Victor Ponta a spus-o pe şleau: există în afara ţării interese mai puternice decât voinţa premierilor români de a lega prin autostrăzi marile provincii româneşti. Victor Viorel a speculat că doar Ardealul ar fi sub interdicţie, sugerând mai mult decât voia să spună. Căci nu voia să spună că ar exista o strategie de anexare a Ardealului la teritoriul Ungariei, ci voia să spună că o asemenea sperietoare e filigranată diversionist în jocul celor care, de atâţia ani, înfrâng voinţa premierilor români în privinţa autostrăzilor. Victor Ponta spunea că lui au încercat să i-o înfrângă prin dosare DNA.
Sperietoarea ar dispărea imediat ce România ar vinde Portul Constanţa? Cui? Olandei sau Germaniei. E clar pentru cei cât de cât avizaţi că Olanda joacă în acest joc şi pentru sine, dar mai ales pentru Germania, care are o capacitate portuară mai mare. Dacă Portul Constanţa s-ar dezvolta odată cu autostrăzile noastre, o bună parte din capacitatea portuară olandezo-germană ar risca să rămână neutilizată.
Nu există joc economic în care să fim implicaţi (fie şi doar in potentia) cu mai multe zerouri în numerele ce descriu afaceri şi profituri. De aceea, şi reţelele de influenţă care înfrâng voinţa premierilor noştri sunt cele mai puternice. Nu doar DNA şi SRI fac parte din aceste reţele. Uneori chiar şi alegerile noastre prezidenţiale sunt câştigate de agenţi ai acestora.
Ce ar fi de făcut pentru a debloca situaţia? Să nu dezvoltăm Portul Constanţa? În fapt, nu-l dezvoltăm. De 30 de ani, capacitatea sa nu a crescut. Să-l vindem? Aici e cuiul lui Pepelea. Niciun guvern n-a îndrăznit nici să-l dezvolte, nici să-l vândă. Dacă l-ar dezvolta, am avea nevoie de autostrăzi. Dacă l-ar vinde, partidele de guvernământ ar pierde alegerile următoare şi, probabil, nici n-ar mai intra în Parlament.
Soluţia? N-a găsit-o nimeni până în prezent. Într-un final previzibil, cine ştie după ce fel de criză, vom fi obligaţi să-l vindem ca să avem parte de dezvoltarea ce poate fi adusă de o reţea de autostrăzi. Până atunci? Până atunci n-avem decât să ne complacem în starea de semicolonie în care acum ne place să ne complacem. Nici măcar SUA nu ne pot ajuta, căci economia americană nu ar câştiga nimic dacă ar cumpăra Portul Constanţa. Dimpotrivă: şi-ar ostiliza grav atitudinea Germaniei. Germania ar vrea să deţină în proprietate portul ca să-i menţină dezvoltarea la niveluri care să nu concureze cu interesele sale portuare directe. La niveluri, aşadar, care nu vor impune construirea de autostrăzi în România.
Situaţia aceasta nu va putea fi deblocată, pare-se, decât într-o conjunctură de viitoare negocieri de pace. Războiul Rece s-a încheiat fără astfel de negocieri. În războiul actual, care este economic, Germania nu are a face parte dintre cei ce ar putea pierde războiul.
Atunci?
De ce nu facem o dezbatere naţională cu privire la blocajul în care ne aflăm, una în care să nu jignim interesele de afaceri ale Germaniei? Dimpotrivă: să le recunoaştem legitimitatea. Poate că vom afla că românii înclină pentru dezvoltarea adusă de autostrăzi în detrimentul celei aduse de Portul Constanţa.
Care autostrăzi? Căci dacă acest port nu va avea dezvoltare când va fi în proprietate germană, cine ar mai fi interesat de reţeaua noastră de autostrăzi? Noi ar fi normal să fim interesaţi. Măcar pe aceste autostrăzi să îi taxăm un pic pe nemţi.
