Legile Educației, făcute publice după vacanţa de iarnă

Întrebată ce le transmite părinţilor în legătură cu intrarea în vigoare a acestui pachet de legi, Ligia Deca a spus că nu vor exista schimbări bruşte în sistem.

De (R.C.)
Legile Educației, făcute publice după vacanţa de iarnă

Întrebată ce le transmite părinţilor în legătură cu intrarea în vigoare a acestui pachet de legi, Ligia Deca a spus că nu vor exista schimbări bruşte în sistem.

Proiectele legilor educaţiei vor fi făcute publice la începutul anului viitor, după vacanţa de iarnă, urmând să intre în dezbaterea Parlamentului în prima sesiune parlamentară, a anunţat, miercuri, ministrul Educaţiei, Ligia Deca.

„Legile educaţiei, aşa cum am mai afirmat, vor fi făcute publice după finalizarea procesului de consultare publică şi integrare a feedback-ului venit, la începutul anului viitor după perioada de vacanţă şi cred că cel mai potrivit ar fi să avem o conferinţă de presă dedicată la lansarea lor în care se explică toate reformele”, a afirmat Deca, la Palatul Victoria, răspunzând unei întrebări în acest sens.

Ea a adăugat că, după ce proiectele vor fi făcute publice, vor intra şi în primă lectură în şedinţa de Guvern. „Urmează procedura de avizare interministerială şi după adoptarea în Guvern, cât mai devreme, la începutul sesiunii parlamentare viitoare le vom vedea şi în procedură de dezbatere parlamentară”, a adăugat Deca.

Întrebată ce le transmite părinţilor în legătură cu intrarea în vigoare a acestui pachet de legi, ministrul a spus că nu vor exista schimbări bruşte în sistem.

„Am afirmat încă de când am preluat mandatul că una din priorităţile pe care mi-o asum este predictibilitatea în sistem. Aş dori să le transmit părinţilor că nu vor exista schimbări bruşte şi că orice modificare relevantă pentru parcursul educaţional al copiilor va fi anunţată din timp, fără a crea dezechilibre în sistem. (…) Asta înseamnă că vom avea în vedere o perioadă de tranziţie suficientă în aşa fel încât toţi cei care sunt vizaţi de reformele educaţionale să aibă timpul necesar pentru adaptare şi să aibă toate informaţiile necesare. Legile care vor fi promovate de către Guvern vor viza tocmai bunăstarea elevilor şi creşterea calităţii şi echităţii în sistem. Deci, cred că ele ar trebui să fie aşteptate cu bucurie”, a mai spus Ligia Deca.

Întrebată care au fost principale probleme pentru care acest pachet de legi nu a fost adoptat până acum, Deca a spus că a preluat mandatul de ministru al Educaţiei acum mai puţin de trei luni.

„Este absolut firesc ca, atunci când un ministru îşi asumă politic un cadru legislativ atât de amplu, să aibă timpul necesar să facă toate acele discuţii pentru ca asumarea cadrului legislativ să fie în conformitate cu cele mai bune soluţii identificate. Nu mi se pare un timp nerezonabil pentru un nou ministru. Înţeleg aşteptarea din sistem şi promit că la începutul anului viitor ea va avea ca rezultat acest nou pachet legislativ în spaţiul public. (…) Proiectul legislativ a fost asumat de către Ministerul Educaţiei şi de către domnul ministru Sorin Câmpeanu. Există, sigur, comunicarea interinstituţională, dar proiectul legislativ nu a fost asumat de mine, ca şi consilier prezidenţial, ci de către ministrul Sorin Cîmpeanu. După comentariile venite în dezbaterea publică am luat timpul necesar pentru a integra cele mai bune soluţii care au ajuns la minister, ca ministru, după sărbătorile de iarnă, la începutul anului viitor”, a mai precizat ministrul.

Legat de posibilitatea creşterii salariilor cadrelor didactice debutante, Ligia Deca a precizat că, odată cu adoptarea noii legi, vor fi alocate şi resursele bugetare necesare.

„Această solicitare a fost lansată şi în cadrul întâlnirii cu prim ministrul României. Domnul prim ministru a afirmat că sprijină creşterea salariilor cu precădere pentru debutanţii în învăţământ. De asemenea, am asumat că, odată cu adoptarea noii legi, vor fi alocate şi resursele bugetare necesare, inclusiv pentru salarizarea debutanţilor. În întâlnirea cu domnul prim ministru a fost asumată şi înfiinţarea unui grup de lucru care să se aplece asupra grilei de salarizare pentru sectorul învăţământ, care să vizeze şi creşterea salariilor debutanţilor şi refacerea grilei care vizează tot sectorul. (…) Aplicarea creşterilor salariale este în funcţie de adoptarea legilor educaţiei”, a spus Deca.

Distribuie articolul pe:

11 comentarii

  1. C’est la triste réalité! C’est honteux! Ils sont comme un pays du Tiers Monde. Chez nous, le pourcentage du PIB pour l’éducation est de 7%. Pour vous, les camarades d’avant 1989 dirigent encore la société !

