Imperiul german media Axel Springer se va reorienta asupra activităţii sale principale în presă, concentrându-se pe inteligenţa artificială (AI), relatează AFP.
Este o întoarcere la o structură mai „familială” pentru unul dintre principalii editori de presă europeni: Mathias Döpfner, CEO-ul grupului, şi Friede Springer, văduva şi moştenitoarea magnatului Axel Springer, au anunţat joi că cedează activităţile de marketing digital pentru a menţine controlul părţii media.
Obiectivul este să se concentreze asupra dezvoltării titlurilor de presă, precum Bild Zeitung şi Politico, cu ajutorul unor evoluţii uimitoare ale inteligenţei artificiale.
Activităţile legate de anunţuri, care includ site-uri din sectorul imobiliar precum Meilleurs Agents şi Seloger în Franţa sau Immowelt în Germania, vor deveni companii independente preluate de doi acţionari majoritari, american KKR şi canadian CPP. Aceştia sunt deja parteneri financiari strategici ai grupului Springer de cinci ani.
„Inteligenţa artificială evoluează extrem de rapid. Oportunităţile şi provocările sunt evidente”, a declarat într-un podcast Mathias Döpfner, patron al Springer de aproximativ 20 de ani şi în prezent al treilea acţionar cu aproape 22% din acţiuni.
„Ştiu ca mulţi oameni au o altă părere”, considerând că „reţelele sociale şi inteligenţa artificială (…) vor distruge” jurnalismul, a explicat miliardarul.
Dimpotrivă, el crede că în faţa „amestecului de zvonuri şi fapte, sondaje şi propagandă, dezinformare şi ştiri false”, AI poate avea un rol în întărirea încrederii în informaţii.
Springer anunţase din 2023 că vrea să se bazeze pe AI pentru producerea de conţinuturi jurnalistice.
„Creaţia jurnalistică (cu reportaje, scoop-uri şi editoriale) devine nucleul” afacerii, în timp ce producţia jurnalistică va deveni un produs secundar”, a scris el atunci.
Deocamdată, această schimbare a fost asociată mai degrabă cu reduceri de personal, cu un plan anunţat în acelaşi timp cu eliminarea a 200 de posturi şi închiderea unei treimi din ediţiile regionale ale Bild în Germania.
Springer vede, de asemenea, în inteligenţa artificială o sursă de venituri, prin remunerarea de conţinuturi puse la dispoziţia liderilor din domeniu.
Imperiul mediatic a semnat astfel un parteneriat cu OpenAI, creatorul ChatGPT, care va plăti pentru a folosi conţinuturi de la Axel Springer în răspuns la întrebările utilizatorilor, apoi un alt parteneriat similar cu editorul de software Microsoft.
adica baga mai mult multiculturalism!
pai ce bah:
-in 1994 era o ciocolatie la pro7 „liebe sunde”
nu am inteles cum sta treba?
preferam informatia de la IA oricarei informatii de la vreun jurnalist roman,habarnist,agramat si cu subiecte supte din degete
În acest Imperiu totul este din SUA..