Marile realizări din 2016 – două cioturi de autostradă

În ultimele zile ale acestui an vor fi inagurați 18 kilometri de autostradă, singurii din acest an. Este vorba de ciotul de trei kilometri care introduce autostrada București-Ploiești în Capitală, în zona Petricani, și o bucată de 15 km. din lotul 2 de pe A1 Lugoj-Deva, situată între localitățile Traian Vuia și Margina, din județul Timiș. Cu aceste mici adăugiri, România ar ajunge la cota de 752 kilometri de autostradă, aici incluzându-i și pe cei 22 de kilometri redați pe 10 octombrie în funcțiune din lotul 3 de autostradă Orăștie-Sibiu, denumiți un an de zile autostada demolată. „Pe 15 decembrie vor fi daţi în folosinţă 15 kilometri de autostradă pe lotul 2 Lugoj-Deva şi o să mai fie 3 kilometri la A3. Acest lot nu este important pentru ieşirea pe autostradă, ci este important pentru Petricani. După cum ştiţi, eu chiar am lucrat în zonă, la Renault, şi toată lumea din Doamna Ghica vine pe Petricani. Este aglomeraţie foarte mare, mai trece şi trenul câteodată şi se blochează de multe ori. Dacă deschidem acest tronson putem oferi o altă alternativă în cazul în care se produce un accident sau un blocaj oamenii să poată ajunge în nordul oraşului pe acea variantă folosind şoseaua de centură. Este programată (deschiderea n.r.) pe 20 de decembrie”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.

Ciotul de 3 km. este gata cu un an mai devreme. Valoarea contractului este de 129,1 milioane de lei, iar constructorul este asocierea Aktor-Euro Construct Trading ’98 SRL. Finanțarea proiectului s-a făcut de la bugetul de stat. Cât privește cei 15 km. din lotul 2 de la Deva-Lugoj, aceștia fac parte dintr-un total de 28,6 km. Constructorul este asocierea Salini Impregilo SpA- Societa Edile Construzioni e Lavori – SECOL Societa Edile Construzioni Opere e Lavori S.P.A. Costul total al întregului tronson este de 562 milioane de lei. Dacă în primul caz vorbim de o decalare cu un an a inaugurării, aici avem o întârziere pentru că data finalizării lucrărilor la tot lotul 2 era prevăzută la 27 mari 2016. Principalele motive care au dus la amânări sunt lipsa de autorizații de construcție pentru mai multe secțiuni, lipsa acordului de mediu revizuit, nu s-a demarat la timp procedura de achziție publică afarentă a tunelurilor, nu s-a finalizat procedura de expropiere pentru o secțiune etc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4567 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.