„Lecția, o meditație cu șapte teme” de Octavian Saiu la exact 65 de ani de la premiera absolută a piesei lui Eugene Ionesco

Evenimentul are loc la Institutul Francez din București, sâmbătă, 20 februarie, la ora 16.30, Lecția este piesa lui Eugène Ionesco tradusă și montată în toate marile capitale teatrale ale lumii, devenind una dintre operele de referință ale dramaturgiei secolului XX. „De ce Lecția? Pentrucă e cea mai aproape de perfecțiune dintre scrierile lui Ionesco, toate […]

„Lecția, o meditație cu șapte teme” de Octavian Saiu la exact 65 de ani de la premiera absolută a piesei lui Eugene Ionesco

Evenimentul are loc la Institutul Francez din București, sâmbătă, 20 februarie, la ora 16.30, Lecția este piesa lui Eugène Ionesco tradusă și montată în toate marile capitale teatrale ale lumii, devenind una dintre operele de referință ale dramaturgiei secolului XX. „De ce Lecția? Pentrucă e cea mai aproape de perfecțiune dintre scrierile lui Ionesco, toate […]

Evenimentul are loc la Institutul Francez din București, sâmbătă, 20 februarie, la ora 16.30,

Lecția este piesa lui Eugène Ionesco tradusă și montată în toate marile capitale teatrale ale lumii, devenind una dintre operele de referință ale dramaturgiei secolului XX.

„De ce Lecția? Pentrucă e cea mai aproape de perfecțiune dintre scrierile lui Ionesco, toate imperfecte până la capăt. Singura care se citeșteși se savurează dintr-o răsuflare. Este a doua operă teatrală a sa, gândită cu aceeași energie a noului, dar având în plus față de prima o anume înțelepciune a formelor scenice, înțelese din interior. Înainte de tot ce se va naște după, înainte de ciclul lui Bérenger, Ionesco a dat măsura valorii și originalității sale prin Lecția. O piesă într-un act, deopotrivă simplă și complexă, în care se șlefuiesc asperitățile din Cântăreața cheală și se ghicescatâtea dintre zbaterile de mai apoi. Nu e un debut, în sens cronologic, dar este cea dintâi experiență profundă într-o dramaturgie ionesciană care oscilează între agresivitatea caricaturii timpurii și meditația abisală târzie. De atunci, de la premiera din 1951 și până astăzi, Lecţia rămâne o veritabilă lecţie de teatru cu şapte teme mereu contemporane: violenţă, sexualitate, politică, magie, manipulare, pedagogie și… teatralitate”, scrie autorul volumului, Octavian Saiu

Octavian Saiu este profesor, cercetător şi critic de teatru. Are un doctorat în studii teatrale şi unul în literatură comparată. Predă la universităţi din România, Noua Zeelandă, Japonia şi Portugalia şi a fost Visiting Fellow la University of London. A susţinut conferinţe şi master-class-uri în Europa, Asia, America, Australia şi NouaZeelandă, iar în 2013 a fost Moderatorul Conferinţelor „Beckett at the Festival” din cadrul Programului Oficial al Festivalului Internaţional de la Edinburgh. Din 2004, este moderatorul Conferinţelor Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu. Este autorul volumelor: În căutarea spaţiului pierdut (Nemira, 2008) / In Search of Lost Space (UNATC Press, 2010), Beckett. Pur şi simplu (Paideia, 2009), Fedra, de la Euripide la Racine, de la Seneca la Sarah Kane (Paralela 45, 2010), Ionescu/Ionesco: un veac de ambiguitate (Paideia, 2011), Posteritatea absurdului (Paideia, 2012), Teatrul e vis (Paideia, 2013) şi Hamlet şi nebunia lumii (Paideia, 2014). A primit Premiul Criticii pentru carte de teatru în 2010 şi Premiul UNITER pentru Critică de Teatru în 2013.

Prezintă: Oana Pellea, Monica Andronescu, Sorin Alexandrescu. Cu participarea lui Constantin Chiriac.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.