Ianțu: Hai, sictir, cum ar veni!

Surpriză neplăcută pentru mulți dintre telespectatorii care au urmărit ediția de joi, 28 ianuarie, a emisiunii concurs Câștigă România de la TVR 2. Prezentatorul Virgil Ianțu mai că a avut o ieșire nervoasă după a aflat că unul dintre concurenți lucrează într-o multinațională din domeniul pharma. În afară de faptul că a avut un punct de vedere deplasat, legat de numărul mare de români care ar luat medicamente fără să meargă la un cabinet, Ianțu s-a aruncat într-o tiradă despre suplimentele alimentare. Nu doar că l-a acuzat pe bietul concurent: „Voi manipulați piața! Voi faceți reclame la (…)“, Dar l-a și luat la bani mărunți, de parcă omul era în măsură să răspundă:

Spune-mi, te rog ceva! Că eu nu sunt de acord și cred că ar trebui interzis! Sunt foarte mulți români care merg foarte rar la doctor sau deloc! Și, atunci, se uită la televizor, și văd tot felul de între ghilimele suplimente alimentare. Medicamente care nu sunt prezentate cu indicația, dar mergeți, măi, întîi la doctor, și, după aia, dacă vă zice doctorul, luați pe asta! Nu sunt aceste indicații și foarte multă lume se îmbolnăvește luând prostii, înghițind chimicale fără să se consulte cu medicii. Una la mână, e vorba despre educația pe care o avem, nu se face educație în acest sens. Și, doi: Cum se permite vânzarea unor medicamente care pot face rău fără rețetă, fără indicațiile doctorului? Care sunt trecute ca suplimente alimentare. Hai, sictir, cum ar veni, așa în final“ își încheie Ianțu tirada sa. El a ținut să precizeze că educația se face și prin media, uitând că tocmai a avut un limbaj mai puțin academic pe TVR 2, la o emisiune de cultură generală.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 6

20 de Comentarii

  1. Prea ați luat-o in serios. Este totuși o emisiune de divertisment. Ori nu e voie să faci mișto de bigfarma? Da! Doar pe de Dăncilă si Sosoaca e voie… În definitiv Ianțu are oricum dreptate. România este țara in care reclama tv contine cel putin 80% medicamente. ESTE ANORMAL! 11 ani am lucrat in olanda și n-am văzut nici macar 1 reclamă de medicamente la tv. Acolo se vind la liber doar paracitamol si suplimente nutritive. Restul, doar pe rețetă. Ceea ce se întâmplă in România e o bătaie de joc! Farmacii si Pacanele din 20 in 20m… Asta este economia României. … Așadar, alora care nu vă convine ce v-a spuns Ianțu… Vă spun și eu un „Hai sictir!”

  2. Bravo domnule Iantu!
    Eu am scris aici câteva comentarii despre CV-ul „doctorilor tv” care ne dau „lecții” de un an cum să respirăm, spălăm, și mai ales cu ce.
    Sunt câțiva, îi numărăm pe degetele de la o mână.
    Doar atâți specialiști să fie în România?!

  3. DEȘI NU SUNT DE ACORD CU SIMPATIILE POLITICE ALE DOMNULUI VIRGIL IANTU DAR FAPTUL CĂ I-A CRITICAT PE CEI DE LA BIG FARMA CĂ FAC PUBLICITATE LA TOT FELUL DE AȘA ZISE SUPLIMENTE ALIMENTARE PE POST DE MEDICAMENTE ȘI CARE ÎN REALITATE SUNT NIȘTE OTRĂVURI CHIMICE CARE MAI MULT FACE RĂU OMULUI DECÂT BINE. DECI FAPTUL CĂ DOMNUL IANTU I-A CRITICAT PE CEI DE LA BIG FARMA LA TVR. SUNT PERFECT DE ACORD CU DÎNSUL, A FĂCUT UN LUCRU FOARTE BUN. DOAMNE AJUTĂ.

