Meta, proprietarul Facebook și Instagram, a declarat marți că plănuiește să concedieze aproximativ 10.000 de angajați, sau aproximativ 13% din forța sa de muncă, notează New York Times. Aceasta este cea mai recentă mișcare de a face față a ceea ce fondatorul companiei, Mark Zuckerberg, a numit un „an de eficiență”.
Disponibilizările vor afecta echipa de recrutare săptămâna aceasta, cu o restructurare a grupurilor sale tehnologice și de afaceri care va avea loc în aprilie și mai, a spus dl Zuckerberg într-o notă postată pe site-ul companiei. Noul anunț este, de fapt, a doua rundă de reduceri a companiei în ultima jumătate de an. În noiembrie, Meta a concediat peste 11.000 de oameni, sau aproximativ 13% din forța de muncă la acea vreme.
Meta intenționează, de asemenea, să închidă aproximativ 5.000 de postări de locuri de muncă care nu au fost încă ocupate, a spus dl Zuckerberg în memoriu.
„Acest lucru va fi greu și nu există nicio cale să-l evităm”, a scris el.
Dl. Zuckerberg sacrifică angajați după ani de angajare într-un ritm vertiginos. Compania sa a înghițit lucrători pe măsură ce familia sa de aplicații, care include și WhatsApp, a devenit populară în întreaga lume. Pandemia de coronavirus a supraalimentat și utilizarea aplicațiilor mobile, ducând la o creștere mai mare. La apogeul său anul trecut, Meta avea 87.000 de angajați cu normă întreagă.
Dar, pe măsură ce economia globală sa acru și piețele de publicitate digitală s-au contractat anul trecut, domnul Zuckerberg a început să pună capăt creșterii necontrolate. Avantajele angajaților meta tăiate. Iar după concedierile din noiembrie, care au afectat în mare măsură diviziile de afaceri și echipele de recrutare, domnul Zuckerberg a sugerat noi reduceri.
Într-un apel pentru câștiguri din februarie, directorul executiv a spus că nu dorește ca compania să fie supraîncărcată cu un nivel de management mediu sau „manageri manageri de conducere”. El a spus că și-a asumat responsabilitatea pentru disponibilizările de anul trecut, dând vina pe zelul său pentru angajarea de personal pe creșterea utilizării la începutul pandemiei.
Meta se confruntă cu multe provocări în aceste zile. Se confruntă nu numai cu o încetinire a reclamei digitale, ci și cu modificările de confidențialitate ale Apple la sistemul său de operare mobil, care au restricționat capacitatea Meta de a colecta date despre utilizatorii de iPhone pentru a ajuta reclamele vizate. De asemenea, se confruntă cu o concurență puternică din partea TikTok, care a crescut în popularitate în ultimii câțiva ani.
Meta se află, de asemenea, în mijlocul unei tranziții dificile pentru a deveni o companie „metaversă”, conectând oamenii la o lume digitală captivantă prin căști și aplicații de realitate virtuală. Dl. Zuckerberg vede metaversul ca o platformă de calcul de generatie urmatoare, așa ca Meta a cheltuit miliarde de dolari pentru efort si realocand lucratori catre divizia Reality Labs, care se concentreaza pe produse pentru metavers.
Cu toate acestea, nu este clar dacă oamenii vor dori să folosească produse metaverse. În ultimele luni, publicul s-a orientat spre chatbot, care este construit pe inteligență artificială. Meta a investit în A.I. de ani de zile, dar nu a fost în ultimul timp în centrul conversației despre tehnologie.
@viki:
Asa sa fie oare?
Tipii astia care isi zic it-siti se cred o rasa superioara, care nu pot fi deranjati de la tabieturile lor, vor sa lucreze remote de pe plaja sorbind dintr-un cocktail in timp ce dau sefilor cu flit pretinzand ca pleaca la concurenta daca privilegiile nu sunt mentinute sau chiar sporite!
Tatal lor E Musk i-a chemat inapoi la birou.Pandemia s-a incheiat!
Nu vor asta?!
Pai sa plece la concurenta atunci.Doar ca e cam aglomerat…