Asa, cititi tot SF unor nimeni in drum care vorbesc sa nu taca (Tatali). Germania ne datoreaza despagubiri pe Basarabia din 1939, pe putin 400 mld., cum sa le dam portul CT, nu avem apa calda la creier. Un popor mai scarbos ca ala olandez e doar ala chinez. Deci, nu dam portul cuiva, e cea mai mare bogatie si protectia deltei ! Investitia in el se amortizeaza imediat, merita facuta si pe credit, dar nu se face cu nazistul presedinte, trebuie anihilat, trimis in Florida, daca la Rahova nu mai sunt locuri.
Unul dintre teoreticienii si futurologii globalisti J. Attali ( evreu francez) prezice in cartea „O scurtă istorie a viitorului” că secolul XXI se va desfășura în trei faze distincte:
1. Super-imperiul. Initial va fi o perioada de privatizare în care corporațiile transnationale impun ordinea in economiile tarilor. „Banii îl vor scăpa în cele din urmă de tot ceea ce-l amenință, inclusiv de statele națiuni, care se vor distruge progresiv. Piața va deveni singura lege recunoscută în lume. Un sistem de putere a cărui structură rămâne evazivă, dar al cărui scop este global”.
2. Hiperconflictul. Super-imperiul va face implozie și va exista o perioadă de haos la nivel mondial. Începând cu 2030, Attali prevede „războaie devastatoare, națiuni erodate, grupuri religioase, entități teroriste și pirați ai piețelor libere care se vor lupta unul împotriva celuilalt”.
3. Hiperdemocrația (2060). Extenuată de războaie și de revolte sociale, populația lumii va accepta cu brațele deschise „crearea unui guven mondial democratic”! Acesta va fi un sistem colectivist, în care toată lumea lucrează pentru „binele comun”. Attali ofera doar cateva idei despre „viitorul” pe care ni-l pregătesc „elitele pietei”.
@Fekete Tulipan …gresesti in gandire !
Nu te-ai intrebat : Oare nu ne tin inapoiati si fara cai de comunicare (arterele economice) taman pentru a nu ne dezvolta
sau macar …chinezeste … reloca profitabil firmelor din tarile „lor” … o parte din industrie la noi ?
Mi-e mila de proshtii care … numarand pe degete se cred isteti !
Faptul ca Romania mai degraba livreaza forta de munca decat ia chinezeste munca din tarile lor … printr-o infrastructura care s-o faca TOT LOR profitabila (insa nu somerilor lor 😉 )
etc.
Pe temele astea e de meditat .. de obicei adevarul e dupa 2-oua colturi … nu sare-n ochi
!
Elita anglo-americana cunoscuta cu numele de Grupul Bilderberg este o componenta -cheie in reteaua Elitei care formeaza guvernul secrete al lumii de azi.ACest grup ,Comisia Trilaterala si Clubul de la Roma au fost adaugate dup al doilea razboi mondial la Institutul Regal al Afacerilor Internationale -RIILA-aflat in casa Chatam din Londra ,la Consiliul Relatiilor Externe-CFR-din New York.Guvernul Secret al Lumii, este acesta aflat in Casa Chatam ce promoveaza planul Elitei Mondiale.Ni se ofera o aparenta de bunastare economica,dar NI se distruge alernativa noastra economica,salvatoare,si in momentul in care vom deveni dependenti,vom fi transformati in ceea ce suntem pe cale sa devenim, sclavi, daca NU NE VOM TREZI!PORTUL CONSTANTA ESTE AL NOSTRU,VREAM Logistica si PROIECTE ALE NATIUNII ROMANE !
Elita anglo-americana cunoscuta cu nuemel de Grupul Bilderberg este o componenta -cheie in reteaua Elitei care formeaza guvernul secrete al lumii de azi.ACest grup ,Comisia Trilaterala si Clubul de la Roma au fost adaugate dup al doilea razboi mondial la Institutul Regal al Afacerilor Internationale -RIILA-aflat in casa Chatam din Londra ,la Consiliul Relatiilor Externe-CFR-din New York.Guvernul Secret al Lumii, este acesta aflat in Casa Chatam ce promoveaza planul Elitei Mondiale.Ni se ofera o aparenta de bunastare economica,dar NI se distruge alernativa noastra economica,salvatoare,si in momentul in care vom deveni dependenti,vom fi transformati in ceea ce suntem pe cale sa devenim, sclavi, daca NU NE VOM TREZI!PORTUL CONSTANTA ESTE AL NOSTRU,VREM Logistica si PROIECTE ALE NATIUNII ROMANE !
