S-a reziliat contractul autostrăzii care e gata 99%

Cei 21 de km de la Holdea la Ilia nu au fost recepţionaţi pentru că au fost construiţi în valuri, după cum spun şefii CNAIR și ministrul Transporturlilor, Răzvan Cuc.

S-a reziliat contractul autostrăzii care e gata 99%

Cei 21 de km de la Holdea la Ilia nu au fost recepţionaţi pentru că au fost construiţi în valuri, după cum spun şefii CNAIR și ministrul Transporturlilor, Răzvan Cuc.

Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat contractul cu asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA ce prevedea construcția lotului 3 de 21 de km de la Holdea la Ilia, deși acest segment este gata în proporție de 99%.

Șefii CNAIR și ministrul Transporturlilor, Răzvan Cuc susțin că cei 21 de km au fost construiți în valuri și din această cauză nu s-a făcut recepția. La o conferință de presă desfășurată la București, Cuc a spus că nu va fi de acord ca CNAIR să deschidă un lot de autostradă dacă nu sunt îndeplinite condițiile din punct de vedere calitativ. Pentru lotul 3 Lugoj-Deva, a spus acesta, există două soluții – ori se extinde garanția, de la 4 la 10 ani, ori se reziliază contractul. „Nu voi fi de acord ca CNAIR să deschidă un lot de autostradă dacă din punct de vedere calitativ nu îndeplinește condițiile, mai ales de siguranță. (…) Această firmă, Comsa, este în pericol să pățească următoarele lucruri – rezilierea contractului, reținerea sumelor care sunt depuse pentru garanție, neplata restului care mai este de plătit de companie, certificatul negativ constatator. Noi nu mai negociem. Negocierea s-a făcut când s-a semnat contractul. Lucrurile sunt clare – ori faceți cum trebuie să faceți, dacă nu ne despărțim. Eu m-am săturat de acest ping-pong. Lucrurile au fost clare în ceea ce mă privește – garanție extinsă sau reziliere”, a spus Cuc

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, de 21 de kilometri, de la Ilia la Holdea, era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția.

Ruperea contractului a generat reacția celor de la Pro Infrastructură. ”La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial. Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi. În concluzie, INAUGURAREA CELOR 21 DE KM DEVINE INCERTĂ. Singurul lucru sigur este că statul român VA PIERDE DEFINITIV GARANȚIA DE 4 ANI și că VOM AVEA MULȚI ANI DE PROCESE în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, au spus cei de la Pro Infrastructură.

Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.

Distribuie articolul pe:

10 comentarii

  1. Acesta explicație dată de pro infrastructura (care are pe forum , un limbaj mârlănesc , când vorbesc de M.T. și cnair ) , are o explicație de copil de grădiniță : casa e gata și mai lipsește becul. De aici ce rezultă că toată casa e bine făcută, nu este nici o neregulă în construcția ei , ci doar mai lipsește de pus un mizilic. De fapt acesta mod de prezentare , după toate neconformitățile arătate de MT, cnair, nu este decât o manipulare ieftină, deoarece casa de care vorbesc ei este una cu probleme de construcție și nu una bine construită cum zic ei( de pro infrastructura ), la care doar ar mai trebuie adăugat un mizilic.

  2. @omul care trece
    perfect valide observatiile, cuconas. din pacate, vor ramane fara raspuns prin subsolul asta

  3. E de bun simt sa nu receptionezi o lucrare neconforma , care chipirile se va remedia dupa receptionare ! Asta suna absolut uluitor , daca acest constructor nu a realizat lucrarea conforma in timp ce pe autostrada nu circula nimeni , atinci cum sa crezi ca ei o vor remedia cand este si trafic pe ea .
    Statul roman cred ca mai are si romani ce ii apara interesele nu doar vanzatori .
    Proinfrastructura prin aceasta pozitie s-a desconspirat si in viitor va trebui inlocuita , pentru ca ii lipseste obiectivitatea si credibilitatea . Cat priveste pe doritorii de mai sus de a circula pe cei 22km , cred ca se pot gandi cum se puteau ei plimba astazi pe autostrada Transilvania , pe care desi statul roman a platit-o pe jumatate , a receptionat doar o zecime . Bravo domnule Cuc asa trebuie actionat , iar firmele astea straine ce astazi se inghesuie la licitatii , contra comisioane la politicieni , sa se mai gandeasca . Aceste felicitari sunt valabile doar daca intentia dumneavoastra este corecta si nu ascunde anumite subperfugii de plata a compensatiilor in cazul pierderii la Curtile de Arbitraj Internationale ce ne sunt potrivnice in cele mai multe cazuri.

  4. daca e cu valuri atunci imi cumpar barca si totul e ok. eu spun cucului sa tace el sare din cracencrace. solutia totala este : cine a luat spaga sa o dea inapoi la constructor si acesta va face lucrarea asa cum trebuie.

  5. Problemele presupuse semnalate duc la furnizorii de materiale de construcție(întregul lanț). Constructorului trebuie știut dacă i s-au băgat pe gât anumiți furnizori în anumite perioade. Evident că pentru așa ceva ar trebui jurnaliști de investigație. Poate Simona Popescu, mai lucrează la Coti?

  6. Ce nu ne spun astia de la „Pro Infrastructura” (si vad ca nici jurnalistul „Cotidianului” nu pare interesat de problema) este daca obiectia beneficiarului este corecta si intemeiata sau doar – asa cum se afirma in continutul materialului – este un joc de santaj. Si ce o insemna, din punct de vedere al calitatii si sigurantei rutiere, faptul ca a fost construit „in valuri”? Are vreo semnificatie? Si daca da, care-i aceasta? Ori „Pro Infrastructura” este o organizatie de ajutorare a constructorilor de drumuri aflati la ananghie pentru ca n-au respectat proiectul sau au neglijat calitatea? Si are vreo greutate sau insemnatate practica ce spune aceasta organizatie, sau ce-o fi ea?

  7. Totul pentru a se gasi scuze si pretexte pentru ca autostrazile sa se faca in ritm de melc , sau daca se poate , sa se faca la pastele cailor , adica peste o multime infinita de studii de fezabilitate ! Incompetenta , lenea si habarnismul unora , permit altora sa-si bata joc de primii ! Avem persoane atat de incompetente , pe functii mari , bine remunerate , incat nici macar nu cauta niste raspunsuri , ca sa afle cum fac altii de la ei lucrurile merg snur ! D-na P-ministru , chiar nu va jenati , de tarile din jur , chiar nu va jenati de poporul asta pe care-l tamaiati cu promisiuni vesnic neonorate , chiar nu va jenati sa fim mereu ultimii din Europa , in orisice domeniu ? Renuntati la numiri politice pe functii importante si faceti loc profesionistilor !

  8. Domne, da’ fraieri si astia ! Pai in loc sa semneze de primire si apoi sa deschida „Disneyland Romania” ! … Ursi aveam, montagne russe la discretie … doar ca nu trebuie sa „urcati” pe autostrada mincati, dupa masa de prinz ! Ca degradati ecologic frumusete de peisaj …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.