  2. De altfel și elevii știau acest lucru și evitau acest domeniu pentru a nu-și rata viitorul… Alegeau calea bejeniei… „Dacă țara (…) trebuie să aibă un loc în concertul Europei (…) apoi nu va putea ajunge prin industrie, nici prin comerț, decât numai prin învățământ”, afirma Mihail Kogălniceanu. Din moment ce nu mai există nici industrie, nici comerț, au fost distruse, fiind ”mormane de fiare vechi”, iar România nu are niciun rol în Europa (vezi dosarul Schengen), e clar că nici învățământul nu a făcut decât să eșueze în 33+ de ani de democrație și ”progress” spre nimic… Unii spun că EU va dispărea din cauza lăcomiei unor state bogate (vezi gazele din Marea Neagră)… Posibil, iar influențele orientale vor prevala… PS: ”Dacă tot nu aveți nevoie de Educație, măcar eliminați-o cu totul, politicieni demagogi de peste 33 de ani! Ne mai ÎNCURCĂM CU JUMĂTĂȚI DE MĂSURĂ!” Aici, școlile arată cum trebuie, iar salariul mediu este de $42,070… Am evitat și vaccinarea! Scuze dacă, după 30 de ani, corectorul automat îmi joacă feste! Bine că am plecat din Enclavă!

  3. La ora actuală cea mai bună soluție ar fi desființarea învățământului!…
    Daca doreste cineva să învețe atunci poate s-o facă acasă!…vă asigur ca Daca se face un sondaj în privinta asta, peste 80 % din repondenți vor fi de acord să nu mai existe școli…
    Statul va avea de câștigat enorm prin renunțarea la învățământ obligatoriu, economi la salarii, utilități, miliarde…
    Un sondaj asemănător a fost făcut în belgia!…știți care a fost procentul celor care nu vor la școală 65 %!…

  4. „Nu vor exista schimbari bruste in sistem… se incepe incet, showuri cu travestiti doar de la clasa a doua in sus, educatie sexuala explicita de la clasa a cincea, de la a saptea consiliere in vederea stabilirii dezorintarii sexuale…” si manuale scrise de MAP si alte categorii de devianti optionale, la alegerea profesorilor

  5. Copii mei se simt pisici dar tovarasa invatatoare ii discrimineaza si nu ii lasa sa miaune! Sper ca a XXVII-a reforma a invatamantului sa elimine aceste discriminari odioase.

  6. Educațial dispăruse de foarte mult timp în România, de când se făceau ”reforme” pentru a anihila statutul și rolul profesorului și șansele de viitor ale studenților. Elevii știau că, dacă nu aleg anumite profesii sau nu emigrează, vor muri de foame în România. Dovada stă și în procentul foarte mic, de doar 2.1% din PIB, rezervat Educației (undeva, cândva, într-un viitor postapocaliptic, poate va ajunge și Educația cu un procent cu 0. 0009% mai mare, după cântecul ”Și-altădată,/Si-altădată/O s-o facem/Si mai si mai lată”)… Cu heirupisme nu rezistă nimeni… Nicio țară… Este de știut cazul profesorului emerit Adriana Iliescu (sau al profesorului și neurochirurgului Leon Dănăilă, fără apartament și bani: așa a știut sistemul să îl recompenseze), cea mai în vărstă mamă din lume până la 29 decembrie 2006, care trăiește dintr-o pensie mizeră, după cum a avut o salarizare de doi bani asigurată de politicienii ”patrioți”, ”preocupați de Educație”… Nu are bani de haine, își raționalizează mâncarea, sarmalele, pentru a rezista până la următoarea pensie, împreună cu fiica, studentă la două facultăți, nu se deplasează nicăieri din cauza statului hrăpăreț care îi fură toți banii și nu-i oferă nimic, decât medicină de cea mai proastă calitate și spitalele cu zidurile năruite și pline de gândaci și mâncare de deținut (excepțiile sunt puține; povestea Adrianei iliescu este a 90% din cetățenii României, supuși unui proces de sărăcire inexplicabil de peste 40 de ani). Politicienii nepreocupați decât de îmbogățirea personală vânduseră bogățiile României pe nimic, nenorociseră generație peste generație de tineri prin păstrarea Educației sub nivelul mării…

  7. 30 de ani tot îmbunătățim legile educației, de am ajuns sa scoatem analfabeți pe banda rulanta. Astfel, în 3 zile îți cumperi o diploma de la Bălți sau di la Alexandria, nu aia de peste Mediterana!
    Un absolvent de liceu din perioada comunista ii poate bate la fund pe 80% din inginerii vremurilor actuale.
    Nu credeți, dati-le un test de cultura generala și veți fi șocați. Ca sa fiu sincer, mi-ar fi frica sa ii testam si pe muuulti dintre ministrii ce ne carmuiesc tara….