Asadar, Comunitatea Europeana si A Grupului Bilderberg s-a realizat prin intermediul unui anume Socilialistul polonez Joseph Retinger unul dintre fonadtorii Miscarii Europene si camarad al lui Jiean Monnet.El si cu printul Bernhard al Olandei au fost cei care au sugerat sedinte regulate ale ministerului de externe european.Din ac.reuniuni a rezultat uniunea vamilor ,cunoscuta sub numle ede Tarile Belux.Retinger si-a prezentat viziunea unei Europe in care tarile”vor renunta la o parte din suveranitatea lor”.AU spus asta-informatorii oficiali,Romaniei legat de renuntarea la Suveranitate?Stie cineva ?!Din astfel de discutii a aparut ideea unei grupari de virf,consilieri politici,patroni si directori de presa,directori bancari si de companii multinationale ,lideri militari si in invatamant care sa realizeze sedinte periodice pt.a hotari viitorul lumii.Ac.grupare a aparut sub numele de Grupul Bilderberg numita dupa hotelul cu acelasi nume din Oosterbeerk ,Olanda,unde a avut prima intilnire in 1954.Ro era atunci pe drumul socilismului si probabil Bernhard ,Averrel Harriman, Henryy Kissinger,NATO,prin Grupul Bilderberg-grupul de ghidaj, vor sa „recupereze”spre „fericire” si Romania cu referire la Port !
Tovarasa Pruna spunea ca drepturile sunt un lux ,iar tovarasa Anna Birchal spune ca trebuie sa platim sau sa suportam daca vrem sa fim intr-un club select.Toti astia pe car eii vedem si–i auzim d ela Iliescu pina la Iohannis,de la toti trepadusii care ne-au bagat in Ce si s-au intins p-e jos ca joartele,au povestit si povestec diferite teorii sau poate adevaruri schilodite,ordine ,trecind prin infiptii traditionalai deja Macovei,Ciolos,acum proaspata Kovesi si multi altii care maninca gras la slujba bruxelles,de ani buni, „stiu ce stiu”…ce stiu?>stiu ca sunt niste slugi,servitori tradindu-si neamul si tara si vrind totul impotriva statului naational si totul pentru stapanii reali.Ne-au luat totul si nimeni nu sppune nimic-ce spune acest Ponta-ca exista interese mai puternice decit premierul?Eu zic ca ar exista prin definitie,teoretic, dar „Premierul”sau lao adica „resedintele”,”Parlamentul”cine sunt ei?Aceia care ne-au luat d ebarba si ne-au bagat in moloz, cumva?Cata nerusinare ,lasitate si oredare,non combat!Este adevarat ce spune articolul ca intre Olanda si Germania ,ruleaza Oculta, dar astia care s-au frecat si au mirosit cum stau lucrurile de cate ori au fost folsoiti,manipulati sa aprobe/voteze/ce vor aia ,nu au simtit ce si cum?revenit in tara ta,chiar ai fost singur cucu si nu ai informat,alertat,pus in garda poporul asta mintit, dus la taiere,sa-i ceri sprijinul si sa-l informezi pentru INTERESUL SAU LEGITIM?CU ce erau”Interesele lor mai puternice”,mai „legitime”,atunci cind este vorba de INTERESE LEGITIME, asa zisul „secret”neexistind? Securistul SIE Ponta,de ce a tacut?
Mii de tone ce-au trecut prin porturile UE, trimestrul 3, 2020, de la Eurostat:
Slovenia: 4.250
Croația: 5.118
Bulgaria: 6.214
România: 11.948
Zici port, zici contrabandă, zici borfași mici, borfași mari și oficialități. De prin lume, portul Montreal, Canada, titlu: Le port de Montréal, haut lieu du crime organisé.
