România „importă“ șoferi de tir

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mult mai atractive, piața transporturilor traversează în prezent o criză majoră pentru a cărei soluționare au fost deja recrutați aproximativ 3000 de filipinezi. Aceștia corespund cerințelor specifice și dețin permise de conducere compatibile criteriilor Uniunii Europene și zonei Schengen.

Yosef Gavriel Peisakh, General Manager al unei agenții de recrutare, a revenit de curând în țară din Filipine, unde a susținut una dintre cele mai ample campanii de selecție a forței de muncă non-UE pentru România.

,, În prezent, se observă un blocaj al sectorului transporturilor de marfă rutieră, pentru care primim semnale alarmante din partea transportatorilor români. Este nevoie urgentă de personal, pentru că vorbim despre businessuri care pierd bani serioși din cauza lipsei de forță de muncă”, a declarat Yosef Gavriel Peisakh.

Conform unui studiu realizat de Uniunea Națională a Transportatorilor, piața transporturilor rutiere în România a ajuns la o valoare de aproape 19 miliarde euro în anul 2023 și se află într-o continuă creștere.

Soluția șoferilor de TIR din Filipine este una viabilă pentru piața transporturilor din România, pentru că vorbim despre personal cu experiență dovedită de muncă în afara hotarelor și despre un riguros proces de recrutare, care garantează angajatorilor români forță de muncă motivată să lucreze la noi în țară.

Responsabilitățile exclusive ale agenției de recrutare a muncitorilor străini implică în primul rând susținerea interviurilor de către echipa sa de recrutori și testarea în țara de origine a personalului, întocmirea documentației necesare în vederea obținerii avizului de muncă și a permisului de ședere, precum și preschimbarea permisului de conducere și eliberarea atestatului de șofer profesionist în România.

 

,,Criteriile de selectare vizează testarea cunoștințelor practice și tehnice, pentru care sunt închiriate camioane și un poligon pentru fiecare zi de testare de către echipa noastră de specialiști veniți din România. Bineînțeles că esențiale sunt și cunoștințele de limba engleză ale candidaților, iar noi avem grijă că înainte de venirea lor în țară, șoferii de TIR din Filipine să efectueze un training de specializare care include: cunoașterea timpilor de condus și odihnă, CMR-ul, taxele de drum din Europa, încărcarea și repartizarea mărfurilor pe axe, documentele vamă și toate celelalte informații cunoscute de șoferii de TIR din România, conform Regulamentul 561/2006″, a completat Yosef Gavriel Peisakh.

 

Pe lângă recrutarea de șoferi de TIR pentru industria auto, anul viitor agenția va aduce în România și aproximativ 500 de îngrijitori de persoane din Filipine pentru a suplini lipsa acută de forță de muncă din căminele de bătrâni și centrele de îngrijire a persoanelor cu dizabilități.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

12 Comentarii

  1. Parca UK avea crize grave din lipsa acuta soferi de TIR. Sau camion in general.
    Pana sa se imprastie si astia non-UE, pe la firme din EU. Sau UK, Canda si US.

  2. Cu permis de conducere fals fabricat online? Sunt câteva site-uri care fabrica acte pentru orice activitate, sunt la vedere, pe YouTube e publicitate la vedere inclusiv din Romania, costa 1.500 euro!

  3. Ne-aduc străini în casă iar voi mergeți la vot cînd nici un partid nu a făgăduit că oprește această invazie. Ba mai mult, aceștia i-au chemat și le-au deschis porțile cetații cît noi dormeam. Tot ei, de 34 de ani, ne alungă copiii și părinții.

  4. Cum altfel putea sa il cheme pe intreprizatorul cetatean care moare de grija lipsei soferilor de TIR in Romania?

  5. Sa conduca patronii pe 5000 ron 8-9 ore pe zi+ orele de munca , acuma sa va prajeasca astia camioanele din 2000 sau 2005 cand or sa alerge dupa pisici sau caini
    Apropo , au magnetu lor sau …?

  6. normal ca importa!
    asa ca drumul spre faliment e sigur!
    lasa ca fug filipinezii si abandoneaza si tirurile .. ori isi fac bistari cand le vand pe nimic la mafie..sa aiba bani de spart unde fug … 😀 😀 😀
    asa e nea CI🍩LACULE?

  7. -da’ gimnaste si davizii popovitzii cand importa?
    (vrem nadia de kakao;
    au luat sclava o keniana,
    a iesit pe locu 7)

  8. maxtor in premiera mondiala,
    STIRI TABU:
    Romania este invadata de “maimute” pe post de soferi profesionisti …
    whattruck.ro › romania-este-invadata-de-maimute-pe-post-de-soferi-profesi…
    22 apr. 2023 · Lipsa Politiei Rutiere de pe sosele care sa “franeze” viteza maxima a camioanelor prin comune este un alt motiv pentru care se moare in Romania.

  9. Criza de șoferi de TIR din România este cu adevărat alarmantă, iar soluția de a recruta șoferi din Filipine pare să fie o mișcare necesară pentru a ține pasul cu cerințele pieței. Este impresionant cât de mult efort se depune pentru formarea și testarea lor, asigurându-se că aceștia cunosc toate detaliile legate de legislația europeană. Pentru cei interesați să înțeleagă mai bine procesul de obținere a permisului și reglementările specifice, există resurse utile și bine structurate, precum cele de pe https://i-drpciv.ro, care oferă informații valoroase despre legislația rutieră.

  10. Eu am fost în tara și chiar am cautat sa lucrez sofer pe camion și sincer nu prea am găsit! Probabil ca era și iarnă! Dar totuși nu e plin OLX de anunțuri ca se caută sofer de camion!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.