  8. Educatia dispăruse de foarte mult timp, de când se făceau ”reforme” pentru a anihila statutul și rolul profesorului și șansele de viitor ale studenților. Elevii știau că, dacă nu aleg anumite profesii sau nu emigrează, vor muri de foame în România. Dovada stă și în procentul foarte mic, de doar 2.1% din PIB, rezervat Educației (undeva, cândva, într-un viitor postapocaliptic, poate va ajunge și Educația cu un procent cu 0. 0009% mai mare, după cântecul ”Și-altădată,/Si-altădată/O s-o facem/Si mai si mai lată”)… Cu heirupisme nu rezistă nimeni… Nicio țară… Este de știut cazul profesorului emerit Adriana Iliescu (sau al profesorului și neurochirurgului Leon Dănăilă, fără apartament și bani: așa a știut sistemul să îl recompenseze), cea mai în vărstă mamă din lume până la 29 decembrie 2006, care trăiește dintr-o pensie mizeră, după cum a avut o salarizare de doi bani asigurată de politicienii ”patrioți”, ”preocupați de Educație”… Nu are bani de haine, își raționalizează mâncarea, sarmalele, pentru a rezista până la următoarea pensie, împreună cu fiica, studentă la două facultăți, nu se deplasează nicăieri din cauza statului hrăpăreț care îi fură toți banii și nu-i oferă nimic, decât medicină de cea mai proastă calitate și spitalele cu zidurile năruite și pline de gândaci și mâncare de deținut (excepțiile sunt puține; povestea Adrianei iliescu este a 90% din cetățenii României, supuși unui proces de sărăcire inexplicabil de peste 40 de ani).”Băiete, nu lucra în învățământ, nu vei avea parte decât de dezamăgiri, vei fi batjocorit de toți politicienii prin promisiunni deșarte!”, își sfătuiau părinții odraslele…

  9. Domeniul dispăruse de foarte mult timp, ce când se făceau ”reforme” pentru a anihila statutul și rolul profesorului și șansele de viitor ale studenților. Elevii știau că, dacă nu aleg anumite profesii sau nu emigrează, vor muri de foame în România. Dovada stă și în procentul foarte mic, de doar 2.1% din PIB, rezervat Educației (undeva, cândva, într-un viitor postapocaliptic, poate va ajunge și Educația cu un procent cu 0. 0009% mai mare, după cântecul ”Și-altădată,/Si-altădată/O s-o facem/Si mai si mai lată”)… Cu heirupisme nu rezistă nimeni… Nicio țară… Este de știut cazul profesorului emerit Adriana Iliescu (sau al profesorului și neurochirurgului Leon Dănăilă, fără apartament și bani: așa a știut sistemul să îl recompenseze), cea mai în vărstă mamă din lume până la 29 decembrie 2006, care trăiește dintr-o pensie mizeră, după cum a avut o salarizare de doi bani asigurată de politicienii ”patrioți”, ”preocupați de Educație”… Nu are bani de haine, își raționalizează mâncarea, sarmalele, pentru a rezista până la următoarea pensie, împreună cu fiica, studentă la două facultăți, nu se deplasează nicăieri din cauza statului hrăpăreț care îi fură toți banii și nu-i oferă nimic, decât medicină de cea mai proastă calitate și spitalele cu zidurile năruite și pline de gândaci și mâncare de deținut (excepțiile sunt puține; povestea Adrianei iliescu este a 90% din cetățenii României, supuși unui proces de sărăcire inexplicabil de peste 40 de ani).

  10. Ce e „interesant” în domeniul invățământului este că toți miniștri când au ajuns pe funcție ori au dat o lege, ori au făcut modificări la cea existentă. Problema cea mai mare e că modificările făcute nu au fost totdeauna bune ci dimpotrivă în loc să corecteze mai degrabă accentuau erorile. În plus când nu au mai fost miniștri, când vorbeau despre învățământ constatai că se unii chiar se pricep, dar de ce nu au fost așa pe post? (de fapt chestia asta că se pricep după se vede cam la toți miniștri, de unde concluzionez că politica e de vină – până la un punct, după aceea omul). Acum, după „varza” lui Câmpeanu ne așteptăm la o variantă Ligia Deca + Cotroceni care sperăm să nu fie deci (de la mili, centi, deci – unități de măsură pentru cei mai putin cunoscători – în contradicție cu deca, hecto, kilo…etc)

  11. Alte legi ale educatiei date de catre needucati. Pai si ne miram ca nu functioneaza nimic… Glorios de-a dreptul!

    Hai pe dracu, ne explicati reformele?

    ha ha ha ha ha ha ha ha

    Umor involuntar cu mai marii din educatie…

    Citez: „Este absolut firesc ca….” ha ha ha ha ha ha ha ha

    Am inteles, absolut… penibil! Simpatica ministresa tina sa ne linisteasca cu siguranta exprimarii sale, explicind prin cuvinte alese aproape somnambulic, esenta propriei trairi. mmmmm, parfum de femeie… Miroase a cirnatz de sibii… Bleah!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.