  4. Da, poate nu era tocmai potrivit limbajul, poate nici tocmai profesionist prezentatorul, dar, tot ce-a spus e adevarat si am tot respectul pentru ca si-a asumat cineva in tara asta sa vorbeasca despre imensul pericol al administrarii medicamentelor pe baza de prescriptie televizionista, ca, aproape, numai reclame la Pharma avem la TV, ca suplimentele alimentare sunt „recomandate” cu anasana…Era normal sa se sesizeze CNA, ca asta-i rostul lui, nu sa cenzureze libertati de opinii, sau, poate un ales, ca poporul se uita-n gura politicienilor ca la reclamele TV la prestogel, gen….asteptari de la medici nu mai are nimeni de cand au devenit „specialisti” si „eroi din linia intai”…Tot astept, ca macar un moderator sa-l intrebe pe unul din multii „specialisti” care bantuie studiourile, cum, naiba, se trateaza prostata cu ce-ti ofera BigPharma, la liber, cum de „incontinenta urinara” se „trateaza” cu absorbante si mai ales, cum a disparut medicul din recomandarea „intreaba-ti medicul sau farmacistul”…pana mai ieri era o reclama la un sirop „calmant” de colici, la liber in farmacii, unde-ti arata o mamica fericita ca si-a linistit odrasla isterizata de durere cu o potiune adormitoare…pai, numai asta si te face sa-l respecti pe Iantu…daca o sa continuam sa ne adancim capatzanile intre urechi, pe motiv de corectitudine politica si aservire la noii stapani…
    P.S. Sa nu mai vorbim despre reclama la medicamente cu arome fructate, pentru copii si chiar reclame cu copii la o Farmacie „in trend”…cand exista OMS-ul reclamele astea erau interzise, ba chiar medicamentele cu arome erau considerate periculoase pentru copii…candva, in „antichitate” era si o directiva UE in privinta folosirii copiilor in reclame…Poate Iantu e mai vintage, el chiar crede ca rolul televiziunii e sa se puna in slujba oamenilor…sunt sigur ca o sa-i explice cineva…

  5. hai sa nu exageram,totul a fost in gluma,acum ca a fost pe seama bigpharma,vad ca se gaseste sa sara cineva

  6. … nu agreez limbajul și modul de abordare al subiectului, dar lucrătorii din multinaționale, corporații … noua clasă socială „corporatiștii” sunt doar „sclavii moderni, „sclavii secolului XXI”, niște oameni care pentru faptul că primesc o mașină și o asigurare de sănătate de la „corporație” se consideră superiori, „elita românească”, cee ce este total fals. O analiză la rece a situației unui corporatist relevă faptul că toate „facilitățile oferite de corporație” și de care sunt atât de mândri unii nu sunt decât instrumente „necesare exploatării și legării de glie a iobagului” și se întorc sub formă de profit înzecit la firma mamă. Sunt curios cum vor trata „corporațiile” peste 10 – 20 de ani amgajații de astăzi, sau vor fi înlocuiți cu niște exemplare în putere, tinere și fără obligații, dornice să slujească la corporație.

  7. Si ce neadevar a spus in final Iantu, din moment ce televiziunea debordeaza de reclame cu suplimente alimentare cu efecte asa-zis miraculoase?
    Intr-adevar ca omul respectiv nu avea nicio vina ca lucra la o multinationala, iar Iantu nu l-a sictirit in niciun caz pe el.

  8. Bravo Iantule ! Da cu CARAMIDA IN EI AI DREAQ DE CORPORATISTI PHARMA (SI NU NUMAI!):))))

  9. Prin media vorbita nu se face nicio educație. Prin ea, doar, se indobitoceste o generație, dupa alta generație. Priviti-i pe cei din ” generatia pro” in toata splendoarea ineptiei si a autosuficienței lor.E valabil si pentru marea majoritate a publicațiilor. Educație se face prin studiu sistematic, prin scoala, prin autodidactism. Se face cu inteligenta, creativitate si bun simt. Cand turma e condusa de măgari si berbecul e aliatul lor, oile merg acolo unde vor ei. Si daca măgarii merg în prăpastie, în prăpastie merg si oile. Ajunse acolo, marea lor majoritate, nu-si pun problema cine le-a condus spre acel loc, ci in ce mediu sălbatic au ajuns să trăiască, ele care erau obișnuite cu pasiunile bogate de pe versantii munților. O generație vine, o generație trece si nimeni nu-si mai aduce mai de ceea ce a fost mai inainte. Si asta e deșertăciune si goana dupa vand. Doar, ca ei, ZEII timpurilor moderne, care-si duc veacul pe la Cotroceni, guvern, justitie,servicii, spitale, ei care distrug destine si îngenunchează popoare, au impresia ca nu vor ajunge niciodata desertaciune. Asa se-ntâmplă cand iei in deșertăciune numele Domnului, vine Satana si si-i face aliați, oferindu-le marea iluzie a vesnicie si marea plăcere a sadismului cu coarne si coada rosie.