Daca in loc de cozi de topor ale strainilor ( spagari nenorociti,tradatori de Tara si de neam) am fi avut,sau am avea la conducerea Tarii,romani neaosi cu respect fata de tara si poporul Roman,nu si-ar mai face mendrele pe meleagurile noastre nici tagma jefuitorilor autohtoni,nici nici tagma jefuitorilor straini veniti sau chiar adusi de pretutindeni.De exemplu,prostului de popor Roman,ametit,cu capul plecat,care nu prea da semne ca se va destepte curnd,nu i-a dat Dumnezeu mintea romanului cea de pe urma,foarte putini l-au votat pe Mircea Diaxconu pt. a le fi Presdinte.Au preferat un Hot de case cu acte false,grup infractional organizat,dovedit la Curtea de Apel Pitesti,definitiv.Cu alte zeci de Dosare penale la activ,demn de Cartea recordurilor.Nici Mobutu Sese Seco Cucu Ngbendu Va Za Banga nu a avut atatea tinichele de coada. Fiti pe faza,vaccinati-va.Nu va mai spalati pe maini.
Cea mai BUNA si SIGURA autostrada care „poate” sa faca legatura intre Moldova si Trasilvania este: BACAU-ONESTI-TARGU SECUIESC-BRASOV.
@vlad: Ai perfecta dreptate. China a fost singura mare putere care a respectat Romania dupa aranjamentele semnate la Malta. Ignorarea Chinei este o eroare enorma.
MNT: Un articol care fac parte din ciclul „României asediate” neatingând mai nimic din complicităţile esenţiale din România (????), dar pe care mă văd nevoită să-l citesc pentru că cele din mass-media mainstream sunt mute pe asemenea teme, ba chiar orice cuvinţel de critică a UE sau a unui Stat puternic UE fiind imediat etichetată, cu superioritate şi ură, drept anti-europenism, teme care confirmă intuiţiile mele din anii negocierilor la UE: 2001-2004……………………………………….
…….PS: Să ne ajute SUA? Doamne dar ne-au ajutat vreodată pe indiferent ce domeniu???? La 30 de ani după 1989, ţară membră UE din 2007, încă avem nevoie de vize de intrare în SUA.
In Xinan, a avut loc a cincea conferinta internationala a Drumului Matasii, unde s-au parafat investitii de 9.2$ miliarde. Au participat 98 de tari, a fost Romania prezenta? Probabil ca nu. Politrucii de la Bucuresti nu vor sa supere nici Bruxelle nici Washington. Inca o oportunitate aruncata la gunoi.
@Fekete Tulipan: Te infoi ca un guster, ba inca esti si mincinos, caci la adresa pe care ai dat-o nici nu se vorbeste de Bulgaria, iar in titlul articolului din PortsEurope de unde ai citat textul, se spune ca linia spre Burgas este a doua dupa cea spre Constanta. Incepind cu 1985, Romania a proiectat si construit prin forte proprii doua nave ferry pentru legatura cu Turcia, prin portul Samsun, de pe coasta Anatoliei. Navele, de complexitate deosebita, au fost gata inainte de 1989. Romania construise inca din anii ’70 nave ro-ro care au fost si exportate. Canalul, desi sabotat intens de fosta URSS, care oferea preturi de dumping prin terminalul de la Reni, are activitate, in 2020, chiar peste ceea ce se prognozase, deci este util. Dunarea este navigabila pe 80% din lungimea ei, fiind legata prin canale de Rin. Trecerea cataractelor se facea in trecut, inca din secolul 19, cu ajutorul asa-numitelor remorchere de catarcta, dar astazi, odata cu sistemul hdroenergetic de la Portile de Fier, prevazut cu ecluze, nu mai este o problema. Pe linga ca esti ignorant, mai esti si prost crescut. Pseudonimul nu te reprezinta, intrucit laleaua neagra isi are nobletea ei. Tu nu esti mai mult decit un ciuline, uscat si sterp in ura.
