O treime dintre elevi au fost rupți de şcoală

Un studiu realizat de IRES arată că unul din trei copii nu a avut tabletă sau telefon pentru cursurile online în timpul epidemiei de COVID 19

De (R.C.)
O treime dintre elevi au fost rupți de şcoală

Un studiu realizat de IRES arată că unul din trei copii nu a avut tabletă sau telefon pentru cursurile online în timpul epidemiei de COVID 19

Un studiu realizat de IRES arată că unul din trei copii nu a avut tabletă sau telefon pentru cursurile online în timpul epidemiei de COVID 19, iar jumătate dintre elevi susțin că nu au avut contact cu toți profesorii de la închiderea școlilor și până acum.

Școala online din perioada stării de urgenţă a fost un test pentru sistemul educațional din România şi pentru cei 2.824.594 de elevi.

Un studiu realizat de IRES arată că unul din trei copii nu a avut tabletă sau telefon pentru cursurile online. Potrivit analizelor statistice, cei mai mulți dintre aceștia locuiesc în mediul rural şi sunt din Moldova.

Dintre toţi părinţii de şcolari, aproximativ jumătate spun că elevii au urmărit în această perioadă lecţiile televizate. În cazul elevilor de clasele a VIII-a şi a XII-a, cărora le sunt adresate aceste lecţii televizate, procentul creşte la 72% (au făcut-o, în proporţii mai mari, elevii de gimnaziu şi cei care locuiesc în mediul urban).

93% dintre părinţi spun că în gospodăria lor există acces la internet, în cele mai multe cazuri conexiunea fiind realizată prin intermediul unui abonament.

Şase din zece persoane care au internet în gospodărie se conectează prin intermediul datelor mobile.

Potrivit studiului, 84% dintre şcolarii ai căror părinţi au răspuns la chestionar au televizor funcţional, iar 77% dintre ei au un telefon inteligent funcţional.

Şapte din zece şcolari au cameră web, jumătate dintre ei au un laptop sau desktop funcţional şi doar câte o treime au o tabletă sau o imprimantă.

Sunt mai mulţi elevi care au acces la internet şi dispozitive în mediul urban şi mai puțini în Moldova, comparativ cu Transilvania, Banat, Sud, Bucureşti şi Dobrogea.

Studiul a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES în perioada 27 – 30 aprilie 2020 şi a fost realizat pe un eşantion de 1.319 părinţii cu copii între 0 şi 19 ani, 1.060 dintre aceştia având cel puţin un copil înscris la şcoală.

Distribuie articolul pe:

6 comentarii

  1. Și acolo unde s-a putut face școală online, nu s-a făcut din comoditatea cadrelor didactice. Îmi pare rău că trebuie să spun, dar asta-i adevărul,școlile particulare au făcut activitatea didactica, iar cele de stat, așa și așa. Fetita mea a primit o mapă cu teste pe care am luat-o de la școală și atât. Dna învățătoare nu s-a deranjat mai mult. Cum vi se pare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.