PMB mai vrea 250 de tramvaie moderne

CGMB a votat studiul de oportunitate pentru 250 de tramvaie noi în Bucureşti (în plus faţă de cele 100 de la Astra Vagoane Arad)

De (R.C.)
PMB mai vrea 250 de tramvaie moderne

CGMB a votat studiul de oportunitate pentru 250 de tramvaie noi în Bucureşti (în plus faţă de cele 100 de la Astra Vagoane Arad)

Consiliul General al Capitalei a aprobat, joi, un studiu de oportunitate prin care se recomandă achiziţionarea a 250 de tramvaie moderne, necesare îmbunătăţirii transportului public de călători.

Valoarea totală a investiţiei este estimată la 836.487.085 euro, respectiv 4.145.295.398 lei fără TVA.

Studiul de oportunitate recomandă achiziţionarea a: 100 de tramvaie din gama de 27 de metri (dintre care 10 bidirecţionale), 100 de tramvaie din gama de 36 de metri unidirecţionale şi 50 de tramvaie din gama de 45 de metri.

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, se declară optimist că Municipalitatea va găsi finanţare din fonduri europene şi din împrumuturi, pentru această achiziţie.

Consiliul General a votat azi studiul de oportunitate pentru 250 de tramvaie noi în Bucureşti (în plus faţă de cele 100 de la Astra, dintre care au venit deja 40). Sunt optimist că vom găsi finanţarea din fonduri europene şi din împrumuturi”, a scris el, pe Facebook.

Primăria Capitalei a precizat că toate tramvaiele noi vor avea „echipamente moderne”, vor beneficia de sistem de climatizare şi vor fi accesibilizate pentru persoanele cu dizabilităţi. Pentru obţinerea fondurilor necesare, Municipalitatea va aplica pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional 2021 – 2027, în cadrul apelului dedicat mobilităţii urbane, dar va identifica şi alte surse de finanţare.

Tramaviul Astra Arad va circula și pe liniile 25 și 32

Pentru achiziţia a 46 de tramvaie din gama de 27 m lungime, suntem în etapa de evaluare a proiectului depus pentru finanţare prin PNRR. În prezent, parcul circulant al STB are 521 de tramvaie, inclusiv vagoanele utilitare. Dintre acestea, aproape 70% au durata de exploatare depăşită. Reamintim că am achiziţionat 100 de tramvaie noi Imperio de la compania Astra Vagoane, 40 dintre acestea circulând deja pe străzile Capitalei„, scrie PMB, pe aceeaşi reţea de socializare.

Studiul de oportunitate a fost elaborat de o echipă mixtă formată din experţi din cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti Ilfov, în baza informaţiilor furnizate de către Societatea de Transport Bucureşti.

Tramvaie de 10 pe linia 10

Potrivit raportului de specialitate, investiţia este justificată de gradul de uzură al parcului de tramvaie, precum şi de numărul tot mai mare al defectelor înregistrate, cauzate de starea tehnică a tramvaielor. Astfel, în prezent un număr de 348 de vehicule au durata normală de funcţionare depăşită.

(FOTO) Primele tramvaie Astra au fost puse în circulație

Distribuie articolul pe:

17 comentarii

  1. invadat de coate-goale sclave la multinationale, sclavi veniți cu pluta de pe Bistrița. La fel ca atâția pooliticieni de tot … Ăștia o votară pe clocotilda, pe mucușor ban, pe iohanus si altț orbani.
    Te plimbi prin Capitala si nu mai vezi un bucureștean de inși fără căpătâi, vinituri, cum le place oagărilor să spună.

  2. @ Ciufulici…(20,12) tu ca un „neica nimeni” sa circuli in orele de dimineata si seara cu tranvaiul Imperio si sa vezi ce aglomeratie este,dar aceste tranvaie au toate AER CONDTIONAT vara si INCALZIRE iarna. Tot taran ai ramas cu caruta !.

  3. Am scris mai acum cateva zile ca fiind luna trecuta in Romania, mai precis in Bucuresti am vazut pe Soseaua Viilor astfel de mastodonti ca lungime care circulau cu cativa calatori, poate nici zece. Cine-i tembelul care a comandat asemenea capacitati exagerate justificate doar pentru cateva linii aglomerate din Bucuresti? Daca le-au introdus si pe trasee mai putin solicitate inseamna ca deja au prea multe plus ca tramvaiele vechi circula la fel de bine ca inainte. Comandati natarailor o gama variata de dimensiuni pentru a putea fi folosite economic in afara orelor de varf.

  4. Sa nu uitam ca in Octombrie 2022,primarul (# rezist) Nicusor Dan amana punerea tramvaielor Imperio Astra Arad in circulatie pe linia nr.41,considerand ca nu sunt „omologate !?” si performante,conform contractului. Abia in 2023 aceste tramvaie performante romanesti au intrat in circulatie pe linia de tranvai nr.41. Un IDIOT mai mare ca primarul Nicusor Dan, nu a avut Bucuresti de 30 de ani!.

  5. Orice lucru bun si patriotic pe care il face primarul general NICUSOR DAN , este o lovitura de maciuca in capul gastii infractionale psd-pnl- firea pandele ! Si al gastii de pastaci pezedisi ( sustinatori ai infractorilor ) , pe care ii vedeti insirati mai sus .

  6. Eu zic sa nu mai chinuie numele imperio astra, sa le zica clar Imperio Austro (ungarum) ca sa inteleaga si aia mai inceti la minte de ce e vba. Si sa fie clar, sunt kituri straine asamblate la arad.

  7. daca au balamale facute din otel chinezesc sau „dur-aluminiu” chinezesc (componente facute in Turcia,Italia,China cu aceste metale din China) vom asista la caderea usilor(dupa 1 an-5 ani de functionare)..
    deja se / s-a intamplat in Schenghen

  8. Corect! Tramvaie noi pe șine rupte, deformate, care nu permit o viteză adecvată și o călătorie civilizată (călătorii sunt dați cu capul de toate bările, parcă ar fi o barcă prin furtună) înseamnă bani irosiți… domnu’ Plicușor, se aude?

  9. Degeaba cumpara tramvaie daca sinele sunt rupte, lipsa si se merge vai de lume.Apoi autobuzele STB nu su ce cauta pe sine ca le infunda mai tare.

  10. Merita ! Sa aduca 1000 de tramvaie ! Stau si ma uit la tramvaiele cu numărul 10 la fel ca la un om de la Tzara care se uita la trenuri !

  11. al golanului sighian venit cu pluta in Capitală.
    Că iau foc, deraiază, ca li se strică frânele, nu mai contează, tun să fie. Nu mai zic de nume si de culori…

  12. Cit o fi parandaratu’ pentru un tramvai ? Ca, la cit de mare e lacomia astora, probabil or sa vrea un numar de tramvaie care, puse cap la cap, fac in total distanta de la Pamint la Luna !!

  13. asa, cumparati pe lei tramvai cat mai multe vehicule produse cu piese principale cumparate pe euro, ca Dacia, Ford si ca tramvaiele de la Arad. Euro este abia la 50.000 de lei, pana la 100.000, suma la care va avea loc conversia de aderare avem spatiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.