  10. Asta e reclama in favoarea reclamelor alea care ar trebui CONDAMNATE. D-aia se face reclama la prafuri si chimicale, fiindca a zis Iantu HAI SICTIR!?!?

  11. Da, mergeti mai intai la doctor sa-i dati si aluia “dreptul” ca nu-i ajunge salariul de peste 200 milioane = 20000 lei = 4000 euro, ca sa iti orescrie ceea ce stiai si tu deja ca trebuie sa iei.

  12. Si ca nu sunt indeajuns reclamele de la televizor, mergi mai intai la doctor ca sa iti prescrie el medicamentele la care le face el reclama fiind bine finantat de companiile de medicamente ca sa iti prescrie un anume medicament in detrimentul altora.

  13. Reclamele la medicamente la TV sunt periculoase pentru bolnavi!Cred ca facatura numita CNA ar trebui sa interzica aceste reclame aiuristice, care extrage medicul dintre pacient si boala!

  14. Iantu are perfecta dreptate privind publicitatea pe tv a medicamentelor pentru vanzare si consum! Publicitatea asta in forta, este baza de anulare a increderii in medicii profesionisti, ceea ce se si vede!

  15. pentru deontologi, sa stiti ca in societatea franceza nu i se mai spunea la vaca , vaca , ci”l’animal qui donne le lait” . hai sictir e un cuvant din turca si nu este o jignire si e in dictionar,…. pudibonzilor( nu e o jignire). aceasta tendinta de pudibondie este in fapt un efect al analfebetismului functional( incapacitatea de a intelege idei datorita carentelor educationale, scolare deci situatia este exact viceversa)la fel cum e si „political corectly” in alt domeniu , apanajul unor analfabeti functionali. intelepciunea populara o clarifica prin poveste lui pacala , care ” trage usa dupa el” ,la propriu.

  16. Iantu are perfecta dreptate, doamna „ziarista”. Daca tot te-ai oparit cu limbajul (foarte decent, fata de alte posturi) prezentatorului, de ce nu faci o ancheta ca sa iei nota de argumentele solide din spatele afirmatiilor sale. Virgil e un om decent, companiile farma (sic!, nu in romgleza) sint departe de asa ceva…

  17. Iantu bate campii,la tv sunt reclame pentru suplimentele alimentare care sunt foarte bune pentru diverse tratamente usoare si vitamine,asa cum sunt si tratamentele cu ceaiuri.Nu se fac reclame pentru medicamente care se dau numai pe retzete.Si apoi mergi la doctor ca sa pierzi vremea pentru orice nimic care poate fi tratat mai simplu si sa faci aglomeratie acolo pentru orice fasss?

  18. Noroc ca printre ceilalti concurenti nu se afla si Basila, care sigur i-ar fi tras individului un cap in gura, nemultumit pentru ca in farmacii nu se mai gaseste de citeva saptamini vitamina JD (Jack Daniel’s) si e obligat sa recurga doar la medicamente pentru saraci, gen frectia Diana, alcoolul medicinal sau galenica !

  19. De la privit la televizor si traita realitatea de acolo si pana la educatie si la a cobora cu picioarele pe pamant e cale lunga. Nu este vina reclamelor de tot felul. Tine de educatie. Doar de educatie, cultura medicala, cultura gastronomica. Cultura de orice fel. Cultura generala . Suntem 8 miliarde pe planeta. Selectia naturala isi face corect treaba.Fiecare din noi trebuie sa ne protejam atat de stiri false cat si de capcanele zilnice din presa si televiziune. Dar fara educatie….Este acelasi lucru ca si votul dat unora care promit miracole.

  20. @ Zmeu… Vorbesti aiurea! Via TV se propaga o cultură unilaterala care de fapt este o incultură. În acest context NU poți dobândi o cultură generală… Cultura generala o dobândești dacă apelezi la surse diverse… Nu doar la ceea ți se toarnă prin TV. Așadar, la ce bun aceste reclame? Cine vrea să capete cunostiinte in domeniul suplimentelor nutritive n-are decat să se aboneze la surse de specialitate.
    In concluzie, faptul că sunt țări in UE care nu au astfel de reclame la TV (ca de exemplu BENELUX-ul), ar trebui după afirmatiile dumitale să-i considerăm pe cetatenii acestor țări niște inculți lipsiti de „cultură generală” dobândită via TV…. Nu te doare Zmeule că acești confrati europeni sunt „privați” de „binefacerile culturale” ale reclamelor companiilor farma?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.