Să vorbim numai de ultimii 20 de ani! Deceniul 1990-2000 a fost brambureala generală .
Ce s-a făcut după 2000?
Nimic! Am intrat in NATO și in UE. SI CE AMCÂȘTIGAT ? AM PIERDUT MILIOANE DE CETATENI ,FORTA DE MUNCĂ.
AM VANDUT PE NIMIC PETROLSI GAZE,FABRICI,COMBINATE,RESURSE ALE SUBSOLULUI,etc. Un dezastru!
De ce calea ferată este distrusă aproape 100% ? De ce nu avem autostrăzi? De ce portul Constanța e RAIUL banditilor? De ce. Nu avem irigații in agricultură? De ce reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda se degradează? De ce? De ce?
DECIDENTI de la diferite niveluri:
-corupti
-incompetenți
-lași
-leneși
-proști
și nu in ultimul rând,TRA-DA-TORI!
Sunt sute de persoane in funcții de decizie in ultimii 20 de ani care ar trebui să fie acum dupa gratii.
Da,începând de la presedintia Romaniei,guverne,parlamente si până la directori din ministere,agenții,instituții de stat,etc. Aceștia au adus țara in stare de comă!
Cred ca portul Constanta e la mana politicienilor corupti si a mafiei locale. Nu cred in versiunea in care Roterdam si Hamburg ar famlimenta daca s-ar moderniza portul Constanta. Logica e simpla, o nava de transport containere se deplaseaza cu peste 20 de noduri. Sa presupunem ca operatiunea de descarcare ar fi la fel de eficienta in Constanta ca in Roterdam. Cu ce viteza se deplaseaza o barja pe canalul Dunare Marea Neagra, dar un tren de marfa pe calea ferata, nu mai vorbim de traficul auto. Timpul, inseamna bani, orice intarziere pierdere. Nici vecinii nostri sau tarile central europene nu au interes in portul Constanta, pentru Ungaria are inchiriate dane la Rijeka, Austria, Slovacia si Cehia, au relatii cu porturi din Croatia si Slovenia, legaturi pe cale ferata. Totul depinde de oameni, si cei votati, dar si cei care voteaza. Atata timp cat ultimii, nu gandesc, de ce primii ar face vreun efort sa le faca viata mai buna celor multi.
@Doru Popescu
Poate ati „holduit” dvs prin Rotterdam si Hamburg dar se pare ca mai mult prin Katendrecht sau S.Pauli, pe la vitrinele alea cu lumina rosie.
Sa mergem noi acolo nu ne lasa aia nici sa strangem gunoiul. Au UMV-uri pentru asta.
Soluția ar fi ca acest popor bezmetic și ușor de manipulat, să se trezească și să voteze un partid naționalist ( cu condiția ca acesta să și existe :))) ) , care să facă tot ce se poate , să aloce cu prioritate fonduri pentru dezvoltarea portului Constanța și pentru construcția a cel putin doua autostrăzi care sa lege Moldova și zona de sus de Transilvania și de vestul Europei. Trebuie sa le facem efectiv în ciudă acestor lacomi și mincinoși ordinari din vestul Europei și să ne vedem INTERESUL NOSTRU înainte de toate !!! Noi primii, restul după aia !
Realist vorbind…nu se va întâmpla niciodată și asta nu din cauza mizeriilor ipocrite din Vest, ci din cauza acestui popor fleșcăit, indolent, plângăcios, ușor de manipulat și mult, mult prea submisiv și căzut într-o venerație prostească față de „valorile UE”…
Am „holaduit” prin porturile din Rotterdam si Hamburg … la fel de mari ca cel de „odinioara” din CONSTANTA ….
Mai bine ar fi ca PORTUARII ROMANI sa preia porturile din Rotterdam si Hamburg … CE ZICETI ???
De ca altii la noi … si nu noi la ALTII !!!
Nu confundati merele cu perele.
Se propune vanzarea unui pachet minoritar de la Adminitratia Porturilor Constanta si atat.
