Un uriaş pericol pe şosele. Aşa ar fi putut fi o dubiţă care avea sistemul de frânare prins cu banalii „şoricei”. Totul a ieşit la iveală cînd autovehiculul a fost dus la RAR pentru omologare. Ce au găsit mai exact inspectorii RAR şi vedeţi în foto?
„Un etrier demontat de pe fuzetă și prins cu “șoricei” de plastic pe puntea spate, cu pistonul blocat cu o bucată de lemn pentru a nu ieși complet din locașul lui și a duce la pierderea lichidului de frână. Eficiența la frânare a roții respective? Zero… Viața conducătorului auto? Pusă serios în pericol…
Și acum, povestea…
La RAR Timiș a fost adus, pentru eliberarea CIV, un Renault Master fabricat în 2015. Noul proprietar l-a cumpărat personal din Austria, iar șocul pe care l-a avut când colegii noștri i-au prezentat ce au descoperit ne face să credem că omul a fost un cumpărător de bună-credință. Ne-a spus că a ajuns noaptea la întâlnirea cu vânzătorul, a inspectat vizual mașina și a decis să o cumpere. Acest autovehicul a fost respins la RAR Timiș, nu a primit CIV și nu va primi documentul până când nu va fi readus în condiții tehnice optime.
Ne bucurăm că noul proprietar s-a prezentat la RAR înainte de a circula cu autoutilitara încărcată cu marfă și nu vrem să ne gândim la ce s-ar fi putut întâmpla în cazul unei frânări de urgență”, scriu reprezentanţii RAR.
Repartitia fortei de franare la roti este urmatoarea: pe fata 70% , pe spate logic, 30%. Daca una din rotile din spate nu are frana inseamna ca per total eficienta scade cu 15% care nu e chiar tragic. Problemele apar pe soselele cu gheata sau mazga, la o franare masina are tendinta sa se roteasca, ii fuge spatele, aici e adevaratul pericol.