Euroavia Construct s-a făcut mare cu chichirez

Dacă nu ştiţi pe cine să pomeniţi de ”bine” atunci când vă spargeţi dinţii dând cu capul de volan în timp ce maşina sare dintr-o groapa în alta prin asfaltul bucureştean, vă dăm o sugestie – Euroavia Construct Internaţional SA. Până de curând, acţionarul principal al acestei companii a fost o bătrânică de peste 70 de ani din Urlaţi – Elena Gheorghe. şi dacă vă gândiţi că legătura dintre pensionara din orăşelul prahovean şi gropile din Bucureşti ar fi afirmaţia premierului Emil Boc cu privire la faptul că nu putem construi drumuri dacă plătim pensii, vă înşelaţi amarnic. Pensia băbuţei din Urlaţi a “născut” numai drumuri proaste şi foarte mulţi bani, iar legătura cu Boc este fiica acesteia – Cornelia Cazacu, fost senator PDL -, care a încercat să-şi ascundă afacerile sub fusta mamei. 

În urma dezvăluirilor din presă, gaşca de la Euroavia renunţă la paravanul bătrânei din Urlaţi, iar frâiele companiei sunt preluate oficial de soţul ex-senatoarei PDL, Cazacu Dănuţ Mircea, care deţine 37,5% şi este în acelaşi timp administratorul şi preşedintele companiei. Restul companiei este împărţit între Cristescu Ilie Dan 19,64% – administrator şi membru în Consiliul de Administraţie, Cristescu Daniela Niculina 12,5% – administrator şi membru în Consiliul de Administraţie, Stoicescu Alexandra Ioana – 12,5 % şi o altă societate în care este acţionar Cazacu Dănuţ – Mixtasphalt SRL, cu 17,86 %.

Perioada înfloritoare a imperiului cazacilor începe de pe vremea în care pe tronul Capitalei era Traian Băsescu. Euroavia a obţinut în acea perioadă contracte pentru repararea unui număr foarte mare de bulevarde, străzi şi pieţe din Bucureşti.

În 2005 compania câştigă un contract în valoare de 21 milioane de euro.

Surpriză! Tocmai în acea perioadă Euroavia anunţă dublarea cifrei de afaceri, de la 9,8 milioane de euro în 2005 la aproape 23 milioane în 2006, şi creşterea de trei ori a profitului net de la 1,6 milioane euro în 2005 la 4,6 milioane în 2006.

Însă anul următor, 2007, va rămâne în istoria companiei ca anul în care a început epoca de aur. Echipele de constructori au fost nevoite să facă reparaţii de urgenţă la acoperişul sediului central al Euroavia din Bdul Timişoara nr. 100 K din Bucureşti după ce acesta a fost străpuns de graficul de performanţă întocmit de departamentul de statistică al societăţii. Cifrele erau ameţitoare, cele 23 de milioane de euro, cifra de afaceri din 2006, s-au apropiat periculos de 60 de milioane de euro în doar câteva luni, iar profitul net a ajuns la 20 milioane de euro.

Pe unde mergeţi şi daţi de o groapă puteţi trage rapid o concluzie. Pe acolo au trecut Delta ACM 93, Tehnologica Radion sau Euroavia Construct sau s-ar putea ca pe acolo să vină tot ei să le repare pe alţi bani de la primărie!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.