Asta nu inseamna ca se vand danele, se vinde portul.
Deocamdata portul este acaparat de cateva familii, de la operare dane,pilotaj,remorcaj. Stiti voi bine famigliile.
Nu misca nimic fara acordul lor. Nu se fac investitii, tranzitul de marfuri se face numai cu companiile lor la preturi enorme.
Cam din cauza asta exista aceasta reticenta propagata in spatiul public, chipurile se vinde portul.
Se strica niste afaceri de familie acolo. Ia vedeti cum M.Basescu este vecin cu D.Voiculescu, dana langa dana.
Pe olandezi ii doare la basca de portul Constanta.
Sa compari Rotterdamul cu Constanta este ca si cum ai compara un apartament doua camere in Berceni cu o vila in Cotroceni.
Rotterdamul da 15% din PIB-ul Olandei.
@Doina Oltului.
Dancila (Dragnea) a concesionat Constanta Sud Agigea, alta mancare de peste.
Pontacul poate ne explica despre Silozul din Port care a ajuns pe mana chinezilor. Asta ar fi interesant.
@anonimule: in loc sa te bagi in seama citeste https://www.porteconomics.eu/top-15-container-ports-in-europe-in-the-first-half-of-2020/„si vezi pe unde vine Burgas si pe unde Constanta!
Burgas, Bulgaria (PortSEurope) May 3, 2021 – Studies have started for the establishment of a Ro-Ro line between Bulgaria’s second largest Black Sea port of Burgas (Bourgas) and port of Karasu in Turkey, the largest Ro-Ro port in the Black Sea. Karasu is Turkey’s main center for transport to Central Europe. It is located in Northwest Turkey, east of Istanbul on the Black Sea coast.
Dupa care pune mana pe cartea geopolitica si citeste de portul Karasu(turcia) si de ce vor unii sa promoveze porturile bulgaresti, necum Constanta !
M-ai facut sa rad cu „artera navigabila europeana „:))De „pragurile” Dunarii ai auzit ? si de faptul ca nu suntem in stare sa valorificam un canal construit practic degeaba..
Dacă dați crezare spuselor lui Pinocchio,articolul e greșit din start.Ponta sufera de mitomanie de cand e in politica.Numai pomenind numele celor in mijlocul cărăra s-a invartit( ex. Ghiță,Coldea sau tata socru),ne dam seama cine-i de fapt.Cat despre gogoșa cu portul Constanța,face parte din folclorul local,in sensul ca ne dam importanță singuri,unflandu-ne in pene cand nu e cazul .Lipsa infrastructurii navale ,aero ,rutiera sau cale ferata e din motive de politicieni corupti si hoti pînă-n măduva oaselor din 90 pană astazi,care nu au facut alceva,decat sa se imbogateasca prin orice mijloace,vînzînd orice,chiar si pe mă-sa ,iar de interesele Romaniei i-a durut fix in cur !
@Fekete Tulipan: Ai avut curiozitatea sa verifici ce spui? Burgas nu este mai mare decit Constanta, nici Varna ca zona urbana, doar ca oras. Oricum, in nici un caz, nici unul din aceste orase nu este cu mult mai mare decit Constanta, asa cum aiurea spui tu. Ca utilare, este discutabil. Acum citiva ani, la Varna erau doar ruginituri iar Bulgaria nu a construit niciodata nave cum a construit Romania. Ca utilitate, Constanta este terminal de artera navigabila europeana, ceea ce Bulgaria nu e, nici Serbia, care nici nu are iesire la mare. Pina una-alta, ce spune articolul este vizibl de la o posta: autostrazile nu trec Carpatii in nici o directie iar Olanda, care s-a infipt bine in industria navala romaneasca, pune tot felul de bete in roate, ultimul exemplu fiind cel cu talpile puse constructiei de nave militare.
excelent comentariul dvs.
Iar conspirații . Cât despre Ponta, numai profesioniști a avut la transporturi . De la prietenul lui avocat tupeist si șpagar (i-am uitat numele) care se jura ca doarme in cort pe Șantierul autostrăzii Ploiesti Brașov pana când e gata, la nulități umflate gen Cuc.
