Sondaj: Angajații români nu-și cunosc resposabilitățile

Şase din zece angajaţi (58%) români nu îşi cunosc responsabilităţile la locul de muncă, iar peste două treimi (67%) sunt rar evaluaţi de către angajator, uneori chiar deloc

De (R.C.)
Sondaj: Angajații români nu-și cunosc resposabilitățile

Şase din zece angajaţi (58%) români nu îşi cunosc responsabilităţile la locul de muncă, iar peste două treimi (67%) sunt rar evaluaţi de către angajator, uneori chiar deloc

Şase din zece angajaţi (58%) români nu îşi cunosc responsabilităţile la locul de muncă, iar peste două treimi (67%) sunt rar evaluaţi de către angajator, uneori chiar deloc, arată rezultatele unui studiu de specialitate, prezentat recent într-un eveniment dedicat antreprenorilor.

Conform datelor centralizate de MKOR, din cele 9.000 de responsabilităţi exprimate în studiu, 88% sunt nemăsurabile, „asta înseamnă că angajaţii nu ştiu cu adevărat ce au de făcut, când şi cât pentru a performa”.

De asemenea, 67% dintre angajaţi sunt evaluaţi mai rar decât lunar, majoritatea nefiind evaluaţi deloc, iar o mare parte având evaluări doar anuale. În acelaşi timp, 71% dintre indicatorii faţă de care angajaţii au spus că le este evaluată performanţa sunt nemăsurabili.

În ceea ce priveşte bonusurile, studiul arată că doar 8% dintre acestea sunt atribuite pentru îndeplinirea unor obiective măsurabile, în timp ce 23% sunt bonusuri primite de sărbători, iar peste 30% sunt acordate pentru ca angajaţii să îşi facă treaba pentru care primesc salariu (de exemplu: respectarea procedurilor, îndeplinirea responsabilităţilor sau încadrarea în termene).

Studiul de piaţă „Realitatea Managementului Românesc” a fost realizat de MKOR, la comanda TBF, pe un eşantion de 1.992 de persoane, cu nivel de încredere de 95% şi o rată de eroare de +/-2,4%.

Cercetarea a fost prezentată în cadrul unui eveniment dedicat antreprenorilor, organizat de către antreprenorul Răzvan Căzănescu, creatorul softului TBF de management. Căzănescu a organizat de două ori (în 2021 şi 2022) programul gratuit „30 days MBA”, accesat de peste 10.000 de persoane.

The Basic Fundamentals (TBF) a înregistrat o cifră de afaceri de peste două milioane de euro, în ultimii doi ani, iar peste 3.000 de companii au implementat total sau parţial sistemul de management TBF Digital.

Distribuie articolul pe:

6 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.