Peste 9.000 de amendamente au fost depuse la proiectele legilor Educaţiei, a declarat, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, care a adăugat că acestea trebuie analizate cu atenţie, iar din acest motiv a convenit cu premierul Nicolae Ciucă un termen de aproximativ două săptămâni pentru finalizarea actelor normative.
„Am discutat astăzi cu domnul prim-ministru al României şi am convenit un termen mai flexibil de încă aproximativ două săptămâni. Este foarte important să trecem cu atenţie prin toate amendamentele venite, nu puţine, sunt peste 9.000 de amendamente, însă, în acelaşi timp, să acordăm atenţia cuvenită şi reprezentanţilor actorilor din educaţie care, în mod evident, după preluarea mandatului, şi-au dorit întâlniri în care să sublinieze care sunt priorităţile acestora în perspectiva viitoarelor legi ale Educaţiei. Am toată încrederea că, împreună cu actorii din Educaţie şi asociaţiile, federaţiile, organizaţiile reprezentative şi alături de experţi în Educaţie şi de echipa de la Ministerul Educaţiei, vom putea formula cele mai bune soluţii. (…) Ne dorim să ne uităm cu atenţie pe observaţii, să dăm atenţie celor care şi-au dorit să rediscute anumite aspecte şi să-şi reitereze priorităţile lucrând, în acelaşi timp, la integrarea acestor aspecte discutate în lege. Probabil că în jur de două săptămâni va mai dura până când vom reuşi să armonizăm o formă a legilor care să înceapă să fie discutate”, a precizat Deca, la finalul şedinţei de Guvern.
Ea a completat că proiectele vor suferi schimbări după ce au fost în dezbatere publică. „Ca urmare a procesului de dezbatere publică au intervenit o serie întreagă de observaţii, comentarii, discuţii. Formele finale vor include aceste observaţii primite”, a explicat ministrul.
Ligia Deca a menţionat că îşi doreşte ca în acest pachet legislativ să rămână propunerile de majorări salariale pentru profesori. „Acesta este angajamentul în textul legislativ, pe care l-am preluat. Sigur că întreg impactul bugetar al proiectelor de lege va fi rediscutat în Guvern şi va fi agreat şi în coaliţia de guvernare. Eu aşa îmi doresc şi aşa cred că trebuie să fie şi Ministerul Educaţiei va face toate eforturile pentru a creşte semnificativ retribuirea dascălilor în societate”, a spus Deca. Ea a adăugat că momentul intrării în vigoare a majorărilor va fi agreat împreună cu Ministerul Finanţelor şi Guvernul.
Potrivit ministrului, este în discuţie o creştere a salariilor profesorilor de la 1 ianuarie 2023, aşa cum a existat în fiecare an, pe nişte tranşe agreate, în funcţie de legile în vigoare şi de anvelopa bugetară disponibilă. Procentul este încă în discuţie, a transmis Ligia Deca.
Ea a susţinut că legile Educaţiei ar trebui să includă filtre de tip CNATDCU în ceea ce priveşte integritatea academică.
„În cadrul legislativ actual, care include decizia CCR din această vară, facem tot ceea ce ţine de noi pentru ca acest cadru normativ care priveşte integritatea academică să răspundă şi solicitărilor legitime ale societăţii pentru a preveni eventuale abuzuri. Consider că unele prevederi ale pachetului legislativ lansat în dezbatere publică sunt în continuare oportune, de exemplu acordarea titlului şi diplomei de doctor la nivelul universităţilor, dar, din discuţiile avute, elemente de tipul existenţei unui filtru de tip CNATDCU ar trebui să rămână. Luăm în considerare serios aceste discuţii avute, inclusiv cu cei din conducerea CNATDCU actual”, a spus ministrul Educaţiei.
La clasele mici asteptarile parintilor sunt mari si invatatorii depun eforturi sa obtina rezultate cu copiii. La clasele V-XII, eforturile profesorilor depind de materie, sunt, de ex, mai mari la cei care predau matematica sau informatica, si minime la cei care predau istorie, geografie, religie, desen, ed. fizica. De aceasta realitate si de faptul ca absolvirea unei fac. de matematica, fizica sau informatica presupune efort mult mai mare decat absolvirea uneia de istorie, geografie sau teologie, ar trebui sa se tina seama la stabilirea salariilor si pensiilor.
Numărul de limitați mintal și cultural crește de la o zi la alta. Altfel nu-mi explic de ce majoritatea răspunsurilor la postările online sunt GIF-uri sau emoticoane. Chiar atât de greu o fi să emani un text?
Drept e și că tentativele de răspuns scris sunt, adesea, atât de agramate încât te fac să le regreți pe cele grafice.
Pe de altă parte, tinerii aproape că au renunțat la discuții telefonice, preferând chatul, inclusiv la volan, așa că…
Educația făcută mii de ani nu a avut legi. A avut bun simt, respect fata de creație, Creator, inteligenta,munca si educator. Și a mai avut profesori responsabili, părinți cu frica de Dumnezeu. Și a mai avut dragoste fata de om, de valorile sale primite moștenire de la Dumnezeu, precum și dragoste fără de adevăr, firesc, normal, natural, precum și respect fata de cei aflați în vârstă.
