subdimensionate care bineinteles se rup,apoi se declina neputinta si dificultatea operatiunii (de asta are grija presa),se iau dasagele cu bani publici si pa-pa! Asa cum s-a intimplat cu nava Rostock.Scenariu banditesc de la cap la coada incepind cu esuarea navei exact in acel loc.
    P:S NICAIERI IN LUME NU SE RUP CABLURILE UNEI MACARALE.Cablurile rezista la o anumita forta iar limitatorii de sarcina sunt reglati cu mult sub valoarea acestei forte.Altfel ne ducem cu tehnologia cu vreo 20 de secole inapoi.Acolo citiva trebuie impuscati urgent.Primul care nu e si creierul:Alin Vintila.

  5. Felicitari scolii romanesti de mecanica dupa 1990! Niste handicapti facuti la privat cu magna cum laude. Desteptii tarii in lema lui Arhimede au uitat sa adauge greutatea oilor si a apei patrunse in compartimentele navei plus un 20%. Felicitari cetatenilor din Romania „educata” pas cu pas de 30 de ani. Daca traia Ceausescu „tinerii” ingineri mecanici pe care se sprijina Petrov &Johannis care au facut calculele erau la zid la Targoviste! Succesuri scoala romanesca cu Johannis in frunte!

  6. Directivele UE, sa distrugem tot ce este autohton in cereale si zootehnie.Comert pe de alta parte necontrolat in ce priveste exportatorii si daca ANSVA a dat avizele si daca marfa este asigurata si cine tb.sa plateasca.Statul Palau din Oc.PAcific la 800 km.de Indonezia si-a castigat independenta la la 1 oct.1994,ramanand in asociatie cu SUA care răspunde de apărarea teritoriului și îi dă ajutor economic. În schimb, SUA are dreptul să aibă vase militare (inclusiv cu propulsie nucleară) în Palau timp de 50 de ani.Deci armatorul era american ,el trebuie sa plateasca. A PLATIT CEVA ? PS>Modul in care a fost dusa macaraua fara a se avea in vedere tonajul, gabaritul etc.este aproape”perfectiunea”intruchipata a felului cum opereaza ai nostrii!Inclusiv cheltuielile respective cu abordajul navei scufundate, cadavrele infectate ,urmarile poluarii cine le suporta STat Roman ,neghiob si pagubos? In com.alimentar de la noi,in piete si magazine, 1 kg.de carne de oaie este f.scump, dar pretul de achizitionare de arabi si iata de nu stim cine-bazele americane din pacific etc.f.ieftin spre descurajarea romanilor jefuiti.VREM RASPUNSURI despre armator si plata pagubelor si chelt.de recuperare etc.-CE spune ARmata ,marina romaneasca care tace malc,cine are obligatia sa suporte imensa paguba ?

  7. Vai de capul nostru! Cica dupa o tensiune de 1350 tone forta in cabluri, acestea au inceput sa cedeze. „Specialistii” romani care au facut calculele nu au vazut o oaie in viata lor si nici nu stie cat cantareste o oaie care abaut fortat apa de mare! Daca in interior erau 14.600 de oi satule cu apa X 100kg medie/oaie= 1.460.000 kg=1.460 tone. Chiar daca oile erau ticsite si tot a mai ptruns apa in compartimente. Nu mai vorbesc de greutatea navei care a fost prinsa in nisip pe fundul marii. Cat de handicapat sa fii sa puui cabluri care infloresc la 1.350 de tone?

  8. Ce aveau oile în burtă de greutatea navei e mai mare decât se știe? Probabil acesta a fost și motivul răsturnării. . A mai fost un mare proces prin 1956 când vacile exportate erau carăușul, gușa vacii.

  9. scolituprivat@ Maestre,nava cu oile si ce mai spuneti dvs.in postare nu cintaresc lafel pe sol ca in apa,scufundate adica.(a spus Arhimede).Dupa aia protectia unei macarale e muuuult mai complexa decit ce-am scris eu.Zic sa nu ne departam de subiect pentru ca aici e vorba de devalizarea banului public atit cit o mai fi ramas,daca a mai ramas ceva,nu de cum functioneaza o macara plutitoare.

  10. Probabil ca si cei care au facut planurile de scoatere a navei au fost tot atat de inteligenti ca si procurorii care il ancheteaza pe Dinca.
    Avand in vedere ca nava este intacta, nefiind torpilata sau distrusa de mine marine, ar fi trebuit sa foloseasca metodele clasice de ranfulare: cu clindri pneumatici atasati de corpul navei si prin injectarea aerului in corpul navei dupa ce executau etansarea. Doar asa ii maresti flotabilitatea. Numai prin fortza bruta a macaralelor este cam greu sa o readuci pe linia de plutire.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.