Sau la mâzgăliturile pe harta ale lui Dragnea , cu autostrada București Alexandria prioritate zero.
Toți au vrut sa facă una alta dar nu i-au lăsat conspiratiile.. și Olanda :))
– prin mintea, prin inima și brațele noastre
Observ ca Ger investeste in economie si fundatii ( de protejarea patrimoniului ) pana la Carpati. Si ca sa nu-i reprosam acest fapt a zis sa le de si celor de dincolo de Carpati ceva. Asa au aparut deseurile in porturile la Marea Neagra.
Iată că după ceva ani, ne întrebăm ce-o fi cu noi în viaţa noastră?
Dar acest lucru ne aruncă direct în păcatul originar. Prin urmare, la loc comanda, somn de voie în continuare.
Portul Constanta e concesionat pana in 2049 unei companii din Emirate!Despre ce vorbim?
@Buduca draga, pentru un asemenea scenariu ai nevoie de cineva destept, bine pregatit, întreprinzator si curajos la Cotroceni. Ori, din ’89 pâna acuma, românii n-au avut nici un presedinte care sa-si merite rangul, titulatura si banii. Ponta, autorul „dezvaluirilor”, n-are nici el alura. Smecheri provinciali si-atât, cu totii. Johannis abia-si deschide gura. Nici inteligent, nici pregatit, nici intuititv, nimic. O marioneta. Un bishnitar. Si-naintea lui, un criminal (Iliescu), un mascarici (Constantinescu), si-alt mafiot (Basescu, nepedepsit nici pentru distrugerea flotei comerciale române, „evaluate” la 15 $/nava, nici pentru traficurile pe care le facea capitan de nava fiind, nici pentru „gaselnitele” Macovei Monica, „promovata”, înca, si parlamentar european, ori fie-sa, tot „parlamentar european”, si aia, alaturi de-un Siegfried Mureshan si-alti Dracula). Si prin „retele”, Isarescu (care se joaca de-a inflatia-deflatia leului, în anii ’90, ca sa falimenteze, si-a si reusit, economia tarii), sau Nastase Adrian (alt crimianl nepedepsit, cu „privatizarile” si „restituirile” lui si-ale complicilor). Spune-le, mai bine, românilor sa-si cashte, cel putin de-acum înainte, bine ochii pe cine propulseaza la Cotroceni.
Ai facut o ciorba acra din nume arhicunoscute pentru a parea convingatoare. Totul pentru a-i ascunde pe adevaratii autori din umbra ai actualei stari in care se afla Romania : securistii! Cunoastem procedeul!
O natiune impotenta care se impiedika voit in in propia sansa.De fapt romanilor mai ales pooliticienilor nu le trebe bataie de cap e prea bine asa prea ka la tara da se poate si fara constanta si fara autostrazi………….se poate e chiar „naturel” lokul romanului e in „pretenul lui de idinioara si ala acum defrisat” 🙂
Mda, secretul lui Polichinelle…
O parere, niste observatii.
Oricare ar fi un posibil „proprietar” ori concesionar strain al portului cu pricina, nu exista nicio garantie ca ar avea vreun interes sa permita constructia unei retele de autostrazi. Si nimic nu ne-ar putea garanta ca nu se va intampla ceva similar cu ceea ce s-a intamplat fostelor capacitati industriale ale tarii.
In plus, nimic nu ar garanta ca, in cazul Germaniei sa zicem, nu ar prefera transportul pe Dunare in loc de autostrazi, pana la mare. Asa s-ar putea sa le fie mai ieftin.
