Întrebarea ANAT pentru Guvern: „Mai doriţi turism în România?”

Deşi guvernanţii au pus eliminarea voucherelor pe baza faptului că în piaţă mai există destul de multe astfel de tichete rămase din 2019 şi 2020, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism spune că

De (R.C.)
Întrebarea ANAT pentru Guvern: „Mai doriţi turism în România?”

Deşi guvernanţii au pus eliminarea voucherelor pe baza faptului că în piaţă mai există destul de multe astfel de tichete rămase din 2019 şi 2020, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism spune că

ANAT susține că valoarea voucherelor neconsumate din 2019 şi 2020, cumulat, nu depăşeşte 700 de milioane de lei, de aproape patru ori mai puţin faţă de ceea ce a anunţat premierul.

Turismul din România, cel mai afectat sector economic de criza pandemică, a primit o nouă lovitură în momentul în care s-a decis eliminarea voucherelor de vacanţă oferite de către stat bugetarilor.

Deşi guvernanţii au pus eliminarea voucherelor pe baza faptului că în piaţă mai există destul de multe astfel de tichete rămase din 2019 şi 2020, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism spune că o mare parte din valoarea acestora a fost deja consumată.
Valoarea voucherelor neconsumate din 2019 şi 2020, cumulat, nu depăşeşte 700 de milioane de lei, de aproape 4 ori mai puţin.

„Statul român a avut în toată această perioadă o disponibilitate de dialog demnă de admiraţie, însă, din păcate, fără finalitate. S-au consumat sute de ore de discuţii cu reprezentanţii industriei de turism şi, în final, guvernanţii au lucrat atât de mult la măsurile de sprijin încât le-au făcut aproape imposibil de accesat. Rămânem cu speranţa că măsura despăgubirii de 20% din diferenţa dintre cifra de afaceri înregistrată pe 2019 şi cea înregistrată pe 2020 vor fi, în sfârşit, o reparaţie pentru anul de bâlbâieli care tomai se încheie. Întrebarea pe care ANAT o adresează Guvernului este: mai doriţi turism în România?”, se arată într-un comunicat transmis de către ANAT.

Reprezentanţii ANAT spun că voucherele de vacanţă ar trebui privite ca o investiţie, nu ca pe o cheltuială de la buget. Pentru fiecare leu investit în vouchere de vacanţă, 0,51 bani se regăsesc în PIB, iar pentru fiecare 64.000 lei se creează şi se menţine un loc de muncă.

„Voucherele de vacanţă asigură, în mare parte, supravieţuirea şi dezvoltarea turismului intern, precum şi pregătirea turismului pentru incoming, cumulând circa 30% din vânzările agenţiilor de turism specializate pe turism intern. În plus, voucherele de vacanţă înseamnă turism fiscalizat, ele putând fi folosite numai în unităţi de cazare clasificate sau în agenţii de turism licenţiate”, spun reprezentanţii ANAT.

Distribuie articolul pe:

10 comentarii

  1. Măi tov ANAT,turismul se face fara vaucere.Aceasta smecherie in a face rost de bani nemunciti,in sensul ca servicile oferite sunt proaste si scumpe,aduce aminte de turismul comunist.Au trecut 30 ani si la voi in ograda nu s-a schimbat nimic.Nu v-ati pus intrebarea de ce multi dintre romani prefera vacante in Grecia ori Turcia,iar mai nou Bulgaria ? Simplu,pentru ca la voi nu s-a schimbat nimic,doar preturile exorbitante !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.