PS. Dacă acum se muncește la corporații din greu, pe salarii de mizerie cu cerinta de a-ti respecta patronii ca pe niște zeități, copiilor li se cere sa muncească cât mai puțin pentru note cât mai mari, sa nu le ofere educatorilor nici cea mai mica urma de respect, fiindcă ei, copiii, au toate drepturile, inclusiv acela de a privi cu dispreț spre profesori, a-i umilii, a-i persisfa, caci ei, educatorii, nu au nici un drept coercitive asupra lor. Au doar dreptul de a sta neclintiți în fata imperinentei, lipsei de bun simt, arogantei, prostiei, inculturii, diversității, incluziunii și superficialității.
Goering era de parere ca polonezii din teritoriile ocupate nu trebuie sa stie decat sa numere pana la 10. Mai mult nu era necesar pentru mutat baloti, spart piatra in cariere, munca la strazi etc.
Ideologia a ramas, si e aplicata fostei tari Romania, cu mult zel. Sclavii nu trebuie sa stie prea multe.
Aştia au inversat rolurile…şi-au pus editat în loc de cap şi i-au comandat să facă legi.
Exact unde trebuie nu umblați.. Să aveți profesori calificați, competenți, consecvent corecți. Pe urmă in școală primele două materii pe care trebuie elevul să le invețe este ordinea și disciplina, respectul față de adulți..căci in familia românului astea nu le invață.. In rest ,..poți de toate aiureli..
…Să citească doamna ministră în săptămâna care vine manualul de „Limba și literatura română”-clasa a treia- (Cleopatra Mihăilescu și Tudora Pițilă ) și să ne spună de când :Andrew Clemens,Roald Dahl,Michael Ende,Selma Lagerlof,CorneliaFunke,E.T.A.Hoffman,Hans Christian Andersen,,,iar Michael Ende(!!??),Lucy și Stephen Hawking,Erich Kastner,Nikolai Nosov,Karen James, Alys Fowler,Astrid Lindgren, William Steig, Enid Blyton, Jaqueline Wilson, Gemma Elwin Harris,Mark Twain… sunt scriitori de Limba și Literatura ROMÂNĂ…Iar Mihai EMINESCU …cu șaisprezece versuri scurte cu patruzeci și șapte de cuvinte !!!
Îndobitocire copiilor și albirea DOCTORATULUI măCiucar. Astea sunt obiectivele, Duoamnă ACTRIȚĂ a Educației…?
9000 de amendamente?? Oau! E ireal. Astia nu sunt sanatosi la cap ceea ce se inscrie perfect in starea generala a conducatorilor mondiali. Or sa care legea educatiei cu un TIR. Chiar era nevoie de o schimbare a legii educatiei probabil nu mai fusesera modificari de cel putin o luna de zile si toata lumea, profesori, elevi, parinti se plictiseau de moarte!
Limba de lemn iohanisist..cum adică „actorii din educatie..” daca asa incepi inseamna ca ești mare actrita tanti ligia…” ne dorim sa ne uitam cu atenție „.. ce exprimare academică de șanț..cum adica sa ne uitam..asta e vocabular de ministru al educatiei…vai steaua ta..nici de secretara nu esti nimerita…dar asa e când ai pile la cotroceni..nu trebuie nici scoala nici inteligenta..poți vorbi fara sa spui nimic
Săraca, e băgată la înaintare. Sub numele ei cei ce conduc cu adevărat vor strica și mai mult ce-a mai rămas bun din sistemul de (dez)învățămînt.
Închipuiți-vă că cei ce au frîiele și ne mână, că ne lăsăm, mai rău ca pe animale lasă unul din cele mai cu puteri domenii, dresajul viitorilor sclavi, în mâna unei femei. Nu că nu sînt în stare de a face rău dar pot claca emoțional de cîteva ori pe zi.
Dacă „cetirea” unui amendament , fără comentarii-decizie, durează un minut, sunt necesare 150 ore de lectură (9000:60).
Asta înseamnă că, în cele două săptămâni necesare pentru „armonizare” legi (10 zile lucrătoare), vor „ceti” 15 ore pe zi ?!
parca zicea docta ca e creatia ei acest program de indobitocire a populatiei tinere !!!…14 zile !…eu zica sa mai dea navetistul inca un program de romanie educata bis !…
Propunerile de majorari salariale pentru profesori reprezinta o mita ca profesorii sa accepte aceasta lege cretina a educatiei cu LGBTismul si cu transgenderismul ei. Nu se doreste ca elevul roman sa fie inteligent si bine pregatit, si nu profesorii pot fi acuzati de asta. Demnitatea si autoritatea profesorilor au fost si sunt puternic subminate de toate legile date dupa lovitura de stat din 89. Posibilitatile profesorilor de a educa elevii s-au redus drastic. In conditiile oferite de legi si regulamente profesorii nu pot decat sa se zbata ca pestii pe uscat. O multime de „doamne profesoare” care sustin aceste masuri ar trebui sa stie ca totul este impotriva lor si deja unele profesoare pline de simtamant democratic si egalitarist, sustinand sus si tare drepturile copiilor au primit in fata de la „copiii” noii lumi cate geva gen „muie fa”. In aceste situatii faci ceva pe salariul „mare” pe care il primesti. Incepe sa apara o penurie de profesori; doar prostii si cei prea in varsta raman in invatamant. Apropo: ce stie doamna ministru despre domeniul pe care il pastoreste?
urmeaza mituirea profesorilor pentru a accepta mirajele si ofertele satanei – ideologia de gen. cam asta este pe scurt…banii vin de la „PLAN”. planul este de SARACIRE SI INDATORARE A ROMANILOR SI ADUCERE IN SCLAVIE A PROPRIILOR COPII…DAR CINE VREA SA STIE CONSTITUTIA TARII?? NI-MEEE-NI!!
… actorii din educație …