Si o intrebare, un exercitiu de imaginatie. Oare ce ni s-ar putea intampla dramatic daca ne-am lua inima in dinti si am construi noi autostrazi?! Nu mai stim cum? Nu mai avem constructori calificati in tara? Nu mai avem materialele necesare? Oare cum ar fi daca am colabora cu ungurii ori polonezii? Doar sunt in UE, in nato… Despre o colaborare cu chinezii, fie ca investitori/creditori, fie ca know-how/consultanti ori chiar drept constructori de facto, nu mai intreb fiindca noi facem in pantaloni numai la gand. Dar ma intreb atunci, oare exista in tratatele semnate de noi unele capitole secrete prin care ne-am angajat sa nu colaboram cu nimeni altcineva in afara de cei care ne sunt impusi?! Oare n-am pierdut destul in cei 30+ de ani?
Ponta este o lichea (vorba lui nea Nelu) politica. A fost sluga miloaga a securitatii, in jigodismul sau si-a vandut pana si ‘baronii’ partidului la ordinul unuia ca Coldea sau Mayor. S-a predat ca lacheu umil lui Petrov cand partidul sau avea o majoritate confortabila pentru a-l transforma pe acesta in manechin etc etc. Toata palavrageala sa care a prins doar la creierele netede a avut ca rost sa-si justifice mizeria sa morala nicidecum a acuza stapanii sai de afara.
Sa nu uiti niciodata d-le Buduca ca Romania nu e Indonezia si dumneata nu esti Sukarno! Nu e nici o concurenta intre Rotterdam si Constanta,nici vreo cale de interes, poate doar in capul veleitarilor politologi rromanes!
Varna (Bulgaria)e mult mai importanta decat Constanta in economia Marii Negre nu mai vorbesc de Burgas(Bulgaria) ,ambele porturi mult mai bine utilate si cu populatii mult mai mari decat Constanta !Plus autostrazile Bulgariei, plus autostrazile Serbiei..ii se rupe Olandei sau Germaniei de portul Constanta sa fim seriosi,in timp ce Justitia si CCR au ajuns zdrente in mainile PSD,asta e problema care trebuie rezolvata de palmasii poolitici
Romania nu este Indonezia dar tu ”fe ke te” fie ai un singur neuron fie primeşti un bănuţ.
Ce baţi campii cu justiţia si PSD? A fost facută zdrenţe de PSD spui tu…Dar ancheta privind frauda alegerilor de la sectorul 1 …de cine a fost blocată? Dar de Portocală ai auzit, …tot ce stii este că ”pe se de” este vinovat.
Cand vei fi pus la zid pentru tradare, ce vei spune? Ca ai primit ordin? Tradatorule!
Nu intrati pe fenta pentru a arunca cu mizerii spre omul care dezvaluie ce se intampla! Nu omul respectiv e asa important, ceea ce spune de cativa ani buni este realitate! Despre ce spune ponta, eu scriu de cativa ani pentru ca am avut cateva informatii documentate real! Asta e adevarul: au acceptat si semnat aderarea la masa, carnatii de lux din Romania cu ani in urma si au pus pe tava la dispozitie straineza tot ce inseamna Romania si cetatenii romani, acum doar executa ce au acceptat! Toate astea se recita zilele astea pe subiectul „gunoi-deseuri-import” din orice tara de pe glob! Am scris, cred, anul trecut, in urma unui live din africa unde se aruncau deseuri de orice si garda de mediu straineza(franco-germana), au mers in urmarire sa vada unde ajung deseurile si dupa, au dat live pe tv! Urmarile au fost groaznice pentru cei care au exportat(amenzi uiase si returnarea deseurilor, plata returnarii achitata de tara exportatoare)! Asa trebuie sa se intample si in Romania! In legatura cu ceea ce se hotaraste in strainezia pentru europa, a spus ungurul sef al ungariei intrun interviu zilele astea! Xe nu a recunoscut individul sef, este ca au acceptat orice pentru aderarea masii la „clanurile internationale”! Cine a citit si inteles, va fi obiectiv in analiza! Cine nu, va ramane tot in propriul cos cu naivitate crunta! Inca ceva in legatura cu manipularea „nu esti cu vestul esti cu rusii si invers”, pentru cei care nu vor sa vada si inteleaga: exista si cetateni care nu pupa nici vestul nici estul, ei pupa exact Romania, patria in care s-au nascut si traiesc!