Proiectele de legi ale educației nu aduc vreo „perspectivă clară de îmbunătăţire a domeniului”, iar propunerile avansate se află „într-o fundătură”, spune președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop.
„Din păcate, problemele acute nu s-au schimbat, chiar dacă ni se promit nişte legi noi ale educaţiei şi cercetării. Aţi văzut în ce fundătură se află ele în acest moment, propunerile. Şi, deci, nu s-a rezolvat. Ele, aceste propuneri, nu aduc, după părerea mea, vreo perspectivă clară de îmbunătăţire”, spune preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, în deschiderea unei sesiuni ştiinţifice dedicată Zilei Limbii Române.
Ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat, la începutul ședinței de guvern de joi, că pachetul legislativ „România educată” are în permanenţă în atenție echitatea, pe de o parte, și performanța și excelența, pe de altă parte.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Motto:
“Multe drame sociale -să nu zicem tragedii- sunt datorită schimbării prea frecvente a legilor. Nicăieri nu se produc însă dezastre mai mari , prin desele modficări , decât tocmai în învățământ, fie acelea de orice categorie. Să nu ne jucăm cu sufletele generațiilor tinere!”
(Iuliu Hațieganu – Anuarul Universității din Cluj, 1930-1931)
Cele mai multe contestări sunt legate de propunerile de modificare a legilor Educației supuse dezbaterilor de ministrul Sorin Cîmpeanu, considerând-u-se că acestea nu răspund nevoilor de modernizare a sistemului educațional al României si nu se circumscriu principiilor programului „România Educată“ așa cum au fost ele enunțate de președintele României, Klaus Iohannis.
De aceea, USR consideră că Legile educatiei ar trebui retrase de urgență, nu „trecute rapid prin Parlament”, așa cum a sugerat prim-ministrul Nicolae Ciucă, beneficiar direct al prevederilor privind absolvirea plagiatorilor de orice răspundere.